AnonymBruker Skrevet 3. desember 2018 #1 Skrevet 3. desember 2018 Jeg har kommet i en situasjon der jeg ikke får til å dekke utgiftene mine. Jeg har søkt om forbrukslån, men får kontant nei. Hva gjør jeg, finnes det håp for meg? dessuten trenger jeg en arbeidsgiver som vil betale høyere lønn til meg, i forhold til min utdannelse. Situasjonen er prekær, og skulle gjerne hatt noen jeg kunne sett løsninger sammen med. Anonymkode: 0e549...250
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2018 #2 Skrevet 3. desember 2018 Jeg er god på dette... Hva tjener du? Hvilke nødvendige utgifter har du? Hvilke ikke-nødvendige utgifter har du? Hvor gammel er du? Eier du bolig? Ta deg en tur på NAV, der sitter det jurister og sosionomer trent i gjeldsrådgivning, slik som på luksusfellen. Forhandler frem avtaler med kreditorer, hjelper å vurdere gjeldsordning etc. Anonymkode: bc467...768 14
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2018 #3 Skrevet 3. desember 2018 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er god på dette... Hva tjener du? Hvilke nødvendige utgifter har du? Hvilke ikke-nødvendige utgifter har du? Hvor gammel er du? Eier du bolig? Ta deg en tur på NAV, der sitter det jurister og sosionomer trent i gjeldsrådgivning, slik som på luksusfellen. Forhandler frem avtaler med kreditorer, hjelper å vurdere gjeldsordning etc. Anonymkode: bc467...768 Saken er at jeg fått ordnet en ordning med mine kreditorer eller det vil si jeg fikk en avtale med banken som tok over all smålån, eller det vil si et privat lån kom ikke inn i ordningen. Men uansett så er utgiftene mer enn inntekten. Jeg er fortvilet over det jeg tjener. Inntekten dekker kun alle lån og nødvendige utgifter. Det gir meg ingen frihet til å reise eller lage god mat. Jeg vil neppe klare å få til en egenkapital eller klare å spare med nåværende jobb. Jeg er helt avhengig av en ny inntekt som gir meg et forsprang i det som er mine mål i livet. Jeg skulle gjerne hatt frisk kapital på 150000 kr til å være ovenpå. Anonymkode: 0e549...250
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 3. desember 2018 Populært innlegg #4 Skrevet 3. desember 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Saken er at jeg fått ordnet en ordning med mine kreditorer eller det vil si jeg fikk en avtale med banken som tok over all smålån, eller det vil si et privat lån kom ikke inn i ordningen. Men uansett så er utgiftene mer enn inntekten. Jeg er fortvilet over det jeg tjener. Inntekten dekker kun alle lån og nødvendige utgifter. Det gir meg ingen frihet til å reise eller lage god mat. Jeg vil neppe klare å få til en egenkapital eller klare å spare med nåværende jobb. Jeg er helt avhengig av en ny inntekt som gir meg et forsprang i det som er mine mål i livet. Jeg skulle gjerne hatt frisk kapital på 150000 kr til å være ovenpå. Anonymkode: 0e549...250 Du er ikke i pengekrise. Anonymkode: 7ea82...7e8 96
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2018 #5 Skrevet 3. desember 2018 Lev rolig og sparsommelig til du er ovenpå igjen. Å ta opp nye lån skal bare en vond sirkel. Anonymkode: ee541...6c5 30
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2018 #6 Skrevet 3. desember 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Lev rolig og sparsommelig til du er ovenpå igjen. Å ta opp nye lån skal bare en vond sirkel. Anonymkode: ee541...6c5 det som gnar er husleiene jeg ikke får betalt, og henger etter, og får en dårlig relasjon til husverten. Dessuten er det et privat lån på 20000 kr jeg ikke får tilbake betalt. Det er disse tingene jeg ikke har dekning til å betale. Hva gjør jeg? hvor kan man få frisk kapital? Anonymkode: 0e549...250
Gjest Blondie65 Skrevet 3. desember 2018 #7 Skrevet 3. desember 2018 Du må bare betale ned og leve sparsommelig en stund. Drømmer om reise og bolig legges på hyllen til du har betalt ned. Har du solgt bilen nå?
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2018 #8 Skrevet 3. desember 2018 jeg ser ikke noen løsning. Anonymkode: 0e549...250 1
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2018 #9 Skrevet 3. desember 2018 Det finnes bare løsninger. Økonomi er enkelt, du betaler dine faste nødvendige utgifter hver mnd, resten bruker du på mar for å overleve. tipper du har ting du kan selge også, men er redd du er et menneske som helst skal leve over evne. Du forstår ikke selv hvordan ting fungerer. Du har godt av å ikke kunne kjøpe deg noe annet enn mat i lang tid fremover, så kanskje du lærer å håndtere penger senere i livet. Anonymkode: 86cd5...229 14
blomaden Skrevet 3. desember 2018 #10 Skrevet 3. desember 2018 Selg det du kan! Bedre å leve uten TV, PC, PlayStation og annet ting og tang enn å ikke klare å betale ned på lånet 8
Gjest theTitanic Skrevet 3. desember 2018 #11 Skrevet 3. desember 2018 Du har ikke frihet til å reise eller lage god mat??? Du har tatt opp mye lån og må selvsagt gjøre opp for deg. Lær leksen så du ikke låner hist og her i fremtiden og går i samme fella. Dette betyr å leve billig en stund. Kjøpe billig mat. Kjøpe klær og ting fra finn og se på enhver pris før du kjøper noe. For mange er dette faktisk hverdagen og ikke en periode. Jeg låner aldri. Med unntak av boliglån da, det er uungåelig å ikke ha. Er lommeboka tom så lever jeg deretter.
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2018 #12 Skrevet 3. desember 2018 2 minutter siden, blomaden skrev: Selg det du kan! Bedre å leve uten TV, PC, PlayStation og annet ting og tang enn å ikke klare å betale ned på lånet sitter det i hodet? kan jeg våge å tro jeg kan få solgt alt det jeg har lagt på finn.no? der er det salgs artikler, brukte vel og merke til 25.000 kr. Men kan jeg ikke våge å tro jeg kan få enda mer etter hvert på andre ting jeg skal selge? jeg har solgt tv, og får ikke nrk lisens, og har ingen dyre tv abonnementer. Anonymkode: 0e549...250
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2018 #13 Skrevet 3. desember 2018 3 minutter siden, theTitanic skrev: Du har ikke frihet til å reise eller lage god mat??? Du har tatt opp mye lån og må selvsagt gjøre opp for deg. Lær leksen så du ikke låner hist og her i fremtiden og går i samme fella. Dette betyr å leve billig en stund. Kjøpe billig mat. Kjøpe klær og ting fra finn og se på enhver pris før du kjøper noe. For mange er dette faktisk hverdagen og ikke en periode. Jeg låner aldri. Med unntak av boliglån da, det er uungåelig å ikke ha. Er lommeboka tom så lever jeg deretter. historien er veldig annerledes, men jeg skal ikke utbrodere den her. Jeg vil lage mat fra bunn. Anonymkode: 0e549...250
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2018 #14 Skrevet 3. desember 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det finnes bare løsninger. Økonomi er enkelt, du betaler dine faste nødvendige utgifter hver mnd, resten bruker du på mar for å overleve. tipper du har ting du kan selge også, men er redd du er et menneske som helst skal leve over evne. Du forstår ikke selv hvordan ting fungerer. Du har godt av å ikke kunne kjøpe deg noe annet enn mat i lang tid fremover, så kanskje du lærer å håndtere penger senere i livet. Anonymkode: 86cd5...229 jeg opplever inntekten min er for lav! Det er medbringende årsak til situasjonen jeg er i. Jeg er ikke tøff nok til å sette krav. Anonymkode: 0e549...250
blomaden Skrevet 3. desember 2018 #15 Skrevet 3. desember 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: sitter det i hodet? kan jeg våge å tro jeg kan få solgt alt det jeg har lagt på finn.no? der er det salgs artikler, brukte vel og merke til 25.000 kr. Men kan jeg ikke våge å tro jeg kan få enda mer etter hvert på andre ting jeg skal selge? jeg har solgt tv, og får ikke nrk lisens, og har ingen dyre tv abonnementer. Anonymkode: 0e549...250 Du burde også legge ut ting på salg og kjøp sider på Facebook. Kvitt deg med alt som ikke er nødvendig. Avslutt Netflix, Spotify og alt sånt 6
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2018 #16 Skrevet 3. desember 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: jeg opplever inntekten min er for lav! Det er medbringende årsak til situasjonen jeg er i. Jeg er ikke tøff nok til å sette krav. Anonymkode: 0e549...250 Hva er årslønnen din? Anonymkode: 78626...f5f
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2018 #17 Skrevet 3. desember 2018 3 minutter siden, blomaden skrev: Du burde også legge ut ting på salg og kjøp sider på Facebook. Kvitt deg med alt som ikke er nødvendig. Avslutt Netflix, Spotify og alt sånt kan du komme å hjelpe, jeg har plassert 50 kasser her jeg bor i leiligheten. Det er ganske mye jeg kan få solgt der i fra, også dvd filmer. Anonymkode: 0e549...250
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2018 #18 Skrevet 3. desember 2018 Det er jo ikke inntekten som er for lav, det er forbruket som er for høyt. Flytt til et billigere sted, si opp abonnementer på netflix, spotify o.l, se over forskikringer, slutt med all shopping, selg unna det som selges kan, skaff deg en ekstra jobb. Anonymkode: 1f995...6d7 23
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2018 #19 Skrevet 3. desember 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva er årslønnen din? Anonymkode: 78626...f5f 410000 kr Anonymkode: 0e549...250
blomaden Skrevet 3. desember 2018 #20 Skrevet 3. desember 2018 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: kan du komme å hjelpe, jeg har plassert 50 kasser her jeg bor i leiligheten. Det er ganske mye jeg kan få solgt der i fra, også dvd filmer. Anonymkode: 0e549...250 Skulle gjerne hjulpet deg, men jeg vet jo ikke hvem du er eller hvor du holder til. Du har ikke venner eller familie som kunne hjulpet deg? Kanskje en skikkelig loppis kunne vært en ide for å få solgt unna en del? 3
Anbefalte innlegg