AnonymBruker Skrevet 3. desember 2018 #1 Skrevet 3. desember 2018 Spiller det noen rolle om man gjør det hos lege eller jordmor? Er det som regel isåfall den siste avtale man har med jordmor? Anonymkode: 93976...eb7
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2018 #2 Skrevet 3. desember 2018 Jeg gjorde det hos gynekolog. De tok innvendig ultralyd av livmor og vi ble enige om prevensjon. Anonymkode: 0ab03...a1c
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2018 #3 Skrevet 3. desember 2018 Droppet det begge gangene siden jeg var i fin form og ikke skulle ha hormonell prevensjon uansett. Men ja, det blir siste oppfølging relatert til svangerskap Anonymkode: 2a87f...be4
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2018 #4 Skrevet 3. desember 2018 Det spiller ingen rolle hvor du gjør det, eller om du gjør det i det hele tatt. Det er bare for din del, for å se at ting er normale, sting er grodd, livmor trukket seg sammen etc. Ingen nødvendighet om du føler deg bra, men jeg syns det var greit med en ekstra og ''siste'' sjekk Gjorde det hos privat gynekolog. Prevensjon er vanlig tema på kontrollen også. Anonymkode: 1c3bc...81b
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2018 #5 Skrevet 3. desember 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Spiller det noen rolle om man gjør det hos lege eller jordmor? Er det som regel isåfall den siste avtale man har med jordmor? Anonymkode: 93976...eb7 Har aldri hørt noen ha etterkontroll hos jordmor. Anonymkode: 847b9...170
Frostrose Skrevet 3. desember 2018 #6 Skrevet 3. desember 2018 Jeg var på kontroll hos jm én uke etter fødsel. Hos lege 6 uker etter fødsel. Hos JM gikk vi gjennom fødselen, og sjekket sting (sydd skjevt). Hos lege sjekket de at alt hadde grodd greit, fikk prevansjon og testet om jeg hadde alle vitaminer (nope).
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2018 #7 Skrevet 3. desember 2018 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har aldri hørt noen ha etterkontroll hos jordmor. Anonymkode: 847b9...170 Her hvor jeg bor er det helt vanlig.. Anonymkode: 5913e...e29
Surriball Skrevet 3. desember 2018 #8 Skrevet 3. desember 2018 Jeg var hos lege og alt som skjedde var at han spurte om jeg hadde noen spørsmål og om jeg ville ha prevensjon. Lite vits. 1
Sinsiew Skrevet 3. desember 2018 #9 Skrevet 3. desember 2018 17 minutter siden, Surriball skrev: Jeg var hos lege og alt som skjedde var at han spurte om jeg hadde noen spørsmål og om jeg ville ha prevensjon. Lite vits. Samma her.. Ingen sjekk av sting eller noe.. Totalt bortkasta tid..
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2018 #10 Skrevet 3. desember 2018 Kan man ta denne kontrollen hos gynekolog (ikke privat), hvordan går man eventuelt frem? Man må vel henvises av fastlege? Anonymkode: 5d492...974
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2018 #11 Skrevet 3. desember 2018 Var hos fastlegen. Tok GU for å sjekke at ting var greit. Og celleprøve i samme slengen siden det var på tide. Og blodprøver for å sjekke jernlager. Jeg hadde langt under grensen så jeg måtte spise jern. Anonymkode: c3851...ade
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2018 #12 Skrevet 3. desember 2018 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan man ta denne kontrollen hos gynekolog (ikke privat), hvordan går man eventuelt frem? Man må vel henvises av fastlege? Anonymkode: 5d492...974 I utgangspunktet skal fastlegen ta dette (eventuelt jordmor). Det er lange køer til offentlige gynekologer og ja, du må ha henvisning. Tror ikke fastlegen vil henvise for dette med mindre du har spesielle plager etter fødsel. Anonymkode: 2a87f...be4
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2018 #13 Skrevet 3. desember 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: I utgangspunktet skal fastlegen ta dette (eventuelt jordmor). Det er lange køer til offentlige gynekologer og ja, du må ha henvisning. Tror ikke fastlegen vil henvise for dette med mindre du har spesielle plager etter fødsel. Anonymkode: 2a87f...be4 Er faktisk en god del fastleger som ikke gjør GU av ulike årsaker Min henviser veldig raskt til gyn hvis det ikke er noe helt enkelt og vanlig - han kan det rett og slett ikke sier han. Ikke så rart da, noe må de jo være dårlig på. De kan ikke vite/kunne alt Anonymkode: 1c3bc...81b 2
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2018 #14 Skrevet 3. desember 2018 Min fastlege gjør ikke gu så da fikk jeg henvisning til gynekolog. Syntes det er greit for å sjekke at alt er som det skal der nede. Anonymkode: c07ee...6c1
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2018 #15 Skrevet 3. desember 2018 44 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er faktisk en god del fastleger som ikke gjør GU av ulike årsaker Min henviser veldig raskt til gyn hvis det ikke er noe helt enkelt og vanlig - han kan det rett og slett ikke sier han. Ikke så rart da, noe må de jo være dårlig på. De kan ikke vite/kunne alt Anonymkode: 1c3bc...81b Nå er ikke GU rutine ved etterkontrollene lenger, da flesteparten ikke har behov for det. Er det ønskelig, så får man ta det opp med fastlegen. Anonymkode: 2a87f...be4
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2018 #16 Skrevet 4. desember 2018 Fikk resept på minipiller. Spurte om ks arret/såret, men så ikke på det. Snakket litt om jeg synes ring gikk greit, baby fortsatt på intensivavdelingen. Ingen gu. Litt bortkastet tid.... Hos fastlege. Anonymkode: 5af84...289
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2018 #17 Skrevet 4. desember 2018 Var hos turnuskandidat (var kjapp å takke ja siden den mannlige fastlegen var utilgjengelig og turnuskandidat var kvinne) som tok celleprøve og sa klippet hadde grodd fint. Fikk resept på p-piller og sjekket jernlager. (Og alle helsesekretærene var dritskuffa over at vesla bare sov, de hadde sett for seg å få være barnevakt 😅) Anonymkode: 26e51...723
Splittbinders Skrevet 4. desember 2018 #18 Skrevet 4. desember 2018 Tok kontrollen hos fastlege en gang, og hos jordmor med nummer to. Begge gangene ble stingene sjekket, jernnivåene målt og prevensjon var tema. Og vi snakket om fødselsopplevelsen og hvordan ting gikk sånn generelt. Nytting kontroll for min del, da jeg både hadde et kjent jern-problem og en god del sting som derfor burde sjekkes.
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2018 #19 Skrevet 4. desember 2018 15 hours ago, AnonymBruker said: Nå er ikke GU rutine ved etterkontrollene lenger, da flesteparten ikke har behov for det. Er det ønskelig, så får man ta det opp med fastlegen. Anonymkode: 2a87f...be4 Jeg er det rutine Anonymkode: 950db...943
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå