Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har hun skjelt ut Abid Raja, og innrømmer å ha brukt ord som aldri skulle falt mot ham. Hun har bedt om unnskyldning, men partikollegaen Raja er sykmeldt etter Grandes bruk av sterkt nedsettende karakteristikker av ham. Ikke bra. 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer ikke til å få konsekvenser. 

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, Eugene Onegin skrev:

Det kommer ikke til å få konsekvenser. 

Neh. Sikkert ikke. Noen mennesker med makt mister nok begrep om hva de kan tillate seg og ikke. Lurer jo egentlig på hvordan disse karakteristikkene var. Om det var så ille at han ble sykmeldt. Og når ba hun om unnskyldning? Før eller etter sykemeldingen?

Det kan jo også være Raja som er litt ute og triller. Kjeft og dritt er det jo flere som får på arbeidsplassen, og dette var en engangsforeteelse. Kanskje Raja har et motiv ved å dra det så langt? 

Politikere asså! Ikke helt gode i topplokket mange av dem. Fint vi får mer innblikk i deres sanne natur...

• Liker 1
Skrevet (endret)

Tja, Raja er en voksen mann som skulle klare å svare for seg. Han burde vel tålt såpass uten å sykmelde seg.

Det sies at det er støtten til Human Rights Service som det gikk "en kule varmt" over. Raja skal ha uttalt at han hadde hele Venstres stortingsgruppe med seg, men han hadde ikke informert alle. Så han skulle ikke sagt det han sa. Trine Skei Grande er lederen, og hun vil ikke la en som er under seg, gå for langt og komme med uttalelser som hun ikke er informert om.

Jeg tror ikke noen i Venstre lar være å informere Trine uten å få en utskjelling.

EDIT: Link til Human Rights Service detaljen. https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/Xw0yEB/dn-abid-raja-sykmeldt-etter-baksnakking-fra-trine-skei-grande

Endret av ops2
lagt til link
  • Liker 4
Skrevet

Hvorfor blir man sykemeldt av sånt? Virker som at det går sport hos politikere under press å sykemelde seg.

• Liker 8
Skrevet
29 minutter siden, ops2 skrev:

Tja, Raja er en voksen mann som skulle klare å svare for seg. Han burde vel tålt såpass uten å sykmelde seg.

Det sies at det er støtten til Human Rights Service som det gikk "en kule varmt" over. Raja skal ha uttalt at han hadde hele Venstres stortingsgruppe med seg, men han hadde ikke informert alle. Så han skulle ikke sagt det han sa. Trine Skei Grande er lederen, og hun vil ikke la en som er under seg, gå for langt og komme med uttalelser som hun ikke er informert om.

Jeg tror ikke noen i Venstre lar være å informere Trine uten å få en utskjelling.

En god leder oppfører seg ikke sånn. Hadde tatt seg ut.

• Liker 4
Skrevet
3 minutter siden, Example skrev:

Hvorfor blir man sykemeldt av sånt? Virker som at det går sport hos politikere under press å sykemelde seg.

Tja. Godt spørsmål. Uten at det forsvarer Skei Grande. 

Skrevet
4 minutter siden, SoWhat? skrev:

Tja. Godt spørsmål. Uten at det forsvarer Skei Grande. 

Nei, det forsvarer ikke henne. Hun har igjen gått på en smell her, og jeg har lite sans for dama.

Det er dog et underlig fenomen her til lands. En kan jo sammenlikne det med USA, der det nærmest poltisk selvmord å ha hatt noen former for psykisk lidelser eller liknende. Det er selvsagt å dra det langt, og det bør være en viss takhøyde.

Samtidig så synes jeg det er litt bekymringsverdig at profilerte nasjonale politikere trekker seg unna stormen, med en gang noe skjer. Det får meg til å tvile på om man kan stole på at de tar ansvar og har guts om en virkelig nasjonal krise inntreffer. Vi så jo hvordan en del av våre tannløse politikere reagerte i april 1940.

Så er jeg generelt imot overforbruk av sykemeldinger. Livet skjer, og noen dager og perioder er tøffere enn andre. Noen ganger bør man bare bite i det sure eplet å dra på jobb, selv om man ikke har så lyst.

• Liker 5
Skrevet
41 minutter siden, Example skrev:

Nei, det forsvarer ikke henne. Hun har igjen gått på en smell her, og jeg har lite sans for dama.

Det er dog et underlig fenomen her til lands. En kan jo sammenlikne det med USA, der det nærmest poltisk selvmord å ha hatt noen former for psykisk lidelser eller liknende. Det er selvsagt å dra det langt, og det bør være en viss takhøyde.

Samtidig så synes jeg det er litt bekymringsverdig at profilerte nasjonale politikere trekker seg unna stormen, med en gang noe skjer. Det får meg til å tvile på om man kan stole på at de tar ansvar og har guts om en virkelig nasjonal krise inntreffer. Vi så jo hvordan en del av våre tannløse politikere reagerte i april 1940.

Så er jeg generelt imot overforbruk av sykemeldinger. Livet skjer, og noen dager og perioder er tøffere enn andre. Noen ganger bør man bare bite i det sure eplet å dra på jobb, selv om man ikke har så lyst.

Enig i det du skriver her. Nå vet vi jo ikke om Raja har et skjult motiv. Men dette smeller tilbake på ham uansett. 

Skrevet (endret)

Misvisende overskrift på nrk.no. Leser man artikkelen ser man at i følge Raja har sykemeldingen ingenting med det Grande sa å gjøre. Han var f.eks frisk nok til å vitne i en (urelatert) rettssak ikke lenge etter han overhørte Grande. Og de har allerede snakket sammen og hatt et "oppvaskmøte".

Det er sjelden lurt å uttale seg om en sak når man ikke har lest artikkelen ordentlig, folkens.

Endret av Nicathv
  • Liker 2
Skrevet

Det er jo ikke Grande som er saken, men hvordan det i huleste kan være mulig å bli sykemeldt pga noe slikt! Og de samme menneskene (politikerne) mener vi har for høyt sykefravær i Norge... Helt føkk..gs utrolig.

• Liker 1
Skrevet

Den legen de har på stortinget har hatt det travelt det siste året, for dine og mine skattekroner. Det skrives jo sykemeldinger så blekket spruter om dagen. 

• Liker 3
Skrevet

Det er slik det var: https://www.dn.no/politikk/trine-skei-grande/abid-raja/kristelig-folkeparti/abid-raja-sykmeldt-etter-a-ha-blitt-baksnakket-av-trine-skei-grande/2-1-490755

TSG har kommet med det som kalles "sterkt nedsettende karakteristikker" av Abid Raja til en tredje person, uten å vite at denne personen hadde mikrofonen på telefonen slått på - og Raja satt i samme rom som denne tredje personen, høyre-topp Henrik Asheim.

Oj, oj.

Får meg til å tenke: Hvorfor var mikrofonen på? Ville Henrik Asheim at Raja skulle høre samtalen? Visste TSG at han hadde mikrofonen på?

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, Nicathv skrev:

Misvisende overskrift på nrk.no. Leser man artikkelen ser man at i følge Raja har sykemeldingen ingenting med det Grande sa å gjøre.

Det er sjelden lurt å uttale seg om en sak når man ikke har lest artikkelen ordentlig, folkens.

Øh. Det sto i flere av nettavisene. Jeg kan da vel ikke for at de gir feil info. Om det er feil info. 

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, MrGentlemann skrev:

Det er jo ikke Grande som er saken, men hvordan det i huleste kan være mulig å bli sykemeldt pga noe slikt! Og de samme menneskene (politikerne) mener vi har for høyt sykefravær i Norge... Helt føkk..gs utrolig.

Saken er vel i grunnen begge to. Som jeg har skrevet tidligere i tråden. 

Skrevet
6 minutter siden, Nicathv said:

Misvisende overskrift på nrk.no. Leser man artikkelen ser man at i følge Raja har sykemeldingen ingenting med det Grande sa å gjøre. Han var f.eks frisk nok til å vitne i en (urelatert) rettssak ikke lenge etter han overhørte Grande. Og de har allerede snakket sammen og hatt et "oppvaskmøte".

DN får imidlertid bekreftet fra kilder i regjeringspartiene at Raja har informert sine kolleger om at han er syk fordi Grande har gjort ham syk.

DN er som oftest pålitelig. https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/Xw0yEB/dn-abid-raja-sykmeldt-etter-baksnakking-fra-trine-skei-grande

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, MrGentlemann skrev:

I følge ham selv var ikke derfor han ble sykemeldt.

1 minutt siden, SoWhat? skrev:

Øh. Det sto i flere av nettavisene. Jeg kan da vel ikke for at de gir feil info. Om det er feil info. 

Jeg har ikke lest andre artikler enn den på nrk.no, så jeg kan ikke uttale meg om hva andre nettaviser har skrevet. Hvis de har utelatt å ta med den informasjonen så er det slett journalistikk og ikke din feil, nei.

2 minutter siden, ops2 skrev:

Takk. Så da er det flere muligheter:

- DNs regjeringskilder er feilinformert eller har misforstått

- Raja har sagt motstridende ting til sine kolleger og pressen

- Noen av journalistene har bedrevet slett journalistikk

Skrevet
4 minutter siden, Nicathv skrev:

Jeg har ikke lest andre artikler enn den på nrk.no, så jeg kan ikke uttale meg om hva andre nettaviser har skrevet. Hvis de har utelatt å ta med den informasjonen så er det slett journalistikk og ikke din feil, nei.

Men når Raja ikke tidligere ville kommentere sykemeldingen, og Skei Grande forteller om en episode, og at hun har bedt om unnskyldning, så er det vel ikke så merkelig at det blir troverdig som saken står. Raja kunne kanskje avkreftet litt tidligere? 

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, Nicathv said:

Å nekte å kommentere saken, bare bekrefte at han er sykmeldt, er ikke det samme som å avkrefte at Skei Grande har noe med sykmeldingen å gjøre.

Raja avkreftet at rettsaken var knyttet til sykmeldingen. Denne rettsaken: https://www.aftenbladet.no/innenriks/i/J1eAlj/Mohammad-domt-til-fengsel-i-to-og-et-halvt-ar#xtor=RSS-3

For så vidt, har ingen noe med hvorfor han er sykmeldt.

Illojalt av tipserne til Dagens Næringsliv å gå til DN, men her er det maktkamp som er saken.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...