Gå til innhold

Nye naboer

Anbefalte innlegg

Gjest Sofia2018
Skrevet

Vi bor i en 2 manns bolig- vertikalt delt, og har ikke noe hage til felles med de, det skiller eiendommene med hekk. Vi har hund, av stor rase og vi fikk før helgen nye naboer da den delen ble solgt. Vi har så vidt hilst på de. Vi har gjerdet inn eiendommen vår med 2, 5 meter gjerde, og har dobbel gjerde. Alle de andre naboene våre er fornøyde med hundene våre, og de syntes vi har sikret ekstra godt, så det er fordi våre er farlige men fordi vi ikke ønsker at fremmede skal kunne ta seg inn til hundene.

I dag ringte det på døra, og der står de nye naboene våre, og spurte om vi kunne sette hundene fast i kjetting i tillegg, da hun er redd for hunder av litt str, og han liker ikke hunder. Våre bjeffer kun hvis det kommer folk inn på vår eiendom.  Jeg sa at det ikke var nødvendig fordi vi hadde gjerdet inn eiendommen mer enn lovverket. Og at hundene skulle ha tilgang ti å bevege seg fritt på vår eiendom, det er også sånn at gjerdet er satt 4 meter innenfor hekken. I ettermiddag ser jeg at det er en fremmed liten hund på gårdsplassen vår og den dreit flere steder. Det viser seg at dette er naboen sin hund, da de kom ut for  å rope på den, jeg spurte høflig om de kunne holde hunden på sin eiendom, samt ta opp etter den, men det var visst ikke noe de gjorde og den lille gjorde ikke noe skade på annen eiendom.  Jeg kjenner at jeg ble litt gretten men jeg ser for meg hvordan det naboskapet skal bli-

Noen tips???

Jeg tok opp etter bikkja deres og la den posen pent på trappa deres 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor liten var den? Hunder under 5 kilo er jo som kjent fritatt for både oppdragelse og båndtvang...

Hilsen eier av en stor, skummel labrador som har en nabo som har en «Powder Puff»...

Anonymkode: c79fe...2aa

• Liker 23
Gjest Sofia2018
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor liten var den? Hunder under 5 kilo er jo som kjent fritatt for både oppdragelse og båndtvang...

Hilsen eier av en stor, skummel labrador som har en nabo som har en «Powder Puff»...

Det er en yorkie, for å si det sånn. Vi har Engelsk Mastiff som veier 97 kg 

Gjest Dævendøtte
Skrevet
13 minutter siden, Sofia2018 skrev:

Jeg tok opp etter bikkja deres og la den posen pent på trappa deres 

Dropp posen neste gang ;)

Gjest Sofia2018
Skrevet
1 minutt siden, Dævendøtte skrev:

Dropp posen neste gang ;)

Hehe, vel jeg kan jo legge det pent på trappa deres.

Skrevet

Fysj for noen naboer! Selvsagt skal de plukke opp etter hunden sin! Tenk på all smitten som kommer av at folk ikke plukker opp etter hundene sine.. 

Jeg har desverre ingen råd til deg Ts. Hadde nesten vert redd for at naboene hadde anmeldt mine hunder på pur f. 

Anonymkode: 70770...107

• Liker 3
Skrevet

Du får binde hunden fast med kjetting en gang i blant på gårdsplassen, da kommer nok ikke den lille hunden bort 🙄 

Jeg har egnetlg ingen gode tips som ikke vil gjøre forholdet til naboene crap. Men for noen folk altså 😤

• Liker 4
Skrevet

Har også en sånn nabo! Har en egen spade jeg bruker, og kaster dritten på deres trapp. HVER dag.... Vurderer å sette opp gjerde på fremsiden også. Men bare såpass høyt så drittbikkja deres ikke kommer bort

Anonymkode: 5c47a...fbe

• Liker 2
Skrevet

Legg konsekvent dritten forran døra deres hver eneste gang bikkja driter på deres tomt. Sånne folk altså... 

Anonymkode: 4754d...65d

• Liker 3
Gjest Sofia2018
Skrevet

Takk for gode råd. Det ser ut som om dette naboskapet ikke blir av det varme slaget, dessverre. I dag hadde vi middgsgjester, og de kom for  si at hundene våre sto ute å bjeffet hele tiden og at vi måtte få krekene våre til  å tie stille, de var lei bjeffingen. For den hadde pågått siden kl 0700 i morges, vel bare et problem, jeg har vært vekk med hundene siden kl 0600 i dag samt at når de påsto at de sto ute å bjeffet nå i kveld, så kom middagsgjesten ut til døra og sa at se her," han tok video av bikkjene for 5 min siden og de sov so bare det" Så dette blir jo en fantastisk varmt naboskap tror jeg

Skrevet

Omg! Psyyycoooo naboer. 

Anonymkode: a18ac...210

• Liker 2
Skrevet

Er det mulig?! Blir sjokkert jeg. Stakkar dere.. 

Anonymkode: 46600...2eb

• Liker 2
Skrevet

Det sier jo en del om naboens manglende kompetanse om hundehold når de tenker det er lov og greit å ha hunden i kjetting i timevis.

Høres også ut som typene som kan finne på å bevisst finne på ting som provoserer deres hunder og ev. trigge bjeffing, for så å klage og lage sak av det.

Anonymkode: 14582...608

• Liker 5
Skrevet (endret)

.

Endret av Nettvenn
  • Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det sier jo en del om naboens manglende kompetanse om hundehold når de tenker det er lov og greit å ha hunden i kjetting i timevis.

Høres også ut som typene som kan finne på å bevisst finne på ting som provoserer deres hunder og ev. trigge bjeffing, for så å klage og lage sak av det.

Anonymkode: 14582...608

Ja! Føler dere bør passe litt på. Eventuelt snakke med de andre naboene, sånn at dem kan bekrefte at hunden deres er rolige hvis disse crazy naboene skulle gjøre noe sånt! 

• Liker 3
Skrevet

Hadde glatt søkt om å få sette opp en levegg el på grensen mot naboen slik at de ikke kan se eller plage hundene deres.

• Liker 2
Gjest Sofia2018
Skrevet
2 timer siden, Ulven skrev:

Hadde glatt søkt om å få sette opp en levegg el på grensen mot naboen slik at de ikke kan se eller plage hundene deres.

Hadde de bare ikke hatt terrassen der den er så. De kan se inn i vår hage fra sin terrasse.

Gjest Sofia2018
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja! Føler dere bør passe litt på. Eventuelt snakke med de andre naboene, sånn at dem kan bekrefte at hunden deres er rolige hvis disse crazy naboene skulle gjøre noe sånt! 

Heldigvis har vi naboer som kjenner hundene våre godt og de ( hundene) er og mentalt testet så det er jeg trygg på

Gjest Sofia2018
Skrevet
2 timer siden, Nettvenn skrev:

Tja....først og fremst ville jeg ha forsøkt å komme i en (vennlig) dialog med naboene,ta opp problemet.
Nytter ikke det,så kanskje kapittel 3 i hundeloven kan være til hjelp.
https://lovdata.no/dokument/NL/lov/2003-07-04-74/KAPITTEL_3#KAPITTEL_3

Levere løs hund til politiet,kan være ganske effektivt.Koster litt å hente den på kennel osv.
Men det vil nok også forverre naboforholdet.

Vi skal invitere de inn på kaffe imorgen 

Skrevet
På 3.12.2018 den 18.17, AnonymBruker skrev:

Sånne holdninger er kvalme!!! Vi har "stor" hund (golden retriver) og 2 små hunder på 7 og 4,5 kg. Vi har god oppdragelse på alle. Vi har alle i bånd, og ingen som står i bånd på gårdsplassen og hyler ut nabolaget hver dag. Det er ingen med små hunder, som er velbevarte i hodet, som lar dem gå løs? De er altfor lette ofre for så mange ting. Vi har naboer meræd rottweiler og andre store hunder. Vi lager ingen regler, men regner med eierne har litt sumn fornuft. Uansett - her synes jeg deres nye naboer er litt frekke!

Anonymkode: ea74e...d67

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...