AnonymBruker Skrevet 3. desember 2018 #1 Skrevet 3. desember 2018 Eks, hvis vorset starter kl 7-8. Anonymkode: 96690...c57
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2018 #2 Skrevet 3. desember 2018 Hvis verten sier 7-8 så er etter kl. 8 for sent. Personlig synes jeg det er uhøflig å dukke opp når man vil, bare for at det er et uformelt vors. Sier jeg kl. 7 så ønsker jeg at folk skal komme til kl. 7. Anonymkode: db1fa...022 2
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2018 #3 Skrevet 3. desember 2018 Da er du for sen hvis du kommer etter 8. Anonymkode: fe054...90a 1
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2018 #4 Skrevet 3. desember 2018 En time før alle skal på byen syns jeg er for seint. Anonymkode: 9a698...d4a
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2018 #5 Skrevet 3. desember 2018 44 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis verten sier 7-8 så er etter kl. 8 for sent. Personlig synes jeg det er uhøflig å dukke opp når man vil, bare for at det er et uformelt vors. Sier jeg kl. 7 så ønsker jeg at folk skal komme til kl. 7. Anonymkode: db1fa...022 Men 7-8 er jo mer åpnt enn kl 7. (Tidlig vors, forøvrig) Anonymkode: f4f92...10e
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2018 #6 Skrevet 3. desember 2018 Det spørs hvor stort vorset er. Hvis det er en liten sammenkomst bør man helst være rundt tiden man er ønsket velkommen, eventuelt si ifra om man kommer sent. Hvis en student har åpnet hjemmet for hele kullet kan man komme som man vil, bare man kommer før turen går videre til byen. Anonymkode: 6b631...4f4 5
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 3. desember 2018 #7 Skrevet 3. desember 2018 (endret) Når klokka har passert 8 er det for sent.Og før 7 er for tidlig. Endret 3. desember 2018 av AthenaRavenLuna
Gjest O.G. Skrevet 3. desember 2018 #8 Skrevet 3. desember 2018 Tja, litt slingringsmon må nu gå an, men alle bør ha kommet til klokken ni.
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2018 #9 Skrevet 3. desember 2018 Er jævlig sein om du møter de på vei ut på byen i døra Anonymkode: ae4e4...56d 3
boblevann Skrevet 3. desember 2018 #10 Skrevet 3. desember 2018 9 minutter siden, O.G. skrev: Tja, litt slingringsmon må nu gå an, men alle bør ha kommet til klokken ni. Jeg syns man skal være der til senest 8 hvis det er det som er sagt. Men, man kan selvsagt bli forsinket av ulike årsaker - men da mener jeg man skal gi beskjed Er ikke verre enn å sende en mld til verten om at du er sen, men kommer så snart du kan! 3
Gjest O.G. Skrevet 3. desember 2018 #11 Skrevet 3. desember 2018 1 minutt siden, boblevann skrev: Jeg syns man skal være der til senest 8 hvis det er det som er sagt. Men, man kan selvsagt bli forsinket av ulike årsaker - men da mener jeg man skal gi beskjed Er ikke verre enn å sende en mld til verten om at du er sen, men kommer så snart du kan! Enig.
Cuntzilla Skrevet 3. desember 2018 #12 Skrevet 3. desember 2018 Hvis du vet du ikke rekker 7-8 så bare send en melding om når du forventer å være der. Folk ramler jo innom utover hele kvelden når jeg har vors, så ingenting er for sent for meg sånn sett. Hadde jo vært kjedelig om alle følte starttidspunkt var relativt og jeg satt der alene i to timer, men det er jo alltid folk som kommer på tiden også. 4
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2018 #13 Skrevet 3. desember 2018 Er folk virkelig så formelle på dette? Jeg skjønner at det er uhøflig å komme for sent til middagsselskap eller andre sammenkomster hvor mat skal organiseres. Men vors? Jeg er vant med en løs stemning hvor folk kommer når de kommer. Alltid noen som stiller tidlig, andre svinger innom rett før byen. Det er ikke så nøye! Anonymkode: 05c28...438 13
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2018 #14 Skrevet 4. desember 2018 På 3.12.2018 den 18.55, AnonymBruker skrev: Det spørs hvor stort vorset er. Hvis det er en liten sammenkomst bør man helst være rundt tiden man er ønsket velkommen, eventuelt si ifra om man kommer sent. Hvis en student har åpnet hjemmet for hele kullet kan man komme som man vil, bare man kommer før turen går videre til byen. Anonymkode: 6b631...4f4 Dette. Er man en liten gjeng avtaler man gjerne tidspunkt og kommer rundt tiden. Er det åpent hus kommer folk når de vil. Uansett tenker jeg at man aldri er for sein til et vors, så lenge man ikke kommer etter at folk har gått ut. Vors er veldig uformelt og ofte tar det lenger tid enn planlagt å få ordna seg, rekke butikken/polet osv. Som regel sier man ifra at man blir litt sein om man bare er noen få. Anonymkode: 30f42...2c2 1
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2018 #15 Skrevet 4. desember 2018 Kommer helt ann på hvorfor du er sein men 7-8 er 7-8. Anonymkode: 032c7...d7d
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2018 #16 Skrevet 5. desember 2018 Spørs hvor mange som er der. Er det et lite vorspiel, med bare deg og verten og kanskje en el to til, må du komme til rett tid. Er det et stort sjalabais med åpen dør, er det litt løsere. Men det er KJEMPEirriterende når nesten alle har kommet til kl sju - og planlegger å dra til byen kl 10. Og så ramler det inn folk kl. halv ti som spretter en vinflaske og planter seg i sofaen for å begynne vorspielet. Anonymkode: 2c7e7...744
boblevann Skrevet 5. desember 2018 #17 Skrevet 5. desember 2018 På 3.12.2018 den 21.22, AnonymBruker skrev: Er folk virkelig så formelle på dette? Jeg skjønner at det er uhøflig å komme for sent til middagsselskap eller andre sammenkomster hvor mat skal organiseres. Men vors? Jeg er vant med en løs stemning hvor folk kommer når de kommer. Alltid noen som stiller tidlig, andre svinger innom rett før byen. Det er ikke så nøye! Anonymkode: 05c28...438 Hvis det ikke er så nøye, så er det jo heller ikke avtalt noe tidspunkt. Sier verten at dere kan komme fra kl. 8 og utover så er det greit, sier verten 7-8 så er det mellom 7 og 8 da. 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2018 #18 Skrevet 5. desember 2018 Når det gjelder vors så synes jeg at det er relativt åpent. Verten kan gjerne si at det begynner 20, men sånn som jeg er vant til da så betyr ikke det at da skal alle være kommet. Det betyr at fra da kan man komme. Nå tenker jeg på større vors hvor man inviterer en gjeng og ikke vors med 2-3 venninner for eksempel. Da bør man være der når det er sagt at det begynner eller si fra at man blir litt senere. Jeg synes det er verre å komme for tidlig. Utrolig irriterende når jeg tenker at folk kan begynne og komme rundt 20 og så kommer det en eller annen klokka 19.30. Man kan jo ikke sende folk hjem heller så Anonymkode: 74fee...441
Djungelvrål Skrevet 5. desember 2018 #19 Skrevet 5. desember 2018 Hvis jeg hadde bedt folk til vors 7-8 hadde jeg syns det var sent å komme 8.30. Men siden det er en uformell setting hadde jeg ikke litt sur. Men syns folk kan si fra. Det tar 20 sek å sende en melding.
venus24 Skrevet 7. desember 2018 #20 Skrevet 7. desember 2018 Hvis jeg har et vors som starter18 betyr det omtrent "ikke kom før 18, men kom når som helst etter". Da kommer folk når de vil, og jeg synes ikke at noen kommer for sent hvis de møter opp klokken 20.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå