AnonymBruker Skrevet 3. desember 2018 #1 Skrevet 3. desember 2018 Er det noen ateister som har lest koranen? Hva var deres inntrykk? Skilte det seg mye fra bibelen? Anonymkode: 800c2...c4b
Millimani Skrevet 4. desember 2018 #2 Skrevet 4. desember 2018 Jeg ser ikke for meg at ateister leser koranen. En ateist leser vel ikke bibelen heller
Chablis Skrevet 4. desember 2018 #3 Skrevet 4. desember 2018 2 minutter siden, Millimani skrev: Jeg ser ikke for meg at ateister leser koranen. En ateist leser vel ikke bibelen heller En ateist er ikke interessert i kunnskap? Finnes mange ateister som leser både koran og bibel. Faktisk så er de mest informerte menneskene jeg har møtt innen religion ateister. 11
Oppgitt78 Skrevet 4. desember 2018 #4 Skrevet 4. desember 2018 1 minutt siden, Elektra skrev: Faktisk så er de mest informerte menneskene jeg har møtt innen religion ateister. Rart det der.. 😉
Chablis Skrevet 4. desember 2018 #5 Skrevet 4. desember 2018 1 minutt siden, Oppgitt78 skrev: Rart det der.. 😉 Steven Fry for eksempel. Ateist med rasende mye kunnskap. Sannsynligvis har han studert både bibel og koran mer enn de som "lever etter boken" 3
Millimani Skrevet 4. desember 2018 #6 Skrevet 4. desember 2018 3 minutter siden, Elektra said: En ateist er ikke interessert i kunnskap? Finnes mange ateister som leser både koran og bibel. Faktisk så er de mest informerte menneskene jeg har møtt innen religion ateister. Det var ikke det jeg sa! Går ut fra at ateister er interessert i kunnskap, noe de får uansett om de leser koranen, bibelen eller ingen av dem. Man kan tilegne seg kunnskap på mange andre måter enn å lese bare koranen eller bibelen. 1
Chablis Skrevet 4. desember 2018 #7 Skrevet 4. desember 2018 3 minutter siden, Millimani skrev: Det var ikke det jeg sa! Går ut fra at ateister er interessert i kunnskap, noe de får uansett om de leser koranen, bibelen eller ingen av dem. Man kan tilegne seg kunnskap på mange andre måter enn å lese bare koranen eller bibelen. Det er mange ateister som leser både bibel og koran.
Millimani Skrevet 4. desember 2018 #8 Skrevet 4. desember 2018 Jaha. Jeg er ikke ateist. Så langt har jeg holdt meg kun til Bibelen
Chablis Skrevet 4. desember 2018 #9 Skrevet 4. desember 2018 12 minutter siden, Millimani skrev: Jaha. Jeg er ikke ateist. Så langt har jeg holdt meg kun til Bibelen Notert. 2
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2018 #10 Skrevet 4. desember 2018 5 timer siden, Elektra skrev: Steven Fry for eksempel. Ateist med rasende mye kunnskap. Sannsynligvis har han studert både bibel og koran mer enn de som "lever etter boken" Egentlig ikke, han trur han har mye kunnskap, men tolker skriftene slik det passer han for å latterliggjøre vår tro. Anonymkode: 35deb...4df 1
prt90 Skrevet 4. desember 2018 #11 Skrevet 4. desember 2018 5 timer siden, Elektra skrev: En ateist er ikke interessert i kunnskap? Finnes mange ateister som leser både koran og bibel. Faktisk så er de mest informerte menneskene jeg har møtt innen religion ateister. Helt sikkert noe ateister som har lest begge bøkene, men hvis man er interessert i kunnskap er ikke leser man gjerne fagbøker fremfor eventyr :) 1
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2018 #12 Skrevet 4. desember 2018 På 3.12.2018 den 17.21, AnonymBruker skrev: Er det noen ateister som har lest koranen? Hva var deres inntrykk? Skilte det seg mye fra bibelen? Anonymkode: 800c2...c4b Har lest både bibelen, koranen og Harry Potter bøkene. Mye det samme, men vil si at Harry Potter var den mest interessante. Anonymkode: 5aa29...1a8 6
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2018 #13 Skrevet 4. desember 2018 De to siste svarene illustrerer godt hvorfor mange religiøse hater ateister, arrogante og nedlatende ovenfor andres tro Anonymkode: 35deb...4df 2
Chablis Skrevet 4. desember 2018 #14 Skrevet 4. desember 2018 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: Egentlig ikke, han trur han har mye kunnskap, men tolker skriftene slik det passer han for å latterliggjøre vår tro. Anonymkode: 35deb...4df Han latterliggjør ingen, men stiller kritiske spørsmål ved gudetroen. Og når det gjelder å tolke skrifter så er det vel troende som gjør det mest til sin fordel. 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: De to siste svarene illustrerer godt hvorfor mange religiøse hater ateister, arrogante og nedlatende ovenfor andres tro Anonymkode: 35deb...4df Dersom du er religiøs og HATER så er du ingen god troende. Kristendommen sier du skal elske din neste og Islam sier du skal elske en som ikke tror, og hjelpe hen til et religiøst og rettskaffent liv. 4
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2018 #15 Skrevet 4. desember 2018 41 minutter siden, AnonymBruker said: Har lest både bibelen, koranen og Harry Potter bøkene. Mye det samme, men vil si at Harry Potter var den mest interessante. Anonymkode: 5aa29...1a8 Inngangen din er feil. Man kan lese bibelen fordi man ønsker å hvorfor folk oppfører seg som de gjør mot andre mennesker f. eks. Det er ikke lenge siden kvinner og homofile ble (og fortsatt blir) behandlet som annen rangs mennesker på grunn av religiøse tullinger. Anonymkode: 5ceac...759 1
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2018 #16 Skrevet 4. desember 2018 6 timer siden, Millimani skrev: Jeg ser ikke for meg at ateister leser koranen. En ateist leser vel ikke bibelen heller Nå er jeg agnostiker, men lest bibelen og litt i kornanen, også lest tipitaka og andre religiøse tekster. Hvorfor? Jo fordi jeg lurer på hva folk tror på, og hvorfor religion betyr mye for mange. I mine øyne leser jeg jo svada, og ikke fått en større forståelse, men greit å vite litt om slike ting også. Anonymkode: 63b81...a3b 2
Midgard Skrevet 4. desember 2018 #17 Skrevet 4. desember 2018 11 timer siden, Oppgitt78 skrev: 12 timer siden, Elektra skrev: Faktisk så er de mest informerte menneskene jeg har møtt innen religion ateister. Rart det der.. 😉 Egentlig ikke, når du har lest hva som står der ser man galskapen. 1
Midgard Skrevet 4. desember 2018 #18 Skrevet 4. desember 2018 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Egentlig ikke, han trur han har mye kunnskap, men tolker skriftene slik det passer han for å latterliggjøre vår tro. Dere trenger ikke hjelp for å latterliggjøre troen deres. Som sagt det er bare lese hva som står i bibelen. Og Fry har gode poeng: Stephen Fry's Emotional speech Stephen Fry on God 2
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2018 #19 Skrevet 5. desember 2018 3 timer siden, Midgard skrev: Dere trenger ikke hjelp for å latterliggjøre troen deres. Som sagt det er bare lese hva som står i bibelen. Og Fry har gode poeng: Stephen Fry's Emotional speech Stephen Fry on God Akkurat slik søppel som du kommer med her som gjør at ateister fremstår som arrogante og hatefulle mot religiøse Anonymkode: 35deb...4df 1
AnaVanBieverhuizen Skrevet 5. desember 2018 #20 Skrevet 5. desember 2018 (endret) På 3.12.2018 den 17.21, AnonymBruker skrev: Er det noen ateister som har lest koranen? Hva var deres inntrykk? Skilte det seg mye fra bibelen? Anonymkode: 800c2...c4b Bibelen er på sitt beste god og heftig litteratur. Koranen er en samling med usammenhengende gjentakelser, som de uredigerte forelesningsnotatene til noen som leser Toraen (det gamle testamentet) for å starte sin egen religion er mitt inntrykk, og det stemmer jo ganske bra med religionshistorien. Endret 5. desember 2018 av AnaVanBieverhuizen 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå