Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har  abonnement til 39,- pr. mnd (50 min tale, 50 SMS)

Anonymkode: 8f123...841

usikker hvordan swap avtalen løses, siden jeg telenor kunde. Jeg oppdaget jeg betaler fast sum på kr. 449. Det er kanskje vel mye. 

Anonymkode: 0e549...250

Videoannonse
Annonse
Skrevet
På 3.12.2018 den 21.35, AnonymBruker skrev:

bomstasjon(1000kr), lagerleie(1500kr), mobiltelefon(800kr), bredbånd(400kr), forsikring (800kr), drivstoff(1000kr), kollektiv, lånekassen

Får du deg kontantkort og fyller på bare 1 gang i mnd har du allerede spart 650 kr pr mnd. 

Kontantkort på 150 varer hos meg i over en mnd. Siden du har bredbånd trenger du ikke mobil abb. Da kobler du til Wi-Fi når du er hjemme. 

Kvitt deg med bilen, du bor i by.

Kvitt deg med lageret ( her er nok mye du kan selge ) 

Anonymkode: 0beae...5a7

• Liker 4
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Får du deg kontantkort og fyller på bare 1 gang i mnd har du allerede spart 650 kr pr mnd. 

Kontantkort på 150 varer hos meg i over en mnd. Siden du har bredbånd trenger du ikke mobil abb. Da kobler du til Wi-Fi når du er hjemme. 

Kvitt deg med bilen, du bor i by.

Kvitt deg med lageret ( her er nok mye du kan selge ) 

Anonymkode: 0beae...5a7

trenger råd fra noen som vet hva en sånn bil kan koste. 

Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor stort beløp klarer du å ha på konto?

TS

?

mådu tømme kontoen? Er det det du sier her ? Eller hva mener du ?

Anonymkode: 20243...b30

• Liker 1
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

?

mådu tømme kontoen? Er det det du sier her ? Eller hva mener du ?

Anonymkode: 20243...b30

nei, hvor mye du takler å ha på din egen konto. 

Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

nei, hvor mye du takler å ha på din egen konto. 

Takler?? 

Har mye på konto jeg, men det er da plass til mere....

Anonymkode: 5bfbe...97d

• Liker 8
Skrevet
44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

trenger råd fra noen som vet hva en sånn bil kan koste. 

Bare å sjekke tilsvarende på finn. 

Anonymkode: 7d96e...06e

• Liker 3
Skrevet

hva gjorde du når du var i pengekrise?

Skrevet
10 timer siden, Gullik skrev:

Hvis du bruker 800,- i måneden på bilforsikring, regner jeg med at du har en ganske dyr bil? Selg bilen, kjøp en billig brukbil (men driftssikker, f.eks. Toyota) til 10 000,-, og tegn bare ansvarsforsikring. Vinn, vinn. Du frigir mye kapital fra den gamle bilen, og sparer mange hundrelapper i måneden på forsikring. Du får ikke en "kul" bil til den prisen, men det hjelper deg til å få hode over vannet. 

TSTrenger ikke bil, da hun skriver at hun bor i en av de største byene i Norge.

Anonymkode: 43fc8...abd

• Liker 1
Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

hva gjorde du når du var i pengekrise?

jeg er i pengekrise nå

Skrevet
På 3.12.2018 den 20.05, blomaden skrev:

Skulle gjerne hjulpet deg, men jeg vet jo ikke hvem du er eller hvor du holder til. Du har ikke venner eller familie som kunne hjulpet deg? Kanskje en skikkelig loppis kunne vært en ide for å få solgt unna en del? 

jeg trenger den hjelp jeg kan få. Jeg ønsker mindre ting.

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja da må du bare selge på! Hvis du trenger penger kjapt så må du jo bare selge tingene for litt mindre enn de er verdt. 

• Liker 2
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, du trenger hjelp.

Men du kan ikke få så mye hjelp her inne, så lenge du hverken ikke skjønner nødvendigheten av et budsjett, og så lenge du ikke skjønner at man ikke kan forlange å bo i et pent strøk og ha en pen leilighet når kreditorene står på døra. 

Du skjønner rett og slett ikke ditt eget problem. 

