Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Forseint med videreutdanning? Eller generelt en utdanning som kan gi bedre lønn? Definitivt verdt det i lengden. 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

hvis du vet et sted ved kysten så er jeg interessert. Men jeg har ikke annet tilknytning enn her jeg bor. I by så forventer man leie pris kr. 10000 og oppover.

Anonymkode: 0e549...250

En venninne leier til 8000. 20 min fra oslo. Sjøutsikt, mini hageflekk, terrasse, strand 100m fra huset. 40kvm men helt ny. 

Anonymkode: d062e...71c

• Liker 9
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Virker ikke som du er interessert. Du svarer jo kun det du vil høre selv. Starter du å virkelig ta tak i problemene så ordner dette seg fint. 

Anonymkode: 86cd5...229

er re forhandling en løsning å i møtekomme både husvert, banker? formålet er at jeg kan se det andre kan se er gode løsninger for at det skal gå rundt. 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En venninne leier til 8000. 20 min fra oslo. Sjøutsikt, mini hageflekk, terrasse, strand 100m fra huset. 40kvm men helt ny. 

Anonymkode: d062e...71c

jeg tror jeg er bundet til å bo ett år frem i tid her jeg bor nå. Det var løsningen da jeg trengte et sted å bo, og jeg var presset der jeg måtte raskt få et sted å bo. Dermed kunne jeg ikke la denne sjansen gå fra meg.

Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

utbetalt 22000 kr i måneden. 

Det holder ikke i dagens samfunn der alt det andre øker i tillegg, men jeg kan ikke annet enn å forstå jeg må lage brød hjemme selv også. Dessuten selge bilen så lenge jeg finner en kjøper. Vet ikke hva bilen er verdt i dag. Men føler jeg er presset, men trenger å komme i kontakt med noen som har kunnskap. 

Det er viktig å bo slik at jeg trives. Jeg bor i en by. 

22.000 holder ikke i dagens samfunn? Jeg har 13.000 utbetalt og jeg klarer meg strålende! For deg handler det om forbruk, forventninger og manglende evne til å innrette seg etter situasjonen. 

Anonymkode: 74c71...3d4

• Liker 16
Skrevet

Faen til syting. 

Anonymkode: 288ba...2ed

• Liker 17
Skrevet
3 minutter siden, rambo skrev:

Forseint med videreutdanning? Eller generelt en utdanning som kan gi bedre lønn? Definitivt verdt det i lengden. 

jeg vurderer mesterbrev. Men til det trenger jeg 50000 kr til å betale for studiene. 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

22.000 holder ikke i dagens samfunn? Jeg har 13.000 utbetalt og jeg klarer meg strålende! For deg handler det om forbruk, forventninger og manglende evne til å innrette seg etter situasjonen. 

Anonymkode: 74c71...3d4

bor du hjemme hos mor og far?

ja, det kan være forbruket misbrukes, men jeg mener inntekt ikke samsvarer med det som butikker forventer jeg skal betale. 

Jeg kan ikke kjøpe brød mer. 

Skrevet

Totalt har jeg 400.000 kr i gjeld. Og da har jeg åpnet alle brev. 

Skrevet

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Saken er at jeg fått ordnet en ordning med mine kreditorer eller det vil si jeg fikk en avtale med banken som tok over all smålån, eller det vil si et privat lån kom ikke inn i ordningen. Men uansett så er utgiftene mer enn inntekten. 

Jeg er fortvilet over det jeg tjener. Inntekten dekker kun alle lån og nødvendige utgifter. Det gir meg ingen frihet til å reise eller lage god mat. 

Jeg vil neppe klare å få til en egenkapital eller klare å spare med nåværende jobb. Jeg er  helt avhengig av en ny inntekt som gir meg et forsprang i det som er mine mål i livet. 

Jeg skulle gjerne hatt frisk kapital på 150000 kr til å være ovenpå. 

Vel, det får bli sånn til du har betalt ned gjelden din. 

Skrevet (endret)

Du må jo starte med å betale husleie hver måned, hvis ikke kan utleier kaste deg ut.

Først husleie, strøm og sett av penger til mat og nødvendig artikler og løpende regninger. I tillegg bør du spare 500,- hver måned til en buffer. Betal det du kan til lån etter dette.. Evnt. Ring de du ikke får betalt og forklar situasjonen og spørre om de kan fryse renter. Ikke pådra deg ny gjeld!

Du har fått  mange gode innspill her nå TS! Følg de!

Endret av vimsa30
Endret litt på teksten
  • Liker 6
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ca 12000 kr i inntekt. Jeg har barn. Skjønner ikke helt hvordan du IKKE kan klare deg meg 22000 kr utbetalt i måneden. Du må rett og slett leve så billig som mulig. Ingen reiser, opplevelser, restaurant/fastfood, godteri, alkohol, snus/røyk, brus, snacks osv. Det er slik jeg må leve. Har ikke TV eller noe av verdi. Jeg overlever på svensk kylling og ris daglig. Du må sette godviljen til.

Hva betaler du i husleie?

Anonymkode: ad89e...ace

husleie og gjeld spiser opp 99% av kaka per. måned.

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

bor du hjemme hos mor og far?

ja, det kan være forbruket misbrukes, men jeg mener inntekt ikke samsvarer med det som butikker forventer jeg skal betale. 

Jeg kan ikke kjøpe brød mer. 

Jeg bor i hus. Jeg leier ikke. Jeg klarer meg på 10000kr i måneden, alt inkludert. Hva faen bruker du penger på? 🧐

• Liker 3
Skrevet

Sett opp en oversikt over utgiftene dine pr. måned, så er det enklere for oss å forstå problemene dine. 

Altså summene du bruker på: 

Husleie, strøm, mat, forsikring, internett, lån m.m. 

Anonymkode: bdd33...6db

• Liker 4
Skrevet
Akkurat nå, vimsa30 skrev:

Du må jo starte med å betale husleie hver måned, hvis ikke kan utleier kaste deg ut.

Først husleie, strøm og sett av penger til mat og nødvendig artikler og løpende regninger. I tillegg bør du spare 500,- hver måned til en buffer. Betal det du kan til lån etter dette.. Evnt. Ring de du ikke får betalt og forklar situasjonen og spørre om de kan fryse renter. Ikke pådra deg ny gjeld!

Ellers har det vært mange gode innspill her.

jeg har ikke noe å gå på, så mat er utelukkende å sette av til. 

Her ligger jeg under allerede. 

Jeg synes det for dumt at jeg skal vente enda ett år å betale en gjeld som jeg vil gjerne bli ferdig med. Det er kjempe ekkelt når du blir krevd penger som andre venter veldig raskt. Jeg hater å skylde noen noe som helst. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg bor i hus. Jeg leier ikke. Jeg klarer meg på 10000kr i måneden, alt inkludert. Hva faen bruker du penger på? 🧐

Du betaler hus lån? 

• Liker 1
Skrevet

Sett opp en oversikt over utgiftene dine pr. måned, så er det enklere for oss å forstå problemene dine. 

Altså summene du bruker på: 

Husleie, strøm, mat, forsikring, internett, lån m.m. 

mat har jeg ikke råd ha i budsjett. 

Men jeg havner lett på 26000 kr med alle lån, husleie og normale utgifter. 

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

jeg har ikke noe å gå på, så mat er utelukkende å sette av til. 

Her ligger jeg under allerede. 

Jeg synes det for dumt at jeg skal vente enda ett år å betale en gjeld som jeg vil gjerne bli ferdig med. Det er kjempe ekkelt når du blir krevd penger som andre venter veldig raskt. Jeg hater å skylde noen noe som helst. 

Mente å sette av penger til mat og løpende regninger for en måned om gangen.

Og med fare for å være negativ så vil det ikke falle 150.000 i hodet på deg fra "oven"🙄

• Liker 12
Skrevet
5 minutter siden, vimsa30 skrev:

Mente å sette av penger til mat og løpende regninger for en måned om gangen.

Og med fare for å være negativ så vil det ikke falle 150.000 i hodet på deg fra "oven"🙄

ser du en løsning som kan redde hele situasjonen?

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

mat har jeg ikke råd ha i budsjett. 

Men jeg havner lett på 26000 kr med alle lån, husleie og normale utgifter. 

Men hva går de 26000 til? Hva er de "normale" utgiftene? 

Du sier du betaler 7500 i gjeld. 

Første punkt er å finne ut hva pengene går til hver måned. Det har du sikkert også sett på bl.a. Luksusfellen. 

Så sett opp en oversikt over hva de 26000 går til. Da er det lettere å se hvor problemet ligger. 

• Liker 5
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...