Gå til innhold

Leve saman i parforhold m/ ulikt sexbehov.

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym Bruker
Skrevet (endret)

Hvordan takler du å leve i eit parforhold med ulikt sexbehov.  ?    Etter mange års samliv har eg til stor fustrasjon  aldri opplevd at dama  har tatt initiativet til sex, og  til tider  følt at det  har gått en slags sperrelinje igjennom ektesenga.    Har forsøkt å diskutere dette men  utan  respons.    Min holdning er  at  ein bør selv ta ansvar for  egen sexualitet, og  om ein har ulikt sexbehov så burde det vera muleg å komme frem til eit slags kompromiss som ein kan leve med.   

Sexuelt initiativ handler vel om å vise   noen  følelser overfor  personen som ein  har blitt glad i.,som ein ikkje deler med andre.       Manglende  sexuelt initiativ blir oppfattet  som eit svar på at  samlivet   "kun " handler om   eit vennskap ,og ein opplever å bare vere ein slags omsorgsperson.    Tanken på utroskap har ofte vert tilstede, men  samvittigheten har satt en stopper for det.      

Endret av Anonym Bruker
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Opplever det samme som deg, men jeg har ikke din moralske styrke dessverre.

Vet ikke hvordan mitt forhold kommer til å ende.

Anonymkode: 28ce2...6f2

Skrevet

Hvor ofte har dere sex sånn omtrent, og hvor ofte ville du hatt om du kunne bestemme? 

Gjest Anonym Bruker
Skrevet
1 time siden, Nerine_ skrev:

Hvor ofte har dere sex sånn omtrent, og hvor ofte ville du hatt om du kunne bestemme? 

Har blitt sjeldnere og sjeldnere nå    Kanskje maks   1 g. i mnd.     Om eg hadde fått bestemme så hadde eg foretrukket omlag 1-2  gang i uka.                  

Skrevet

Sex er limet i forholdet . Uten det går det til helsikke før eller senere . Kun du som velger hvor lenge du skal ha det kjipt . 

• Liker 4
Skrevet

Helt idiotisk. Du lever bare en gang, er så mange dumme mennesker der ute som ikke tar ansvar for eget liv!

Anonymkode: 3aea2...bd8

Gjest Anonym Bruker
Skrevet
Akkurat nå, Hill83 skrev:

Sex er limet i forholdet . Uten det går det til helsikke før eller senere . Kun du som velger hvor lenge du skal ha det kjipt . 

Eg ser ikkje på sexen som limet i eit forhold, men vesentlig.  Eit  godt samliv  handler om mye  så uendeleg mye mer en  bare å ha eit godt sexliv.     Sexlivet gjir imidlertid  oftest  eit svar på hvordan det står til i samlivet såfremt det ikkje ligg andre forhold til grunn så ein "må " avstå fra sex.   

Gjest Paramount
Skrevet

At hun ikke tar initiativ til sex synes jeg ikke du skal legge for mye vekt på. Min erfaring er at det faktisk er en del damer som sliter med akkurat dette, selv uten at de mangler lyst.

Men dersom du stadig avvises, og kun får slippe til maks 1 gang pr måned så bør du gjøre noe.

Gjest Anonym Bruker
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt idiotisk. Du lever bare en gang, er så mange dumme mennesker der ute som ikke tar ansvar for eget liv!

Anonymkode: 3aea2...bd8

Enhver bestemmer og tar  ansvar for  sitt eget liv "inkl.  sexen" .   Lever ein i  eit samliv, så har ein etter min oppfattning inngått noen forpliktelser som bør innfris.       

Skrevet

At man har så ulik sexlyst, er helt klart et problem. De som sier noe annet, er gjerne de som ikke har så høy sexlyst selv, og ikke forstår hvordan det føles å leve i et forhold hvor en hele tiden går med et savn. Det går ut over selvfølelsen, kjærestefølelsen og samhørigheten, synes jeg.

I mitt forrige forhold var dette en av hovedårsakene til at det ble slutt. Jeg orker ikke leve sammen med et menneske som tilsynelatende virker helt uinteressert i meg seksuelt.

• Liker 2
Gjest Anonym Bruker
Skrevet
4 minutter siden, Paramount skrev:

At hun ikke tar initiativ til sex synes jeg ikke du skal legge for mye vekt på. Min erfaring er at det faktisk er en del damer som sliter med akkurat dette, selv uten at de mangler lyst.

Men dersom du stadig avvises, og kun får slippe til maks 1 gang pr måned så bør du gjøre noe.

Når vi nå en sjelden gang har sex, har eg ikkje blitt avvist.    Hennes manglene initiativ er imidlertid  blitt  en   motivasjonfaktor til at følelsene  er blitt betydeleg svekket .     Det "går på følelser ".     

Skrevet
1 time siden, Anonym Bruker skrev:

Har blitt sjeldnere og sjeldnere nå    Kanskje maks   1 g. i mnd.     Om eg hadde fått bestemme så hadde eg foretrukket omlag 1-2  gang i uka.                  

Sier hun nei eller har du sluttet å prøve deg på sex oftere? Jeg syns du kan kreve svar på hvorfor det har blitt sånn. Vi lever bare en gang, og jeg personlig hadde ikke taklet å leve i et forhold uten gjensidig tiltrekning og behov. 