Jeg ser for meg at dine problemer vil eskalere, og at du innen kort tid vil være i mye, mye større vanskeligheter enn det du er nå. 

Anonymkode: bdd33...6db

• Liker 7
Skrevet

imorgen er det helg.... da blir det dame besøk.

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

imorgen er det helg.... da blir det dame besøk.

Og du tror en dame skal komme inn og betale deg ut av alle problemer, på første date?

Anonymkode: 74c71...3d4

• Liker 3
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Og du tror en dame skal komme inn og betale deg ut av alle problemer, på første date?

Anonymkode: 74c71...3d4

Nei, bare nyte livet.

Skrevet
22 timer siden, tussi84 skrev:

Da kan du ikke ha bodd i de største byene i Norge, eller omegn. Prisene i Oslo for en 2 roms ligger på ca 10000 nå og oppover, og det er visst du leier utenfor sentrum. I selve sentrum koster det gjerne fra 14000..

problemet er at "alle" ønsker og forventer å bo i oslo. Man kan ikke det om man ikke har råd! Hva med asker, drammen? Kusinen min leier for 8500 i Drammen, moderne leilighet på over 50kvm. Tar toget inn til oslo. Men i oslo trenger du ofte ikke bil, så der kan man spare mye sånn sett. 

Anonymkode: c2146...cb6

• Liker 3
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

problemet er at "alle" ønsker og forventer å bo i oslo. Man kan ikke det om man ikke har råd! Hva med asker, drammen? Kusinen min leier for 8500 i Drammen, moderne leilighet på over 50kvm. Tar toget inn til oslo. Men i oslo trenger du ofte ikke bil, så der kan man spare mye sånn sett. 

Anonymkode: c2146...cb6

Hvor du kan bo er avhenging av jobb tider og reise avstand til jobb. Bor du feks ikke i Drammen sentrum, og jobben er i på feks Stovner i Oslo, så må du først ta buss til Drammen togstasjon, så tog til oslo, så tbane eller buss. Reiseveien blir da omtrent 1.30 t om ikke mer. Ikke alle orker å ha så lang reisevei, og er man feks alene med barn så er det umulig å få tidskabelen til å gå opp iht henting av barnehage osv.

Kan bare ta eksempel på mannen sin reise. Han kunne ha brukt 15 min med bil til jobben, med kollektiv tar det nå omtrent en time. Av og til begynner han kl 0600 og det rekker han med den første bussen som går her i fra om morgen 0507. Skulle vi bodd lenger unna så hadde han ikke hatt sjans til å være der kl 0600. Av og til etter åpningstiden for jobben hans så er det også jobb møter. Da varer de fra kl 2130 til ca 2330. Min mann er da hjemme kl 0045 som regel. Han hadde ikke hatt sjans til å komme seg hjem om pendler avstanden hadde vært enda lenger. 

Ting er ikke svart hvitt. Noen ganger må man bare bo litt dyrt. 

• Liker 1
Skrevet
46 minutter siden, tussi84 skrev:

Hvor du kan bo er avhenging av jobb tider og reise avstand til jobb. Bor du feks ikke i Drammen sentrum, og jobben er i på feks Stovner i Oslo, så må du først ta buss til Drammen togstasjon, så tog til oslo, så tbane eller buss. Reiseveien blir da omtrent 1.30 t om ikke mer. Ikke alle orker å ha så lang reisevei, og er man feks alene med barn så er det umulig å få tidskabelen til å gå opp iht henting av barnehage osv.

Kan bare ta eksempel på mannen sin reise. Han kunne ha brukt 15 min med bil til jobben, med kollektiv tar det nå omtrent en time. Av og til begynner han kl 0600 og det rekker han med den første bussen som går her i fra om morgen 0507. Skulle vi bodd lenger unna så hadde han ikke hatt sjans til å være der kl 0600. Av og til etter åpningstiden for jobben hans så er det også jobb møter. Da varer de fra kl 2130 til ca 2330. Min mann er da hjemme kl 0045 som regel. Han hadde ikke hatt sjans til å komme seg hjem om pendler avstanden hadde vært enda lenger. 

Ting er ikke svart hvitt. Noen ganger må man bare bo litt dyrt. 

takk, det støtter jeg. 

TS

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...