Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Ser det er en del jobber i bemmanningsbransjen som rekrutterer. Har funnet noen innenfor den bransjen jeg har kjennskap til, og kunne tenke meg å prøve da å søke noen jobber der, da jeg føler jeg er kvalifisert.

Er det noen her som har jobbet eller jobber i bemanningsbransjen? Hvordan ser dagene ut, og hvordan er det med fastlønn kontra provisjon?

På forhånd takk for svar.

Hilsen
Litt lei av jobben sin

Anonymkode: 24859...b68

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei,

hvis du jobber i byrå er det veldig travelt og helt ærlig ikke så veldig spennende. Det er en jobb man fort blir lei:)

Anonymkode: 4ffe0...f10

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei,

hvis du jobber i byrå er det veldig travelt og helt ærlig ikke så veldig spennende. Det er en jobb man fort blir lei:)

Anonymkode: 4ffe0...f10

Hvorfor er det ikke spennende? Hva er dine erfaringer? 

Skrevet

Glem fastlønn og provisjon. Her går det i timebetaling. 

Jeg jobber nå i bemanningsforetak. Det er godt å begynne et sted om du ikke kjenner andre steder du kan søke. Du er garantert jobb, men mange av selskapene er lure. Jeg har vært bort i dem også. Og for utlendinger er det den korteste vei til arbeidsmarkedet, dermed må du nesten forvente at det er utlendinger du kommer til å jobbe sammen med.

Du kommer aldri til å ha en sjef, du kommer aldri til å få noen oppfølging, du skal kun prestere på det faglige du kan. Når det ikke er mer jobb, så kan du forvente og ikke høre noe mer. Kanskje du vil høre, takk for innsatsen. Deretter er det overlatt til deg selv, og i ingenmannsland. Dem sier heller ikke om du skal gå til nav å melde deg arbeidsledig. Men når du går til nav så forventer faktisk nav en sluttårsak, dermed må du tilbake til bemanningsselskapet med å få underskrift og alt av opplysninger nav trenger. 

Dem er selgere. 

Anonymkode: 40b5d...696

Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Glem fastlønn og provisjon. Her går det i timebetaling. 

Jeg jobber nå i bemanningsforetak. Det er godt å begynne et sted om du ikke kjenner andre steder du kan søke. Du er garantert jobb, men mange av selskapene er lure. Jeg har vært bort i dem også. Og for utlendinger er det den korteste vei til arbeidsmarkedet, dermed må du nesten forvente at det er utlendinger du kommer til å jobbe sammen med.

Du kommer aldri til å ha en sjef, du kommer aldri til å få noen oppfølging, du skal kun prestere på det faglige du kan. Når det ikke er mer jobb, så kan du forvente og ikke høre noe mer. Kanskje du vil høre, takk for innsatsen. Deretter er det overlatt til deg selv, og i ingenmannsland. Dem sier heller ikke om du skal gå til nav å melde deg arbeidsledig. Men når du går til nav så forventer faktisk nav en sluttårsak, dermed må du tilbake til bemanningsselskapet med å få underskrift og alt av opplysninger nav trenger. 

Dem er selgere. 

Anonymkode: 40b5d...696

Jeg mener å jobbe som rekrutterer for et bemanningsbyrå. «Head hunter»

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...