AnonymBruker Skrevet 3. desember 2018 #1 Skrevet 3. desember 2018 Jeg har kombinasjonshud, med atopi og seboreisk eksem. Savner litt "glød" men vet at siden jeg har eksem skal jeg være forsiktig. Har derfor vurdert en rensebørste for av og til å få en litt grundigere rens, og eksfolierer bittelitt. Står mellom den fra boots, og en fra ellos https://www.ellos.no/tristar/ansiktsborste-mp-2397/1519094?extcmp=01_NO_SEM_G4&LGWCODE=1519094%3B87173%3B4797&gclid=Cj0KCQiAxZPgBRCmARIsAOrTHSaTBJCQpBfS6EBvDeMG7MZVqCH2zngkLxLpPLLjWrNYHvZPV5RiWZgaAo5IEALw_wcB&gclsrc=aw.ds&fbclid=IwAR2a46CwJdtDCGzEc-mhR8sE4AVzSMq6jlrG-x3dRtnNJ2OD0iAVACwkqiU Har dere erfaringer med "sånne"? Og hvilken av disse ville dere gått for? Hun jeg snakket med på boots via chat anbefalte ikke hvis man har sensitiv hud men det er jeg som kjenner huden best. Det varierer litt hvor sensitiv den er. Anonymkode: 8d2c0...a50
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2018 #3 Skrevet 3. desember 2018 Jeg ville aldri brukt slik uansett, men spesielt ikke på den hudtypen. Jeg ville investert i en hudpleie time med analyse av huden og så fått et godt hudpleie-regime. Og ville unngått eksfoliering på atopisk/irritert hud. Finn deg heller en skikkelig god rens som renser dypt, men ikke tørker ut huden din (ingenting som skummer eller kan kjøpes på Rema). En god rens skal være nok. Jeg kan ikke få anbefalt Emma Hardie Moringa Cleansing Balm nok, særlig nå på vinteren. Den er fin og mild, og drøy i bruk. Må kjøpes fra utlandet, men vel verdt hver krone i min mening. Og sørg for fukt, fukt, fukt. Kanskje den nye ceramid-kremen til Pixi kan være noe? Ceramid skal være veldig bra for eksemhud, og jeg liker den selv veldig godt. For å eksfoliere (man må jo kvitte seg med den døde huden) så KAN kanskje Pixi Glow Tonic være en mulighet, istedenfor noe så hardt og røft som en børste? Jeg er usikkert, det kan både være helt feil og helt fantastisk, det spørs på huden din. Så vidt jeg kan se har noen med eksem god erfaring, og noen ikke så god. Anonymkode: 9cce4...2a6
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2018 #4 Skrevet 3. desember 2018 Takk for råd. Jeg har en fet hud, og trenger derfor oljefritt. Bruker en oljefri krem fra lrp som jg er fornøyd med. Bruker også en rens jeg er fornøyd med. Har fått ganske koll på rutinen, så det eneste jeg er ute etter er å rense godt av og til, og få eksfoliert littegrann. Liker ikke tradisjonelle peelinger. Den rensebørsten jeg linket til har visst både en børste for sensitiv hud og en for vanlig hud. Får visst tenke litt på det, men takk for innspill :)) Anonymkode: 8d2c0...a50
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå