Gå til innhold

Wall Street etter #MeToo: Unnvik kvinnelige kollegaer

Anbefalte innlegg

Skrevet
  • Ikke spis middag med kvinnelige kollegaer
  • Ikke sitt ved siden av de på flyet
  • Ikke ha møter uten andre tilstede
  • Ikke book hotellrom i samme etasje når du er på reise

Som en velstående investor sa det: "Å ansette en kvinne i disse dager er en risikofaktor. Hvem vet om hun vil ta noe ille opp?"

Kvinnene blir ikke bedt med på afterwork drinker, og sjefer våger ikke å ha samtaler med de uten vitner.

Det bærer preg av paranoia, mennene frykter en falsk anmeldelse, det er noe de ikke kan kontrollere. For å unngå eventuelle beskyldninger, unngår de kvinner generelt. https://www.bloomberg.com/news/articles/2018-12-03/a-wall-street-rule-for-the-metoo-era-avoid-women-at-all-cost

For obvious reasons, few will talk openly about the issue. Privately, though, many of the men interviewed acknowledged they’re channeling Pence, saying how uneasy they are about being alone with female colleagues, particularly youthful or attractive ones, fearful of the rumor mill or of, as one put it, the potential liability.

(Visepresident Mike Pence sa at han unngår å spise middag alene med andre kvinner enn hans kone = Pence effekten.

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slik er det blitt. Man kan si kampanjen slo tilbake.

Skrevet
2 minutter siden, ops2 skrev:
  •  

Det bærer preg av paranoia [..]

(Visepresident Mike Pence sa at han unngår å spise middag alene med andre kvinner enn hans kone = Pence effekten.

Helt enig, dette høres veldig paranoid ut.

Pence er en religiøs ekstremist, og den slags folk er ikke akkurat kjent for å ha et sunt forhold til det andre kjønn.

Hvorfor ser og hører jeg nesten bare slike ytringer om at man må holde seg unna kvinner fra menn et godt stykke utpå høyresida? For en selvutslettende tankegang, snart blir det jo bare venstremenn som tør å snakke med oss kvinner - ikke at jeg klager på det! :laugh:

• Liker 15
Skrevet

Så nå får kvinner skylda, og menn blir offer? De får snudd det rundt. Hadde menn klart å oppføre seg, og ikke drevet det så langt hva seksuell trakassering gjelder, så hadde jo metoo aldri oppstått!

Det er jo noe som er veldig galt når menn ikke vet hvordan de skal behandle kvinner. Hva er så vanskelig å forstå egentlig? 

Samtidig så skjønner jeg at å navngi mennesker som ikke er hverken anmeldt eller dømt, ikke er ok. Men det vil uansett komme frem så lenge det fins sosiale medier. Ting blir spredd på nett uansett. Det er vel greit å tenke at noen faktisk kan være uskyldige, så lenge de hverken er anmeldt eller dømt. Alt kommer ut uansett i 2018. 

• Liker 22
Skrevet
16 minutter siden, SoWhat? said:

Så nå får kvinner skylda, og menn blir offer? De får snudd det rundt. Hadde menn klart å oppføre seg, og ikke drevet det så langt hva seksuell trakassering gjelder, så hadde jo metoo aldri oppstått!

Det er jo noe som er veldig galt når menn ikke vet hvordan de skal behandle kvinner. Hva er så vanskelig å forstå egentlig? 

Samtidig så skjønner jeg at å navngi mennesker som ikke er hverken anmeldt eller dømt, ikke er ok. Men det vil uansett komme frem så lenge det fins sosiale medier. Ting blir spredd på nett uansett. Det er vel greit å tenke at noen faktisk kan være uskyldige, så lenge de hverken er anmeldt eller dømt. Alt kommer ut uansett i 2018. 

Mens kvinner oppfører seg bra og er ofre i enhver sammenheng? https://www.aftenposten.no/norge/i/gPdgAL/Mannlige-sykepleiere-mer-utsatt-for-trakassering-enn-kvinnelige

Skrevet

Forskjellen mellom sladder på kontoret og #MeToo er at sladder på kontoret for noen år siden, ikke ble spredt offentlig og at holdningen nå er: "Believe all women!"

Etter 10 år kan man si at noe skjedde når jeg var alene med sjefen, og så er det i gang. #MeToo skiller ikke mellom straffbare forhold og kleine forsøk på sjekking.

• Liker 8
Skrevet (endret)
2 minutter siden, SoWhat? said:

Har dette med seksuell trakassering å gjøre? Nei, kvinner er ikke akkurat feilfri, men nå handlet dette om metoo, og jeg tør nok påstå at menn er i stort flertall.

Du klikket ikke på linken mao...

Du tør påstå...det er veldig mange som påstår noe om ting de ikke har satt seg inn i. Skal ikke mange søk til på nettet før man ser at bildet ikke er så skjevt som mange skal ha det til. Media tier og forvrenger sannheten om vold og trakkasering.

Endret av Tuxy
Skrevet
3 minutter siden, ops2 skrev:

Forskjellen mellom sladder på kontoret og #MeToo er at sladder på kontoret for noen år siden, ikke ble spredt offentlig og at holdningen nå er: "Believe all women!"

Etter 10 år kan man si at noe skjedde når jeg var alene med sjefen, og så er det i gang. #MeToo skiller ikke mellom straffbare forhold og kleine forsøk på sjekking.

Øh. Kleine forsøk på sjekking? Skulle gjerne sett at du ga meg et par eksempler på det? For noe har du sikkert i hodet siden du kommer med en sånn kommentar? 

• Liker 4
Skrevet
2 minutter siden, Tuxy skrev:

Du klikket ikke på linken mao...

Nei, ikke alltid jeg gidder å bruke tid på det. Syns de som legger ut linker ihverfall kan si noe om hva de handler om. 

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, SoWhat? said:

Nei, ikke alltid jeg gidder å bruke tid på det. Syns de som legger ut linker ihverfall kan si noe om hva de handler om. 

Det var beleilig....

Skrevet

På en måte kan jeg forstå det, for i «kampens hete» kom det jo frem mange rare beskyldninger. Det normaliserer seg sakte, men sikkert. 

Skrevet
1 minutt siden, Tuxy skrev:

Det var beleilig....

Har skrevet det før her inne. Å legge ut linker er greit, men det er også å kreve tid fra de du debatterer med. Så det er greit å skrive litt om hva det gjelder, så vet en om en gidder bruke tid på det andre legger ut av linker. 

• Liker 1
Skrevet

Hvis de er så jævlig redde for slike ting, så er det noe som skurrer. Jeg kjenner menn, både sjefer og i direktørstillinger som ikke har det problemet i det hele tatt. 

• Liker 11
Skrevet

Normalt oppegående menn vet hvor grensene går. Det at #metoo liksom skal være en trussel mot menn flest er en oppkonstruert problemstilling fra den fryktmarinerende populistiske høyresiden. Bidrar med min egen link:

• Liker 9
Skrevet
43 minutter siden, Nicathv said:

Helt enig, dette høres veldig paranoid ut.

Pence er en religiøs ekstremist, og den slags folk er ikke akkurat kjent for å ha et sunt forhold til det andre kjønn.

Hvorfor ser og hører jeg nesten bare slike ytringer om at man må holde seg unna kvinner fra menn et godt stykke utpå høyresida? For en selvutslettende tankegang, snart blir det jo bare venstremenn som tør å snakke med oss kvinner - ikke at jeg klager på det! :laugh:

Artig det der. Det er gjerne de med tvilsomme holdninger til kvinner som nå er livredde for å bli anklaget for noe. Det er fristende å tro at de egentlig holder seg unna kvinner fordi de skjønner at de ikke lenger kommer unna med den gamle vanlige stilen. Jeg har til gode å høre en mann med bra kvinnesyn bekymre seg.

Skrevet

Tråden er ryddet for innhold med opphavsrett. Elaine Marley, mod.

Skrevet (endret)
3 hours ago, XaoS said:

Normalt oppegående menn vet hvor grensene går. Det at #metoo liksom skal være en trussel mot menn flest er en oppkonstruert problemstilling fra den fryktmarinerende populistiske høyresiden. Bidrar med min egen link:

Ah, en aktivist fra venstresiden mener at høyresiden er aktivistisk?

Hvorfor har man ikke hørt noe mer om beskyldningene mot Kavanaugh? Venstresiden er helt stille. Kan det være fordi å "belive all women" i det tilfellet ville vært katastrofalt feil. Rapporten fra Senatets juridiske komittee viste at dr Blasey Fords uttalelser kunne ikke bekreftes av noen av de navngitte vitnene, mens flere av vitnene derimot svekket hennes foklaring. Det andre påståtte offeret var enda mindre troverdig, og for det tredje "offeret" anbefalte komitteen at det ble tatt ut rettslige skritt mot henne og hennes advokat.

I dette tilfellet stemte påstanden om at seksuelle "overgrep" for 30 år siden ble brukt som politisk våpen.

Endret av ops2
  • Liker 4
Skrevet (endret)

Ohh gawd.... Trevor Noahhhh.....  For en elendig erstatning av Stewart!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!  :/ 

Endret av Beeblebrox
Skrevet
4 hours ago, lille humla said:

Hvis de er så jævlig redde for slike ting, så er det noe som skurrer. Jeg kjenner menn, både sjefer og i direktørstillinger som ikke har det problemet i det hele tatt. 

Kjenner du mange direktører i USA?

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...