Gjest Sofia2018 Skrevet 3. desember 2018 #1 Skrevet 3. desember 2018 Hei. Vi har en ikke for stor familie men den er akkurat passe, men i år syntes jeg den er litt i største laget dessverre. Forklaringen på det er at vi ikke har så mye penger dette året, men når sluttet dere å kjøpe gaver til nieser, nevøer? Hos oss er det ingen under 18, og de aller fleste av de er etablert for seg selv.
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2018 #2 Skrevet 3. desember 2018 Vi har blitt enige om å slutte i år til de eldste nevøer/niese. De er nå alle over 20 år. Min datter får fortsatt for hun er bare 6. Anonymkode: 58627...c2e
Angelheart2 Skrevet 3. desember 2018 #3 Skrevet 3. desember 2018 Litt forskjellig, faktisk. I min manns familie er det vanlig at det ikke kjøpes julegaver til nevøer og nieser etter at de fyller 18, så der forholder vi oss til det. I min familie har vi aldri hatt noen slik grense og jeg (45 år og bestemor) får fortsatt julegave fra min tante 🙂 Nå skal det sies at min mann har flere søsken med flere unger hver, så jeg skjønner på en måte at det er slik, mens vi i vår familie er veldig få og det er kun jeg og min bror som er "barn" på begge sider. Hos min andre tante sluttet jeg å få gaver når barna kom til, så nå er det de som får i stedet. Jeg kommer til å fortsette å gi gave til min niese (datter til min bror) selv om hun har fylt 20, men barna til mannens søsken har ikke fått noe siden de var 18.
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 3. desember 2018 #4 Skrevet 3. desember 2018 Det har jeg aldri tenkt på, men så er ikke mine nevøer og nieser så gamle enda, eldste er 14. Så de vil nok få gaver i mange år til.
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2018 #5 Skrevet 3. desember 2018 Vi slutter å gi gaver til tanteunger, ungelunger og andre barn når de blir konfirmert/fyller 15. Anonymkode: db971...288
Lita_go Skrevet 3. desember 2018 #6 Skrevet 3. desember 2018 Jeg får julegaver fra mine tanter, å kunne ikke tenkt meg å ikke gi til mine nieser og nevøer selvom de er flyttet hjemmefra Syns det er hyggelig, å vi har ikke god økonomi så jeg begynner i januar å handle julegaver
Arkana Skrevet 3. desember 2018 #7 Skrevet 3. desember 2018 I mannens familie slutter de med bursdagsgaver (men ikke julegaver) etter 18 år. I min familie har vi ingen slike regler, men vi er en liten familie så det er ikke mange å gi til uansett.
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2018 #8 Skrevet 4. desember 2018 Aldri om jeg slutter til nevøer/nieser Anonymkode: 19c00...b05 1
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2018 #9 Skrevet 4. desember 2018 I både min og mannens familie er det vanlig at man slutter med bursdagsgave ved 15 år/konfirmasjon og julegave ved 18 år. Anonymkode: 1c066...599
Gjest Sofia2018 Skrevet 4. desember 2018 #10 Skrevet 4. desember 2018 Takk for svar, ser det er forskjell fra familie til familie. Hos oss har det blitt sånn at svogerene mine og svigrinnen min har god økonomi mens vi har ikke det, det kom nedskjæringer hos mannen min og jeg mistet jobben i begynnelsen av desember, så jeg kjenner at jeg ikke er overlykkelig. Men men. De gangene vi har feiret sammen med de, blir de billige gavene bare ledd av, mens de dyre blir snakket om, så jeg har lyst å bare få mannen til å ringe å si at i år kommer det ingen gave annet enn en eske konfekt til familiene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå