AnonymBruker Skrevet 3. desember 2018 #1 Skrevet 3. desember 2018 Hei. Den siste måneden har jeg spist og trent akkurat like mye som vanlig. Likevel har jeg plutselig gått opp 2,5 kg i løpet av denne måneden. Noen som har erfart det samme/har tips til hva jeg kan gjøre? Vil helst ikke måte spise mindre, men vil bli kvitt de ekstra kiloene også. Anonymkode: af751...0b8
bobleplast_ Skrevet 3. desember 2018 #2 Skrevet 3. desember 2018 Vektnedgang er ikke lineær. Kroppen er ikke et datamaskin som går ned eksakt 0,5 kg per uke ved å spise 500 kcal i underskudd. Du må se på den gjennomsnittlige vektnedgangen over tid. Vekten svinger naturlig opp mot 3 kg, så jeg ville ikke stresset med dette. Bare fortsett som vanlig, så jevner det seg nok ut.
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2018 #3 Skrevet 3. desember 2018 Du må faktisk veie deg på samme syklusdato hver mnd for å få en relativ vekt. Hos kvinner så varierer vekten mye, ved forskjellige dager i syklusen pga vann i kroppen av hormoner. Anonymkode: 36bd4...14d
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2018 #4 Skrevet 3. desember 2018 Takk for svar, da regner jeg med at det går over:) Anonymkode: af751...0b8
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2018 #5 Skrevet 3. desember 2018 Kanskje du har en baby som vokser i magen? Anonymkode: 51d3e...565
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2018 #6 Skrevet 3. desember 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Kanskje du har en baby som vokser i magen? Anonymkode: 51d3e...565 Hehe, har nok ikke det nei:p Anonymkode: af751...0b8
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2018 #7 Skrevet 3. desember 2018 Hvor lang tid tok det før du "gikk opp" 2,5 kg da? Hvis det er snakk om noen dager, så er det vann etc, men er det over uker så er det jo mest sannsynlig noe matinntak som går litt ekstra på hofta. Teller du f.eks olje/smør til steking? Anonymkode: abff6...4a3
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2018 #8 Skrevet 3. desember 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvor lang tid tok det før du "gikk opp" 2,5 kg da? Hvis det er snakk om noen dager, så er det vann etc, men er det over uker så er det jo mest sannsynlig noe matinntak som går litt ekstra på hofta. Teller du f.eks olje/smør til steking? Anonymkode: abff6...4a3 Som det står i HI så er der snakk om 1 måned ca. Teller alle kalorier, bruker ikke smør ol til steking. Anonymkode: af751...0b8
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2018 #9 Skrevet 3. desember 2018 51 minutter siden, AnonymBruker skrev: Som det står i HI så er der snakk om 1 måned ca. Teller alle kalorier, bruker ikke smør ol til steking. Anonymkode: af751...0b8 Hvor mange kalorier ligger du på daglig da? Og hvor ofte veier du deg? Bruker du målebånd f.eks? Anonymkode: abff6...4a3
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2018 #10 Skrevet 3. desember 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvor mange kalorier ligger du på daglig da? Og hvor ofte veier du deg? Bruker du målebånd f.eks? Anonymkode: abff6...4a3 Har lenge nå ligget på ca 2200 kcal. Veier meg én gang i uken, men bruker ikke målebånd. Anonymkode: af751...0b8
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2018 #11 Skrevet 4. desember 2018 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Har lenge nå ligget på ca 2200 kcal. Veier meg én gang i uken, men bruker ikke målebånd. Anonymkode: af751...0b8 Okei, da kan det jo hende aktivitetsnivået ditt har gått ned, og du spiser rett og slett mer kalorier enn du forbrenner og da legger du jo på deg. Prøv å gå et par turer i uka i tillegg til trening Anonymkode: abff6...4a3
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2018 #12 Skrevet 4. desember 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Okei, da kan det jo hende aktivitetsnivået ditt har gått ned, og du spiser rett og slett mer kalorier enn du forbrenner og da legger du jo på deg. Prøv å gå et par turer i uka i tillegg til trening Anonymkode: abff6...4a3 Jeg har ikke trent mindre, har om ikke annet trent mer enn før. Går mye tur med hunden min og til og fra jobb, trener 1-2 ganger daglig, så er allerede i mye aktivitet. Anonymkode: af751...0b8
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2018 #13 Skrevet 4. desember 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ikke trent mindre, har om ikke annet trent mer enn før. Går mye tur med hunden min og til og fra jobb, trener 1-2 ganger daglig, så er allerede i mye aktivitet. Anonymkode: af751...0b8 Da anbefaler jeg at du sjekker med lege det finnes hormonelle forstyrrelser som kan ødelegge for vektnedgang (PCOS blant annet). Eller så kan det være vann, tarmene er ikke tømt før du veier deg, du veier deg ikke til samme tider (før frokost, etter man har gått på do), eller så kan det være muskler? det er mye vann som binder musklene, spesielt etter trening. Anonymkode: abff6...4a3
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2018 #14 Skrevet 4. desember 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da anbefaler jeg at du sjekker med lege det finnes hormonelle forstyrrelser som kan ødelegge for vektnedgang (PCOS blant annet). Eller så kan det være vann, tarmene er ikke tømt før du veier deg, du veier deg ikke til samme tider (før frokost, etter man har gått på do), eller så kan det være muskler? det er mye vann som binder musklene, spesielt etter trening. Anonymkode: abff6...4a3 Veier meg til samme tid, så får håpe det bare er muskler😅 Anonymkode: af751...0b8
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2018 #15 Skrevet 4. desember 2018 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Veier meg til samme tid, så får håpe det bare er muskler😅 Anonymkode: af751...0b8 Bruk målebånd! Anbefaler det. Jeg har gått ned i cm, men har ikke gått ned i vekt den siste uka.Det betyr egentlig bare at jeg mister fett og får muskler. Men klarer å gå ned i vekt, altså, men det går litt saktere siden jeg trener tung styrke. Anonymkode: abff6...4a3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå