AnonymBruker Skrevet 3. desember 2018 #1 Skrevet 3. desember 2018 Jeg er 24 år og har ikke noe sted å være på nyttårsaften... Jeg har venner, men ingen vennegjeng. Vennene mine drar enten til hjembyen eller skal feire med andre venner eller er bedt bort sammen med kjæresten. Har ikke sagt noe til noen om at jeg er alene i år. Jeg vet jeg er velkommen til å bli med til onkel og tante hvor besteforeldrene mine og mamma og pappa er invitert, men føler meg som en mislykket liten drittunge som må være med foreldrene sine. Særlig siden fetteren min er en festløve og populær og broren min også har et sted å være. Jeg skammer meg sånn! Føler meg ikke ensom vanligvis, men jeg gjør det når jeg tenker på nyttårsaften... Vurderer å late som jeg har planer selv om jeg blir sittende hjemme alene, bare for å slippe ydmykelsen. Hva hadde dere gjort? Anonymkode: 7d483...9bb 2
Nerine_ Skrevet 3. desember 2018 #2 Skrevet 3. desember 2018 Hvorfor kan du ikke spørre om å få bli med noen av vennene dine? Ta ansvar for eget liv, det er ikke farlig å spørre. 10
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2018 #3 Skrevet 3. desember 2018 Men har du lyst til å feste litt? I så fall klarer du helt sikkert å henge deg på noen av vennene dine; ‘planene mine gikk i vasken, er det greit om jeg henger meg på deg?’ Jeg vil si at det er helt kurant, og i alle fall såpass lenge i forveien. Ellers kan det jo hende du syns nyttårsaften er oppskrytt og helst vil markere litt roligere, da er det vel greit å henge seg på familie..? Absolutt ingen skam å henge med onkel og tante om man vil! Jeg tenker at du er i en alder da ting er litt i flux eller bevegelse, og plutselig sitter man der alene etter flere år med planer. Sånn er det innimellom, men jeg syns ikke du bør lyve på deg planer, det tjener ingen. Du har ingen grunn til å føle skam, det er sikkert mange flere enn du kommer på nå som mer enn gjerne vil feste med deg. Anonymkode: 2fc1c...865 2
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2018 #4 Skrevet 3. desember 2018 Jeg har det helt likt som deg. Er også 24 og har ingen planer. Har ingen fast gjeng heller. Dette fordi jeg var sammen med mennesker på ung. og vgs som jeg ikke hadde noe til felles med. Hadde det ikke så bra, og var sammen med veldig spesielle personer jeg i dag ikke har noe til felles med. Mine venner er fra universitetet og de har jo sine egne gjenger. Er veldig utadvendt og sosial, så skulle gjerne feiret Anonymkode: 7cdac...e7f 2
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2018 #5 Skrevet 3. desember 2018 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har det helt likt som deg. Er også 24 og har ingen planer. Har ingen fast gjeng heller. Dette fordi jeg var sammen med mennesker på ung. og vgs som jeg ikke hadde noe til felles med. Hadde det ikke så bra, og var sammen med veldig spesielle personer jeg i dag ikke har noe til felles med. Mine venner er fra universitetet og de har jo sine egne gjenger. Er veldig utadvendt og sosial, så skulle gjerne feiret Anonymkode: 7cdac...e7f Ja, det er som å beskrive meg og min situasjon 🙈 Håper det går seg til med tiden... Anonymkode: 7d483...9bb
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2018 #6 Skrevet 3. desember 2018 Hva er galt med å feire nyttårsafren med foreldre eller tanter og onkler? Vi gjør det hvert år. Og vi er rundt 30. Kunne festet som bare det, men orker ikke... den tiden er litt forbi. Jeg og samboer drar til svigers og har en ukes familiestund der inkludert nyttårsaften... Anonymkode: 5b766...406 8
pessimistisk Skrevet 3. desember 2018 #7 Skrevet 3. desember 2018 Jeg ser helt klart at det føles kjipt å feire med familie når TS vet at de fleste andre er ute og fester med vennene sine. Jeg ville rett og slett spurt om det er mulig å bli med vennene dine. Har ikke noen spesielle planer jeg heller, men har iallfall avtalt med en venninne foreløpig. Ellers er det jo ofte noen som legger ut på nettet at de ønsker folk som ikke har noen å være med velkommen Vurderer nesten å gjøre det selv, men blir kanskje litt merkelig når vi bare er to stykker fra før😅
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2018 #8 Skrevet 3. desember 2018 Jeg forstår ikke helt det der med nyttårsaften og festing med venner. For meg er dette ensbetydende med familie og kos. Det er jo en del av jula...Alltid feiret med foreldre og av og til tanter/onkler, besteforeldre. Feste gjør jeg jo alltid ellers. Anonymkode: eb1a0...57f 1
Nevod Skrevet 3. desember 2018 #9 Skrevet 3. desember 2018 En måned til nyttårsaften. Stikk på tinder og skaff deg kjærste, mer enn god nok tid for det. 🙂
Gjest shadowofthewind Skrevet 3. desember 2018 #10 Skrevet 3. desember 2018 Jeg er i trettiårene og feirer jul og nyttår med foreldrene mine fordi jeg har ikke noen jeg heller, hverken mann eller venner.
Elán Skrevet 3. desember 2018 #11 Skrevet 3. desember 2018 Jeg blir alene i år. Lager nok pinnekjøtt til meg selv og filmkveld.
Ariana807 Skrevet 3. desember 2018 #12 Skrevet 3. desember 2018 Jeg skulle ønske at myttår og var en familiegreie hos oss. Har en mor som alltid har nermest dyttet meg ut døren og stresset meg til å finne en eller annen fest jeg må gå på hvert år. I pr skal jeg jobbe 12 timers nattevakter helga før. Pleier alltid være helt 100% død mandagen etter, og vet at jeg kommer til å angre bittert om jeg lager noen store planer! Ser for meg, meg og kattene hjemme, en romig kvel med god mat, sofa og tv😸😸
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2018 #13 Skrevet 3. desember 2018 Hvor bor du Ts? Anonymkode: d22e8...aa2 1
Gjest O.G. Skrevet 4. desember 2018 #14 Skrevet 4. desember 2018 Jeg også bli alene nyttårsften, jeg skal hvertfall ikke gå noe sted siden jeg ikke vil at hunden skal være alene når fyrverkeriet starter. Antageligvis blir jeg nok syk, slik som jeg bruker å bli i mellomjula. Da er fest ikke på tale uansett.
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2018 #15 Skrevet 4. desember 2018 Hvor bor du ts? Huff... Kjenner meg så til de grader igjen. Anonymkode: d708c...e2d
*melis* Skrevet 4. desember 2018 #16 Skrevet 4. desember 2018 Jeg for min del synes det er synd at dette med å være alene på nyttårsaften skal være så skambelagt. Jeg forstår absolutt at det kan oppleves stusselig, jeg har selv vært alene på nyttårsaften og selv om jeg trodde det skulle gå helt fint må jeg bare innrømme at jeg gråt en skvett da rakettene ble skutt opp til midnatt 😛 Samtidig er det nettopp det at det er så tabu å sitte alene en sånn kveld som gjør at det føles 100 ganger verre enn det trenger å gjøre. Det er jo tross alt bare èn av 365 kvelder i året og det kan finnes ørten ulike grunner til at man ikke er ute og fester eller feirer akkurat den kvelden. Man trenger ikke være loner eller loser av den grunn. Jeg er sikker på at hvis bare folk hadde åpnet seg mer og turt å snakke om at man er, eller har planer om å være, alene på nyttårsaften så hadde man enten blitt invitert med et sted, eller man hadde oppdaget at det faktisk er ganske mange andre også som ikke har planer. De fleste jeg kjenner synes nyttårsaften er oppskrytt og stress. Men man ser bare de som legger ut bilder fra koselige vennefeiringer eller idylliske familiemiddager på instagram og facebook.
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2018 #17 Skrevet 4. desember 2018 Du trenger ikke noen vennegjeng for å ha noe å gjøre på nyttårsaften. Slå deg sammen en venn/venninne og drikk dere fulle på champagne eller champagnebrus. Jeg er 40 år og singel, og hadde jeg brydd meg om nyttårsaften så hadde jeg tatt ansvar og spurt en venn/venninne om jeg kunne henge meg på. Veldig glad jeg er introvert på sånne dager:-) Anonymkode: e9f5c...e64
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2018 #18 Skrevet 4. desember 2018 Bor du i Oslo? Vi er en gjeng fra 21-26 som skal feire sammen. Dette er en fest i et kollektiv, hvor de som bor der ber sine venner. Så det er mange som ikke kjenner så mange av de andre. Jeg er selv bedt dit av venninnen min som bor der, og kjenner bare henne. Regner med at det blir 20-25 stk. Du er velkommen 🙂 Anonymkode: c4eda...8ee 5
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2018 #19 Skrevet 4. desember 2018 Hvor bor du? I Oslo arrangeres det nyttårsfester iallefall. Kanskje treffer du noen? gjør din egen greie, evnt bare vær åpen om at du ikke har planer så blir du sikkert invitert med et sted. Anonymkode: 0527e...54d
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2018 #20 Skrevet 4. desember 2018 Jeg er på alder med deg og feiret nyttår med foreldrene mine og deres venner i fjor. Det er selvsagt litt kjedelig, men sånn er det bare. Bedre enn å sitte hjemme, og ingen bryr seg om du er på fest eller ikke Anonymkode: 57f04...35c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå