Gå til innhold

Nye naboer

Anbefalte innlegg

Skrevet
15 timer siden, Sofia2018 skrev:

Vi skal invitere de inn på kaffe imorgen 

Hvordan gikk kaffebesøket? 

Anonymkode: 2ccbd...4ed

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Gjest Sofia2018
Skrevet

Hei. Trodde jeg hadde svart men det hadde jeg visst ikke. Jeg inviterte de inn, og viste de hvordan vi hadde sikret hundene våre, de fikk også se hva naboene hadde skrevet om hundene våre. Og siden vi har hatt god kontakt med politiet tidligere via mitt eller vårt arbeid med Norske Redningshunder så kontaktet jeg hundefolk hos politiet og de hadde anledning til å komme bort og de sa at de mente eienedommen vår var mer enn godt nok sikret, og at det heller aldri er kommet naboklager på våre hunder.

Deres lille rotte, beklager derimot har tydligvis rett til å drite og gå hvor den vil. Så i morges fikk jeg nok, jeg så nemlig at deres lille var løs i hagen vår og derfor valgte jeg å ringe på hos de og sa i fra at deres hund var i vår hage og gjorde fra seg og dette satte jeg ikke pris på. Så nå var det bra....... Men dette var visst som å snakke med en murvegg. Så jeg vet ikke , vi har valgt å begynne å sette opp enda en gjerde mot inngangspartiet som da hindrer deres lille hund å å på vår eiendom, 

Skrevet

Hadde filmet når hunden var løs på din eiendom, eventuelt ta bilder av bæsjen dere finner og bare anmeldt dem haha.

Anonymkode: 25907...c90

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, Sofia2018 skrev:

Deres lille rotte, beklager derimot har tydligvis rett til å drite og gå hvor den vil. Så i morges fikk jeg nok, jeg så nemlig at deres lille var løs i hagen vår og derfor valgte jeg å ringe på hos de og sa i fra at deres hund var i vår hage og gjorde fra seg og dette satte jeg ikke pris på. Så nå var det bra....... Men dette var visst som å snakke med en murvegg. Så jeg vet ikke , vi har valgt å begynne å sette opp enda en gjerde mot inngangspartiet som da hindrer deres lille hund å å på vår eiendom, 

Jippi.... /sarkasme

Vel, deres hund er ikke tilstrekkelig sikret når den går løs over i deres hage, så her kan du faktisk opprette sak.
Har en nabo som lar chihuahuamiksen sin løpe fritt rundt til tider, totalt uten oppsyn, og etter flere samtaler endte det med at jeg ringte politiet og opprettet sak. Jeg påpekte for politiet at "jeg er jo selvsagt ikke redd for hunden" men den er usikret, uten oppsyn, bjeffer i timesvis på alt og ingenting og skiter i hagene til naboene uten at det plukkes opp. Også er det dette med at barnehageunger går forbi området to ganger om dagen og det øker ikke akkurat trafikksikkerheten at bikkja virrer rundt.

Problemet i seg selv har løst seg ettersom hunden døde. Naturlige årsaker! Og hun har heldigvis ikke skaffet seg en ny.

Men jeg ville definitivt tatt en tlf til politiet. 

• Liker 2
  • 2 uker senere...
Skrevet

Åssen går det med de nye naboene?

Gjest Sofia2018
Skrevet

Hei.

Nei hva skal jeg si, jeg har langt i fra det gode forholdet til de, jeg finner stadig småbikkje dritt , nå ved inngangen. Lurer på om de lar den drite i mitt inngangsparti med vilje? Jeg kommer akkurat fra Falck, jeg eksploderte fordi jeg luftet når jeg vasket i gangen, mine hunder var ute i hage, deres lille rotte kommer inn å markerer i gangen, på min flotte nisse, så jeg grabbet tak i den og ringte falck og sa at hunden var løs, de kunne ikke gjøre noe, så jeg ringte politiet og de sa at den skulle leveres til falck så de gav de beskjed. Har ingen planer om å si til naboene hvor hunden er

Skrevet
2 timer siden, Sofia2018 skrev:

Hei.

Nei hva skal jeg si, jeg har langt i fra det gode forholdet til de, jeg finner stadig småbikkje dritt , nå ved inngangen. Lurer på om de lar den drite i mitt inngangsparti med vilje? Jeg kommer akkurat fra Falck, jeg eksploderte fordi jeg luftet når jeg vasket i gangen, mine hunder var ute i hage, deres lille rotte kommer inn å markerer i gangen, på min flotte nisse, så jeg grabbet tak i den og ringte falck og sa at hunden var løs, de kunne ikke gjøre noe, så jeg ringte politiet og de sa at den skulle leveres til falck så de gav de beskjed. Har ingen planer om å si til naboene hvor hunden er

Var neppe den riktige måten å håndtere det, men jeg flirer åkkesom :P

• Liker 3
Skrevet
2 timer siden, Sofia2018 skrev:

Hei.

Skal man tenke fornuftig så er jo ikke det der riktig løsning, men jeg lo litt 😂 

Anonymkode: 4754d...65d

• Liker 3
Skrevet
På 18.12.2018 den 19.46, Sofia2018 skrev:

Hei.

Hvordan gikk det?

Anonymkode: d49eb...3f6

Skrevet

Haha, ler godt! Lever bikkja til Falck ja, la naboene få lete litt. Legg dritten deres på døra, politianmeld og film hver gang bikkja setter en fot på deres tomt. 

Anonymkode: 25907...c90

• Liker 2
Gjest Sofia2018
Skrevet

De har vært 3 ganger å spurt om jeg vet hvor hunden er, jeg svarte siste gangen at det smarteste er å spørre politiet eller Falck, men ja den er på Falck. Hvordan den var kommet dit? Aner ikke sa jeg , men at jeg hadde lest et sted at det var en lik hund levert inn.  De har hentet den og igjen den går løs. Neste gang jeg finner den hos oss går turen til en plass langt vekk til Falck. 

Skrevet

Herregud. Du er er like, om ikke ennå værre en naboene dine. Så tror du skal komme ned fra din høye hest. Og slutt å ha øk navn på naboebs hund. Du høres virkelig ut som et grusomt menneske. 

Anonymkode: 3bfae...315

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Herregud. Du er er like, om ikke ennå værre en naboene dine. Så tror du skal komme ned fra din høye hest. Og slutt å ha øk navn på naboebs hund. Du høres virkelig ut som et grusomt menneske. 

Eh, er dette et forsøk på ironi? 🤔

Gjest Sofia2018
Skrevet (endret)
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mine nye naboer har ringt 4 ganger til politiet for å si at mine står ute å bjeffer hele tiden. Selv når vi og hundene ikke er hjemme.  De lar sin bikkje drite ned min eiendom. I går var det 12 minus og de kastet bøtte med vann over hekken for p håpe at mine skulle være ute. Så hvis du mener at jeg er et grusomt menneske, vær hos meg i en uke. Deres hund får gå hvor den vil, til og med kommer inn i min gang når føra står åpen  og pisser inne.

Endret av Sofia2018
Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Naboene er noen drittfolk. Det er ikke synd på dem 

Anonymkode: 4754d...65d

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...