Gjest Anonym Bruker
Skrevet (endret)
34 minutter siden, Era Vulgaris skrev:

At man har så ulik sexlyst, er helt klart et problem. De som sier noe annet, er gjerne de som ikke har så høy sexlyst selv, og ikke forstår hvordan det føles å leve i et forhold hvor en hele tiden går med et savn. Det går ut over selvfølelsen, kjærestefølelsen og samhørigheten, synes jeg.

I mitt forrige forhold var dette en av hovedårsakene til at det ble slutt. Jeg orker ikke leve sammen med et menneske som tilsynelatende virker helt uinteressert i meg seksuelt.

Å ha ulik sexlyst er nok heilt klart en problemstilling innenfor mange samliv som ein bare må forholde seg til.    "Vi er vel  alle ulike"    Eg føler imidlertid  sålangt å ha tatt ansvaret for at vi har hatt eit sexliv, ettersom hun har vert passiv.    Å virke uintressert i sex overfor partneren går på tillit ,og som du seier kjærestefølelsen m.m.    Ein bør  selvsagt kunne forvente og få en velbegrunnet tilbakemelding på hva som ligg til grunn for å ikkje å ha føle seg sexuelt tiltrukket av partneren.          

Endret av Anonym Bruker
Gjest Anonym Bruker
Skrevet (endret)
2 timer siden, Nerine_ skrev:

Sier hun nei eller har du sluttet å prøve deg på sex oftere? Jeg syns du kan kreve svar på hvorfor det har blitt sånn. Vi lever bare en gang, og jeg personlig hadde ikke taklet å leve i et forhold uten gjensidig tiltrekning og behov. 

initiativet har  sviktet,og har sluttet å prøve meg på sex oftere.     Eg går oftest til sengs v/ middnatt for å ha overskudd til neste dag.    Hun går oftast til sengs 02.30 og leggetiden og det  bidrar også til at intrs. for sex har vert dalende.  

Endret av Anonym Bruker
Skrevet

Finn deg ei dame med samme sex behov som deg selv, de finnes så absolutt:-)

• Liker 1
Skrevet

Men får hun orgasmer når dere har sex? Mange får jo ikke det, og da blir sex bare slitsomt i lengden.

Anonymkode: a96cc...801

• Liker 3
Skrevet

Jeg lever også i et slikt samliv, men her er det mannen som ikke ønsker sex. Han har tatt initiativ en gang de siste årene, da fikk jeg helt hakeslepp. Ellers så er det jeg som tar initiativ, men blir avvist. Å når man blir avvist gang på gang å gjør det noe med en. Jeg har gitt opp, det er så sårende å stadig bli avvist, så det orker jeg ikke mer. 

Nei, hva gjør man? Aner ikke. Å gå er ikke et alternativ her, for vi har det bra på alle andre måter. Vi har snakket og snakket, men det kommer ikke noe ut av det. 

Anonymkode: 6d483...49e

• Liker 3
Gjest Anonym Bruker
Skrevet (endret)
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men får hun orgasmer når dere har sex? Mange får jo ikke det, og da blir sex bare slitsomt i lengden.

Anonymkode: a96cc...801

Hver gang!     

Endret av Anonym Bruker
Gjest Anonym Bruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg lever også i et slikt samliv, men her er det mannen som ikke ønsker sex. Han har tatt initiativ en gang de siste årene, da fikk jeg helt hakeslepp. Ellers så er det jeg som tar initiativ, men blir avvist. Å når man blir avvist gang på gang å gjør det noe med en. Jeg har gitt opp, det er så sårende å stadig bli avvist, så det orker jeg ikke mer. 

Nei, hva gjør man? Aner ikke. Å gå er ikke et alternativ her, for vi har det bra på alle andre måter. Vi har snakket og snakket, men det kommer ikke noe ut av det. 

Anonymkode: 6d483...49e

Dama er snill og grei, men så har hun også en snill ektemann som bryr seg  vi også har det bra på mange måter ellers.    Å bare "kaste inn håndkleet"  å flytte fra eit ellers veletablert hjem som eg i stor grad bygd opp selv  over mange år , er ikkje noe alternativ. 

Å bli avvist gang på gang gjør selvsagt noe tilliten , og kjærlighetsfølelsen overfor partneren.   Dessuten føles  det gjerne  slik at det blir  på en måte partneren som "styrer"  lysten til å kunne  leve ut sexualkjensla, og det er egentlig ikkje rettferdigt.                 

Gjest Anonym Bruker
Skrevet (endret)
4 minutter siden, Anonym Bruker skrev:

Dama er snill og grei, men så har hun også en snill ektemann som bryr seg  vi også har det bra på mange måter ellers.    Å bare "kaste inn håndkleet"  å flytte fra eit ellers veletablert hjem som eg i stor grad bygd opp selv  over mange år , er ikkje noe alternativ. 

Å bli avvist gang på gang svekker sjølvtilliten  , og kjærlighetsfølelsen overfor partneren.   Dessuten føles  det gjerne  slik at det blir  på en måte partneren som "styrer"  lysten til å kunne  leve ut sexualkjensla, og det  kan også føles  nokså  urettferdigt.                

Endret av Anonym Bruker

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...