bananbøy Skrevet 23. desember 2018 #121 Skrevet 23. desember 2018 15 timer siden, magikeren skrev: Da antar du at damene faktisk gjør det. Men det skal sies at det finnes mange mennesker som sliter med å få endene til å møtes, som tåler mye, og som anmelder når de er i en trygg posisjon der de kan ha råd til for eksempel mat. Det sier seg selv at man ikke har luksusen til å anmelde og dømme om man er fattig eller i en vanskelig situasjon. Å annmelde er gratis, og de tilbys til og med gratis rettshjelp....
Gjest lidodo Skrevet 7. januar 2019 #122 Skrevet 7. januar 2019 Unnvik feminister fra arbeidsstedet på det grunnlag at du tar avstand fra sexisme, Kvinner flest er ok, som i at nazisme ikke er ok men hvite folk generelt er ok.
SunnivaOslo Skrevet 10. januar 2019 #123 Skrevet 10. januar 2019 På 3.12.2018 den 18.09, hind skrev: Artig det der. Det er gjerne de med tvilsomme holdninger til kvinner som nå er livredde for å bli anklaget for noe. Det er fristende å tro at de egentlig holder seg unna kvinner fordi de skjønner at de ikke lenger kommer unna med den gamle vanlige stilen. Jeg har til gode å høre en mann med bra kvinnesyn bekymre seg. Faktisk helt enig med deg. I real life så er det også de,hva skal man kalle dem,mindre heldige som er helt på det der. Det er de som alltid har blitt avvist fordi de er nedlatende og arrogante og kvinner orker ikke sånne fordi vi vil ha en kjernekar, ikke en stygg og bitter taper. Har aldri hørt en kjekk mann si noe, men det er vel fordi de vet forskjell på å sjekke opp noen/flørte og det å direkte trakassere noen...
jabx Skrevet 12. januar 2019 #124 Skrevet 12. januar 2019 På 23.12.2018 den 0.04, dr_zhivago skrev: Hvordan vet du og alle andre at de ikke ville blitt tatt alvorlig? Det er kun en påstand. Det er det som er problemt når de ikke først prøver å anmelde. Jeg mener det er noe forbasket tull at ingen damer noensinne har blitt tatt på alvor når de har anklaget seksuell trakkasering eller sågar voldtekt, selv om det var en "maktperson" de anmeldte. Mener du at den offentlige gapestokken er den eneste måten å løse slike problemer, også i fremtiden? Bare drite i å anmelde, gå rett til pressen og henge ut folk? Og hvorfor prøver du å angripe meg som person? De kommentarene dine om at jeg ikke kan empatisere og ikke er ferdig med puberteten er latterlige forsøk på hersketeknikk som egentlig bare stiller deg i et dårlig lys. Du sier i bunn og grunn "du er ikke enig med meg, så vær vennlig å hold kjeft". Herregud. Nei, de blir ikke tatt på alvor. Generelt sett er det ekstremt tungt å ta det videre. Derfor velger de fleste å la være. Hvis de går videre med det risikerer de alt. De har lite å tjene på å gå videre med det fordi det sannsynligvis ikke blir noe av saken, samtidig som de skaffer seg mange uvenner. Du et totalt blottet for innsikt i slike spørsmål.
jabx Skrevet 12. januar 2019 #125 Skrevet 12. januar 2019 På 23.12.2018 den 0.44, dr_zhivago skrev: Ikke har luksusen til å anmelde? Hallo? Man har snarere en plikt til å anmelde dersom noen gjør noe ulovlig. Da har man tatt det viktigste steget for å prøve å hindre de fra å slippe unna med det, og prøve å få de straffet. Om politiet henlegger saken er en rissiko man må tåle å ta, det nytter ihvertfall ikke å være så bastant og si at de ikke ville tatt deg seriøst uansett. Og i en rettsstat blir man ikke kredittsjekket (økonomisk) når man leverer en anmeldelse, så fattige folk kan med like stor rett anmelde overgripere som det bemidlede folk kan. Det som presenteres her er en rekke påstander om at rettsvesenet aldri funker, og dermed ikke har blitt benyttet. Ser dere ikke selv at det da er umulig å avgjøre om fornærmede i en sak ble tatt på alvor eller ei? Det er så flott med folk som aldri har vært i en slik situasjon selv og som heller ikke har empati slik at de ikke kan sette seg inn i hvordan det kan være, og mangler sakskunnskap slik at de ikke vet hva offeret kan utsettes for ved å gå videre med det. Det er så flott å sitter og være skrivebordshelt når man selv slipper å ta konsekvensene.
jabx Skrevet 12. januar 2019 #126 Skrevet 12. januar 2019 På 23.12.2018 den 4.47, æøå* skrev: Jeg har sjekket opp en kvinnelig kollega etter "me too"- fikk nei, men ikke akkurat noen anmeldelse mot meg😂Utrolig nok fortsatte vi å være gode venner!😮 Jeg har hatt sex med en jente etter "me too",; vi hverken snakket om at dette var gjensidig eller laget en skriftlig avtale på det😮Det var bare inneforstått at begge ville. Det er ganske paranoid å ikke omgås kvinner generelt, i frykt for at de skal tolke noe feil. De fleste kan nok bruke sunn fornuft, og vet hva som er vanlig høflighet og hva som er trakassering. Gratulerer, du er en normal person utrustet med normale sosiale antenner. De som ikke har slikt er veldig redde for kvinner nå. Det er synd på dem, men det er ganske patetisk av dem å angripe kvinnene for at de selv er sosialt tilbakestående. 1
jabx Skrevet 12. januar 2019 #127 Skrevet 12. januar 2019 På 23.12.2018 den 15.39, bananbøy skrev: Å annmelde er gratis, og de tilbys til og med gratis rettshjelp.... Alt er så enkelt for enkle sinn uten selv grunnleggende kunnskap om emnet.
dr_zhivago Skrevet 13. januar 2019 #128 Skrevet 13. januar 2019 18 timer siden, jabx skrev: Alt er så enkelt for enkle sinn uten selv grunnleggende kunnskap om emnet. Ok, da er saken grei da. Da er fullstendig blottlegging i sosiale medier tingen hver gang noe tvilsomt skjer.
T-Rex Skrevet 13. januar 2019 #129 Skrevet 13. januar 2019 Å, jeg er såå glad for at jeg ikke har tenkt meg en karriere på Wall Street!
jabx Skrevet 18. januar 2019 #130 Skrevet 18. januar 2019 (endret) På 13.1.2019 den 11.55, dr_zhivago skrev: Ok, da er saken grei da. Da er fullstendig blottlegging i sosiale medier tingen hver gang noe tvilsomt skjer. Nei. Nå snakker jeg om belastningen ved å konfrontere mektige personer med noe man ikke har håndfaste bevis for. Endret 18. januar 2019 av jabx
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå