Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
28 minutter siden, ops2 skrev:

Det er slik det var: https://www.dn.no/politikk/trine-skei-grande/abid-raja/kristelig-folkeparti/abid-raja-sykmeldt-etter-a-ha-blitt-baksnakket-av-trine-skei-grande/2-1-490755

TSG har kommet med det som kalles "sterkt nedsettende karakteristikker" av Abid Raja til en tredje person, uten å vite at denne personen hadde mikrofonen på telefonen slått på - og Raja satt i samme rom som denne tredje personen, høyre-topp Henrik Asheim.

Oj, oj.

Får meg til å tenke: Hvorfor var mikrofonen på? Ville Henrik Asheim at Raja skulle høre samtalen? Visste TSG at han hadde mikrofonen på?

Slik oppførsel kan være fryktelig vanskelig for den som rammes. Om hun holder på slik blir jeg egentlig ikke overrasket. Raja har hatt andre ting å slite med i tillegg. Jeg har selv blitt kjørt rett i en sykemelding pga en sjef, så jeg vet hvor hardt det kan oppleves. Spesielt over tid. Vi vet jo ikke om dette har vært en tendens fra hennes side. 

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 time siden, ops2 skrev:

Å nekte å kommentere saken, bare bekrefte at han er sykmeldt, er ikke det samme som å avkrefte at Skei Grande har noe med sykmeldingen å gjøre.

Raja avkreftet at rettsaken var knyttet til sykmeldingen. Denne rettsaken: https://www.aftenbladet.no/innenriks/i/J1eAlj/Mohammad-domt-til-fengsel-i-to-og-et-halvt-ar#xtor=RSS-3

For så vidt, har ingen noe med hvorfor han er sykmeldt.

Illojalt av tipserne til Dagens Næringsliv å gå til DN, men her er det maktkamp som er saken.

Illojalt. Sånt skjer jo hele tiden. Hvor tror du avisene får info fra? 🙂  men nå blir jo Skei Grande intervjuet, og hun beklager igjen. Hun åpnet samtalen med at hun satt og "tok seg et glass" og rødmet bra da journalisten spurte hvorfor hun ikke husket hva hun hadde sagt. Tror ikke hun bør drikke. Og så politikerne som "ikke husker". Fantastisk.

• Liker 4
Skrevet
1 time siden, ops2 skrev:

Å nekte å kommentere saken, bare bekrefte at han er sykmeldt, er ikke det samme som å avkrefte at Skei Grande har noe med sykmeldingen å gjøre.

Raja avkreftet at rettsaken var knyttet til sykmeldingen. Denne rettsaken: https://www.aftenbladet.no/innenriks/i/J1eAlj/Mohammad-domt-til-fengsel-i-to-og-et-halvt-ar#xtor=RSS-3

For så vidt, har ingen noe med hvorfor han er sykmeldt.

Illojalt av tipserne til Dagens Næringsliv å gå til DN, men her er det maktkamp som er saken.

Det var på nrk.no jeg leste at Raja sa at sykemeldingen ikke var pga Grande. Ser at de har oppdatert saken nå, og nå står det som du skriver at han sa at sykmeldingen ikke var pga rettsaken. Så det var misvisende/slett journalistikk fra nrk, men litt annerledes enn det jeg først trodde.

• Liker 1
Skrevet

Tråden er ryddet for ryktespredning, krenkende innlegg og svar til dette. Elaine Marley, mod.

Gjest Minesveiper
Skrevet

Viser jo litt hvordan det er i politikken da med interne maktkamper. Trine må ha hatt tillit til denne høyre mannen (Henrik Asheim). Jeg fant det i alle fall merkelig at hun slengte avgårde de påstandene som hun gjorde om en så populær politiker i eget parti til en person som er medlem i et annet parti :klo: Altså, det hadde holdt å si: "nei, han har ikke støtte i dette spørsmålet", eller whatever, og så tar du heller ut frustrasjonen med folk i eget parti som du vet har ryggen din. Hadde Trine gjort det hadde ikke dette vært noe sak. En tabbe av denne karakter gjør man ikke om kan de helt elementære spillereglene i politikken og i organisasjoner hvor det er intern kamp og kniving. Tilliten til henne som leder må jo være svekket etter dette.  Nå har hun gikk sine "fiender" i eget parti ammunisjon som de kan bruke til å få henne avsatt som partileder når lederspørsmålet kommer opp, og jeg tror venstre kommer til å kvitte seg med henne som leder. Har ikke sansen for henne, og jeg forstår også veldig lite av hvorfor hun absolutt skulle være kulturminister. Er du opptatt av å vinne velgere skaffer du deg en ministerpost som er av større betydning...  

Skrevet
1 time siden, Minesveiper skrev:

Viser jo litt hvordan det er i politikken da med interne maktkamper. Trine må ha hatt tillit til denne høyre mannen (Henrik Asheim). Jeg fant det i alle fall merkelig at hun slengte avgårde de påstandene som hun gjorde om en så populær politiker i eget parti til en person som er medlem i et annet parti :klo: Altså, det hadde holdt å si: "nei, han har ikke støtte i dette spørsmålet", eller whatever, og så tar du heller ut frustrasjonen med folk i eget parti som du vet har ryggen din. Hadde Trine gjort det hadde ikke dette vært noe sak. En tabbe av denne karakter gjør man ikke om kan de helt elementære spillereglene i politikken og i organisasjoner hvor det er intern kamp og kniving. Tilliten til henne som leder må jo være svekket etter dette.  Nå har hun gikk sine "fiender" i eget parti ammunisjon som de kan bruke til å få henne avsatt som partileder når lederspørsmålet kommer opp, og jeg tror venstre kommer til å kvitte seg med henne som leder. Har ikke sansen for henne, og jeg forstår også veldig lite av hvorfor hun absolutt skulle være kulturminister. Er du opptatt av å vinne velgere skaffer du deg en ministerpost som er av større betydning...  

Interne konflikter. Nå er ikke Raja helt uskyldig heller da. Han ba henne jo gjennom pressen å være åpen når det gjaldt åker-saken. Var ikke akkurat lojalt det heller.

Syns begge to handler helt feil. De dolker hverandre i ryggen, men nå er jo Skei Grande lederen. Hun burde ha ryddet opp i dette, og ikke kaster litervis med bensin på bålet. Ikke rart en blir skeptisk til politikerne. De virker å være uten både hukommelse og dømmekraft. 

• Liker 3
Skrevet

Må bare nevne at jeg tror ikke at det nødvendigvis er at Raja er sykmeldt pga press eller psyken. Mulig han må vurdere og tenke litt, og at han gjør det best uten å være i nærheten av Skei Grande. Tror ikke akkurat at de er perlevenner og har et avslappet forhold for tiden. Unnskyldning eller ei. 

Og uansett hvor selvforskyldt det er, så får jeg en smule forståelse for hvor tøft det må være for Skei Grande også. Tabbekvoten er vel brukt opp nå, og vi vet jo tross alt alle hvordan det føles å dumme seg ut. Nå er det andre gang på forholdsvis kort tid at hun er i stormen. 

Skrevet

Jeg er enig med stortingsrepresentant Per-Willy Amundsen, som skriver på Facebook at "Det har blitt for lett å få sykemelding dersom verbal korreks fra sjefen kvalifiserer som «diagnose».Stortingsrepresentanter har et særlig ansvar for å gå foran som gode eksempler. Vi bør utvise tilbakeholdenhet med å la oss sykemelde uten en klinisk diagnose."

Til NRK sier han at "Generelt mener jeg alle stortingsrepresentanter har et ansvar for å bidra til folketrygdens bærekraft og legitimitet ved eksempelets makt. Det gjelder oss alle."

https://www.nrk.no/norge/per-willy-amundsen_-_-for-lett-a-fa-sykemelding-1.14324346

Skrevet
12 timer siden, ops2 skrev:

Trine Skei Grande bør ikke drikke. Det påvirker hennes dømmekraft.

Hun satt på en kafe "med et glass" i Madrid. https://www.nrk.no/norge/partilederen-ber-om-unnskyldning-etter-a-ha-langet-ut-mot-abid-raja-1.14323407

I saken med 17-åringen var hun også beruset. Ser vi et mønster? Alkoholen inn, vettet ut.

Tja. Det er nærliggende å tenke i de baner. Men nå er hun visstnok kjent "for å koke over" ellers også. Hvis en skal tro kilder. Alkohol gjør nok ikke saken bedre. 

• Liker 3
Skrevet
9 minutter siden, Testosteron skrev:

Jeg er enig med stortingsrepresentant Per-Willy Amundsen, som skriver på Facebook at "Det har blitt for lett å få sykemelding dersom verbal korreks fra sjefen kvalifiserer som «diagnose».Stortingsrepresentanter har et særlig ansvar for å gå foran som gode eksempler. Vi bør utvise tilbakeholdenhet med å la oss sykemelde uten en klinisk diagnose."

Til NRK sier han at "Generelt mener jeg alle stortingsrepresentanter har et ansvar for å bidra til folketrygdens bærekraft og legitimitet ved eksempelets makt. Det gjelder oss alle."

https://www.nrk.no/norge/per-willy-amundsen_-_-for-lett-a-fa-sykemelding-1.14324346

Det var mye mer enn verbal korreks. 

• Liker 3
Skrevet
På 3.12.2018 den 16.13, ops2 skrev:

Tja, Raja er en voksen mann som skulle klare å svare for seg. Han burde vel tålt såpass uten å sykmelde seg.

Raja har tidligere mottatt trusler fra islamister, så han burde takle det meste. Må ha falt noen saftige trøndergloser i denne samtalen.  :fnise:

• Liker 1
Skrevet

Kilder i alle de tre partiene Venstre har samarbeidet tett med de siste fem årene, sier til DN at Grande har tatt til tårene ved flere avgjørende øyeblikk. Grande selv sier hun er et "følelsesmenneske".

Å ta til tårene ved avgjørende øyeblikk - snakker vi om hersketeknikk her?

• Liker 3
Skrevet
5 hours ago, NordicViking said:

Kilder i alle de tre partiene Venstre har samarbeidet tett med de siste fem årene, sier til DN at Grande har tatt til tårene ved flere avgjørende øyeblikk. Grande selv sier hun er et "følelsesmenneske".

Neida, du må huske at hun er ett følelsesmenneske, det forekommer ikke hersketeknikker der i gården.

• Liker 1
Skrevet
5 timer siden, NordicViking skrev:

Jeg hadde mest sannsynlig blitt irritert på en leder som ofte tar til tårene. Hadde ikke falt meg inn å la meg påvirke på annen måte. Syns flere av politikerne våre virker både ustabile og beregnende. Tipper Raja ville at dette skulle komme ut, og at han ville få støtte. Plagsomt provoserende oppførsel fra begge to. Men Skei Grande er lederen, og hun oppfører seg ikke som en god en, som kan evne å rydde opp. Tvert imot.

Nå er Raja en smule arrogant ang Skei Grande i dag i intervjuer. Det har vært før mye mellom de to. Det kommer til å smelle en dag. 

Skrevet
16 minutter siden, Testosteron skrev:

Tror det ulmer i Skei Grande. Det kommer ikke til å vare. De har vel landsmøte til helgen. Tror det er lurt om det blir alkoholfritt 😄

• Liker 4
Skrevet
14 minutter siden, ops2 skrev:

Raja sier i VG på spørsmålet om det de anonyme kildene har sagt:

…. Men jeg har fortalt flere i Venstre at årsaken til at jeg er syk også delvis skyldes samtalen med Trine, ja.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/G19zA9/abid-raja-om-trine-skei-grandes-baksnakking-jeg-ble-sjokkert?utm_content=row-2&utm_source=vgfront

Jupp. Og før det ba han de som hadde informert pressen om å stå fram med navn og bilde?! Manipulerende mon tro...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...