Gå til innhold

Kveldsmat treåring

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva spiser deres treåring, litt yngre eller eldre og. Hvor mye spiser de? Har en småspist jente her.

Anonymkode: 5f709...cef

Videoannonse
Annonse
Gjest BearMama
Skrevet (endret)

Min 3 åring spise havregrøt til kvelds. 3-4 store spiseskjeer med havregryn, en pose med bananmos eller et beger med fruktmos som blandes i grøten, med et par dl havremelk(til rett konsistens). Kokes i mikroen i 8 min og blir en deilig og fyldig grøt.

Endret av BearMama
Skrevet

Brødskiver, havregrøt (gjerne med frosne blåbær som får koke med det siste minuttet), smoothie, omelett, eggerøre, speilegg, toast eller ostesmørbrød. 

• Liker 1
Skrevet

Vi spiser middag kl 17, og vår 2 og 5 åring legger seg 1830/1900, så kveldsmaten er som regel ikke kjempestor. En liten bolle müsli med melk eller en brødskive med leverpostei. Toåringen spiser stort sett ikke opp brødskiva, men kan på bra dager spise hele müslien. 

Skrevet

Det varierer. Avhenger også hvor mye han spiser til middag. Om han spiser mye, blir det lite kveldsmat. Rester av middagen, forskjellige supper som vi lager fra bunn av, brødskive med noe pålegg.  Men risgrøt er populært. Omlett. Noen ganger pølse med brød eller pizza. Ikke.missforstå. ungen vår spiser sunt, så pizza eller pølser til kveldsmat en gang ellet to i uka er ikke gæli. 

Og så har du de dagene av og til der han er trøtt etter å ha lekt ute i barnehagen hele dagen. Da har det faktisk skjedd at han ikke spiser kveldsmat i det hele tatt. En time etter middagen er han ferdig og sovna... 😁

Anonymkode: 58c1b...a0e

Skrevet

Mitt barn på 3,5 år spise oftest havregrøt (koker opp havregryn, vann og melk). Ellers spiser han knekkebrød, polarbrød, skive og/ eller speilegg. Har vi sen middag blir det gjerne bare en yoghurt med müsli oppi til kvelds. 

Anonymkode: cd69f...51f

Skrevet

Min treåring er veldig glad i yoghurt og müsli, og havregrøt blandet med litt yoghurt med bær eller en liten dæsj syltetøy på toppen. 

Skrevet
4 timer siden, Arkana skrev:

Brødskiver, havregrøt (gjerne med frosne blåbær som får koke med det siste minuttet), smoothie, omelett, eggerøre, speilegg, toast eller ostesmørbrød. 

Alt det i ett måltid? 😬

Anonymkode: 57060...580

Skrevet

Vi spiser middag 16.30-17.00, og begynner leggerutinen ved 18.00 tiden for vår på 2,5 år. Så her er middagen kveldsmat. Men ville mest sannsynlig servert havregrøt eller brød/knekkebrød :) 

Anonymkode: 15ce4...e8e

Skrevet

Har en som spiser mye, eller ingenting i perioder. Sunn, frisk og sterk gutt. Han spiser alt når han spiser. I de periodene han spiser godt liker han:

• - Ristet brød med feks. sukker, leverpostei, spekeskinke, smør, skinkeost eller hvitost.
  • - Fruktfat med nøtter.
  • - Skive med bacon og speilegg.
  • - Klassisk bruchetta.
  • - Kjeks med diverse smør-oster
  • - Skiver med kaviar
  • - Tomatsuppe

Alle retter og all mat skal inneholde paprika eller ha paprika på siden.

Anonymkode: 32bb4...05f

• Liker 1
Skrevet

Vi spiser middag kl 16. Når hun var tre brukte det oftest å være en skive eller litt havregrøt til middag. 

Nå for tiden, med en på 2 og ei på 6 spiser de en liten yoghurt (naturell, blanda i litt vanlig fruktyoghurt) med et par spiseskjeer havregryn blanda ganske tykkt. 6 åringen spiser oftest ei skive i tillegg. 

Kveldsmaten spises mer av om de får grøt, yoghurt eller speilegg heller enn skive. 

Anonymkode: 875b9...5ed

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har en som spiser mye, eller ingenting i perioder. Sunn, frisk og sterk gutt. Han spiser alt når han spiser. I de periodene han spiser godt liker han:

• - Ristet brød med feks. sukker, leverpostei, spekeskinke, smør, skinkeost eller hvitost.
  • - Fruktfat med nøtter.
  • - Skive med bacon og speilegg.
  • - Klassisk bruchetta.
  • - Kjeks med diverse smør-oster
  • - Skiver med kaviar
  • - Tomatsuppe

Alle retter og all mat skal inneholde paprika eller ha paprika på siden.

Anonymkode: 32bb4...05f

Ristet brød med sukker på? 🙄

• Liker 1
Skrevet

Vi har ofte middag som siste måltid for dagen for barna, men de gangene vi har vanlig kveldsmat spiser de gjerne en god porsjon havregrøt, eggerøre, eller to-tre brødskiver. Fem og tre år.

Anonymkode: d7e34...a6a

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ristet brød med sukker på? 🙄

Var vanlig før i tiden, men første gang jeg leser om sukker på brødskiva nå til dags. 

Jeg spiste ofte brødskive med rømme og sukker på da jeg var lita, ikke verdens sunneste, men det var godt og jeg var en frisk og rask unge. 

Anonymkode: 6f4b7...382

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...