AnonymBruker Skrevet 3. desember 2018 #1 Skrevet 3. desember 2018 For litt siden satt jeg på skolen. Jeg merket plutselig en slags flekk nederst i sidesynet på høyre øye, akkurat som om jeg hadde noe verk på øyet. Det bevegde litt på seg som bølger. Jeg tenkte ikke noe spesielt mer over det, men etterhvert ble flekken større og større. Til slutt så jeg ikke sidemannen min når jeg så rett frem. Det foregikk at synet ble gradvis borte i ca 15-20 minutter. Ble automatisk veldig redd, og når jeg så på læreren min snakke så hørte jeg plutselig ikke noe av det hun sa. Også forsvant hele synet omtrent, det ble bølgete og skurrete, så masse farger også bruste det i hele hodet mitt, i tillegg som om hele kroppen min ble helt lett. Kjentes ut som jeg svevde.. Også begynte hjertet å banke noe voldsomt, og jeg trodde jeg skulle dø. Tenkte at nå har jeg fått et epilepsi anfall eller et slag, og kom til å kollapse. Jeg løp ut av klasserommet og fikk roet meg ned litt, da brøt jeg ut i gråt. Er det noen som vet hva dette kan være eller har opplevd noe av det samme? Jeg har angst, men har aldri opplevd å miste synet på den måten før. Ble veldig redd. Det har skjedd en gang i ettertid også, men mye mildere enn første gangen. Er dette noe jeg burde ta alvorlig og sjekke opp, eller kan det bare ha vært et angstanfall? Det virket iallefall ikke normalt.. Takk for svar Anonymkode: dabd4...9c0
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2018 #2 Skrevet 3. desember 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: For litt siden satt jeg på skolen. Jeg merket plutselig en slags flekk nederst i sidesynet på høyre øye, akkurat som om jeg hadde noe verk på øyet. Det bevegde litt på seg som bølger. Jeg tenkte ikke noe spesielt mer over det, men etterhvert ble flekken større og større. Til slutt så jeg ikke sidemannen min når jeg så rett frem. Det foregikk at synet ble gradvis borte i ca 15-20 minutter. Ble automatisk veldig redd, og når jeg så på læreren min snakke så hørte jeg plutselig ikke noe av det hun sa. Også forsvant hele synet omtrent, det ble bølgete og skurrete, så masse farger også bruste det i hele hodet mitt, i tillegg som om hele kroppen min ble helt lett. Kjentes ut som jeg svevde.. Også begynte hjertet å banke noe voldsomt, og jeg trodde jeg skulle dø. Tenkte at nå har jeg fått et epilepsi anfall eller et slag, og kom til å kollapse. Jeg løp ut av klasserommet og fikk roet meg ned litt, da brøt jeg ut i gråt. Er det noen som vet hva dette kan være eller har opplevd noe av det samme? Jeg har angst, men har aldri opplevd å miste synet på den måten før. Ble veldig redd. Det har skjedd en gang i ettertid også, men mye mildere enn første gangen. Er dette noe jeg burde ta alvorlig og sjekke opp, eller kan det bare ha vært et angstanfall? Det virket iallefall ikke normalt.. Takk for svar Anonymkode: dabd4...9c0 Vil også legge til at det var et slags sikksakk mønster jeg så Anonymkode: dabd4...9c0
Sliten&kjørt52 Skrevet 3. desember 2018 #3 Skrevet 3. desember 2018 (endret) Hvordan er du NÅ ? Ser du tenkt på Slag, Du Kan Prate normalt, Smile, Løfte Begge Armer, ETC. ? Hvis NOEN MISSTANKE OM SLAG: RING 113 UMIDDELBART ! Slått deg i hodet siste tid? RING 113 UMIDDELBART ! Hvis fortsatt Symptomer, -Allmentilstand OK, Ring / Dra til Legevakt, NÅ ! Ingen erfaringer ( Personlig ) med Angst, du må vurdere... Evt. -En time hos fastlege ..? A. Endret 3. desember 2018 av Sliten&kjørt51
Sam Jones Skrevet 3. desember 2018 #4 Skrevet 3. desember 2018 Dette høres veldig ut som migrene. Jeg har hatt slik flere ganger og sørlig sikksakk- mønster og en sånn bølgete flekk er typisk. Har ikke hodepine i forkant, men kan få det etterpå. Jeg vil tippe at hjertebanken du fikk henger sammen med angsten i situasjonen. Det er veldig ubehagelig og skummelt selv om det ikke er farlig. Men er du usikker er det selvsagt best å ta en tur til legen. 1
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2018 #5 Skrevet 3. desember 2018 Sterk angst kan påvirke synet iallfall. Man kan få uklart syn og også synstap. "There is clear evidence of a psychosomatic component to vision loss, as stress is an important cause — not just a consequence — of progressive vision loss resulting from diseases such as glaucoma, optic neuropathy, diabetic retinopathy, and age-related macular degeneration." Anonymkode: 41e43...6e6
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2018 #6 Skrevet 3. desember 2018 Jeg ville sjekket det med fastlegen. Anonymkode: 6bc5d...e73
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2018 #7 Skrevet 3. desember 2018 Dette høre akkurat ut som aura. Det kan komme i forkant av migrene. Men man kan også få aura uten migrene. Aura kan vare fra 20 minutter opp til en time. Jeg får aura både med og uten migrene selv. Fikk det første gang som 15 åring. Det er ikke farlig, men den første gangen det skjer skal man dra til legen for å utelukke at det er noe annet. Hvordan føler du deg nå? Anonymkode: 9770f...6eb 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå