AnonymBruker Skrevet 3. desember 2018 #1 Skrevet 3. desember 2018 Hos NTNU? Noen som vet? Anonymkode: 79f6b...13d
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2018 #2 Skrevet 3. desember 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hos NTNU? Noen som vet? Anonymkode: 79f6b...13d Kun pass og bankkort er gyldig legitimasjon. Anonymkode: 4f9c0...9da
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2018 #4 Skrevet 3. desember 2018 Er det noen som faktisk har prøvd med studentkortet og fått avslag? For jeg ser at hos UiO, NMBU, Nord universitet og flere andre er studentkortet nevnt som gyldig legitimasjon, mens hos ntnu er det ikke spesifisert. Men det står her: https://innsida.ntnu.no/studentkort at kortet blant annet fungerer som legitimasjon ved NTNU? Anonymkode: 87468...6f6 1
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2018 #5 Skrevet 3. desember 2018 Jeg ville uansett tatt med annen legitimasjon i tillegg, for sikkerhets skyld. Anonymkode: 159be...aae
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2018 #6 Skrevet 3. desember 2018 Hos oss var studentkort foretrukket. De som bare hadde med seg bankkort fikk noen halvskjeve blikk.. Anonymkode: 47f80...641 2
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2018 #7 Skrevet 3. desember 2018 Jeg har bare brukt studentkortet som ID. Vaktene har en liste over studenter som skal ha eksamen, de finner navnet ditt med kortet og så signerer du på at du har møtt opp. Men jeg går ikke på NTNU. Hvis du er veldig usikker kan du jo bare ta med bankkort eller pass, men synes det er merkelig å kreve det av studentene når studentkortet er ditt ID på universitetet. Anonymkode: 40e9b...cf2
heipådegsann Skrevet 3. desember 2018 #8 Skrevet 3. desember 2018 Ved UiN ber de spesifikt etter studentkort. Har du det ikke med deg er annen legitimasjon okei, men ikke det foretrukne. Vet ikke hvorfor de gjør det sånn. Kanskje det er enklere å forholde seg til ett type kort.
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2018 #9 Skrevet 3. desember 2018 USN bruker bare student-id som sin identifikasjon for eksamen. Ingen har noen gang spurt om noe annet. Anonymkode: cb032...e8e
abc123detvardet Skrevet 3. desember 2018 #10 Skrevet 3. desember 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Kun pass og bankkort er gyldig legitimasjon. Anonymkode: 4f9c0...9da 2 timer siden, Solsmil skrev: Nei, det er det ikke. Jo. Studentkortet er gyldig legitimasjon ved NTNU. 1
Knirke Skrevet 3. desember 2018 #11 Skrevet 3. desember 2018 Har aldri hørt om at noen har brukt noe annet enn studentkort... Men pass på å ha gyldig semesterkort! 1
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2018 #12 Skrevet 3. desember 2018 Jeg studerer ved NTNU, og har alltid vist fram bankkort. Anonymkode: 479e9...26f
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2018 #13 Skrevet 3. desember 2018 Kun vist studentkort Anonymkode: a5318...29b
Gjest Solsmil Skrevet 4. desember 2018 #14 Skrevet 4. desember 2018 16 timer siden, abc123detvardet skrev: Jo. Studentkortet er gyldig legitimasjon ved NTNU. Nei det er det ikke. Jeg er selv student ved NTNU, og dette står på Ntnu sine sider: «På eksamen gjelder kun gyldig legitimasjon som bankkort, førerkort eller pass. Studentbeviset er ikke gyldig legitimasjon på eksamen.» https://innsida.ntnu.no/en/wiki/-/wiki/Norsk/Studentbevis+-+app?_36_version=5.2
abc123detvardet Skrevet 4. desember 2018 #15 Skrevet 4. desember 2018 1 time siden, Solsmil skrev: Nei det er det ikke. Jeg er selv student ved NTNU, og dette står på Ntnu sine sider: «På eksamen gjelder kun gyldig legitimasjon som bankkort, førerkort eller pass. Studentbeviset er ikke gyldig legitimasjon på eksamen.» https://innsida.ntnu.no/en/wiki/-/wiki/Norsk/Studentbevis+-+app?_36_version=5.2 Du blander studentbevis og studentkort... "Som student får du et eget ID-kort med navn og bilde. Kortet fungerer som legitimasjon ved NTNU." 2
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2018 #16 Skrevet 4. desember 2018 13 minutter siden, abc123detvardet skrev: Du blander studentbevis og studentkort... "Som student får du et eget ID-kort med navn og bilde. Kortet fungerer som legitimasjon ved NTNU." Hva mener du er forskjellen mellom studentkort og studentbevis da? På de fleste steder er vel det i praksis det samme kortet. Anonymkode: 92810...849 1
Gjest Solsmil Skrevet 4. desember 2018 #17 Skrevet 4. desember 2018 55 minutter siden, abc123detvardet skrev: Du blander studentbevis og studentkort... "Som student får du et eget ID-kort med navn og bilde. Kortet fungerer som legitimasjon ved NTNU." Det spiller egentlig ingen rolle, siden de sier at kun gyldig legitimasjon gjelder. I Norge er det pass, førerkort og bankkort som er gyldig legitimasjon. Jeg har vært student ved Ntnu noen år, og alle bruker førerkort eller bankkort som legitimasjon. Jeg har sett noen som har blitt avvist av eksamensvakter når de kom med studentkort/studentbevis/hva man enn kaller det. At kortet er et ID-kort gjør det ikke automatisk gyldig som legitimasjon på eksamen.
abc123detvardet Skrevet 4. desember 2018 #18 Skrevet 4. desember 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hva mener du er forskjellen mellom studentkort og studentbevis da? På de fleste steder er vel det i praksis det samme kortet. Studentbeviset er appen (den som viser at du har betalt semesteravgift). Studentkortet er det fysiske kortet. 4
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2018 #19 Skrevet 4. desember 2018 3 minutter siden, abc123detvardet skrev: Studentbeviset er appen (den som viser at du har betalt semesteravgift). Studentkortet er det fysiske kortet. Studentkortet kan også være studentbevis, og det som ligger inne på appen er jo det samme som står på kortet. Anonymkode: 92810...849 1
abc123detvardet Skrevet 4. desember 2018 #20 Skrevet 4. desember 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Studentkortet kan også være studentbevis, og det som ligger inne på appen er jo det samme som står på kortet. Anonymkode: 92810...849 Student = betalt semesteravgift. Studentkortet kan ikke bekrefte at du har betalt semesteravgift. Dermed ikke gyldig som bevis på rabatter som buss, tog, alkohol osv. Studentkortet vil også slutte å fungere på universitet hvis du ikke betaler semesteravgift. Så nei, studentkort er ikke et studentbevis. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå