AnonymBruker Skrevet 3. desember 2018 #1 Skrevet 3. desember 2018 Hvor mange notatbøker har du for hvert emne? La oss si at du har 4 emner i semestret. Hvordan gjør du det med tanke på notater og arbeidsoppgaver besvarelse osv. Bruker kun en notatbok for alt? PC? Eller notatbok for hvert emne? Kom gjerne med tips Anonymkode: d6a4f...1e4
_popcorn_ Skrevet 3. desember 2018 #2 Skrevet 3. desember 2018 Jeg noterte alt for hånd. Noen emner hadde jeg en notatbok for notater og en for oppgaver, andre emner brukte jeg samme notatbok for notater og oppgaver.
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2018 #3 Skrevet 3. desember 2018 Bruker en stor perm hvor jeg deler inn i antall emner. Bruker en notatbok til alle og legger inn i permen etterhvert som sidene er fylt opp. Anonymkode: 66cb2...d6f 4
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2018 #4 Skrevet 3. desember 2018 Jeg bruker en notatbok per fag. Anonymkode: b724d...341
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2018 #5 Skrevet 3. desember 2018 Noterer alt for hånd. Har rundt 40 fulle notatbøker nå på slutten av 5. semester. Anonymkode: ec591...a6e
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2018 #6 Skrevet 3. desember 2018 Jeg har en notatbok per studieår. noterer ikke så mye for hånd at det gjør noe. Anonymkode: 3df90...c15
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2018 #7 Skrevet 3. desember 2018 I lesefag så har jeg notater i onenote på laptopen. Irriterer meg over håndskriften min, samt at onenote er smart dersom man ønsker et type tankekart oppsett. I mer matematiske fag bruker jeg notatbøker selvsagt Anonymkode: 1ec0c...785 1
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2018 #8 Skrevet 3. desember 2018 Hadde en A5 bok for alle fagene. Noterte nesten ingenting på forelesningene og foretrakk å høre på det de sa. Anonymkode: 181ee...445
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2018 #9 Skrevet 3. desember 2018 Bruker notater i One Note. Lager faktisk tankekart der også, men det er jo litt mer arbeid. Anonymkode: 31f4a...924
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2018 #10 Skrevet 3. desember 2018 Er snart ferdig med 3. semester og har funnet ut at jeg liker best å notere for hånd, så bedre sent enn aldri. Skriver i flere farger: blå penn for vanlig tekst, rød penn for "begrepsavklaringer" hvis det behøves eller noen ekstra info. Spesielle begreper skriver jeg i både blått og rødt oppå hverandre, det fremhever ordet i notatene. Bruker markeringspenn for overskrifter/nytt tema. Tegner også figurer, også rammer jeg inn enkelte notater i bokser på arket, f.eks. liste over punkter. Etter å ha notert ferdig et tema lager jeg en oppsummeringsavsnitt/sammendrag. Må si jeg faktisk koser meg med denne teknikken. Har en notatbok per emne. Anonymkode: 5d2f7...811
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2018 #11 Skrevet 3. desember 2018 Hos oss legger foreleserne ut presentasjonene sine noen dager/timer før forelesning. Jeg printer ut presentasjonene, enten 2 eller 3 ark per side og tar dem med på forelesning. Noterer på presentasjonen og setter inn i perm etterhvert. Anonymkode: 04422...ec1
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2018 #12 Skrevet 3. desember 2018 Jeg går IT, og det er ikke lett å kode for hånd. Jeg har med meg en liten notatbok, men ender aldri opp med å bruke den. Tidligere når jeg tok en annen bachelor hadde jeg en notatbok til alt, så ingen poeng i å drasse med seg ekstra papir daglig, og satte notatene inn i perm under hvert enkelt emne. Anonymkode: 3fddc...f39
kimchi wasabi Skrevet 3. desember 2018 #13 Skrevet 3. desember 2018 (endret) Er snart i 6. semester. Jeg noterer alt i timene på pc, men jeg har organisert mappene ut i fra hvert emne på pcen. Når det er eksamenstid så noterer jeg det jeg mener er viktigst å kunne om i pensumet på hånd, da bruker jeg en notatbok. De andre notatene som er på pc pleier jeg å printe ut, og legger det i forskjellige farge mapper. Endret 3. desember 2018 av kimchi wasabi 2
Katten.2.0 Skrevet 3. desember 2018 #14 Skrevet 3. desember 2018 docs.google.com Jeg har studert 266% de siste årene, inkludert en bachelor, og skriver mye kjappere på data noe som gir meg mer tid til å fokusere på innholdet. Lager også innholdsfortegnelser slik at jeg kan komme meg til de aktuelle emnene ila sekunder. Veldig kjekt å alltid ha notatene tilgjengelig uansett om jeg er på telefon eller en data, og uansett hvor jeg er. I de tilfellene hvor det er gruppearbeid ser jeg også at mine notater er betraktelig mer nøye siden jeg klarer å notere raskere og legger ved alternative linker underveis.
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2018 #15 Skrevet 4. desember 2018 Forskning viser at man lærer mer (aktiverer hjernen mer) ved å notere for hånd vs. PC. De som noterer på PC noterer mer, leser mindre notatene sine, og husker mindre. De som noterer for hånd noterer mindre, leser notatene mer, og husker mer. Anonymkode: 9a046...733
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2018 #16 Skrevet 4. desember 2018 Hadde notatbok i hvert femte eller sjette emne. Anonymkode: 875f2...3b7
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2018 #17 Skrevet 4. desember 2018 1 hour ago, AnonymBruker said: Forskning viser at man lærer mer (aktiverer hjernen mer) ved å notere for hånd vs. PC. De som noterer på PC noterer mer, leser mindre notatene sine, og husker mindre. De som noterer for hånd noterer mindre, leser notatene mer, og husker mer. Anonymkode: 9a046...733 Du får gjenre vise til denne forskningen, for dette høres ut som humbug. Jeg skrev selv oppsummeringer i hvert emne som jeg brukte flittig i jobbing mot eksamen. Greit å ha all relevant informasjon samlet på ett sted med mulighet for å redigere og endre underveis. Anonymkode: 85e31...8f0
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2018 #18 Skrevet 4. desember 2018 Jeg bruker en notatbok for alt, og det viktigste setter jeg inn i permer, men mye blir bare kastet, siden studiet består stort sett av oppgaveløsning, og det er eneste måten å bli god på. Jeg skriver ut ca en bok i uka, og studerer realfag. Anonymkode: ff828...21b
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2018 #19 Skrevet 4. desember 2018 Ts. Jeg tenker å ha notatbok for hvert emne. Men jeg tenker å notere alt på PC. Hvert emne skal få en fil. X4 emner i semestret. Forelesningene tenker jeg å ta opp på tale. Jeg tror det er best å notere på PC, siden jeg suger til å skrive. Men også at notatene ikke blir borte i tillegg så kan man endre på det underveis osv. Mer kontroll. Studie vil bestå av mye oppgaveløsning/case osv. Anonymkode: d6a4f...1e4
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2018 #20 Skrevet 4. desember 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Du får gjenre vise til denne forskningen, for dette høres ut som humbug. Jeg skrev selv oppsummeringer i hvert emne som jeg brukte flittig i jobbing mot eksamen. Greit å ha all relevant informasjon samlet på ett sted med mulighet for å redigere og endre underveis. Anonymkode: 85e31...8f0 https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/GdW3Q/ntnu-forskning-haandskrevne-notater-gir-best-laering https://www.tv2.no/a/8592054/ Alle forelesere vi har på universitetet sier også at de anbefaler håndskrevne notater fordi stoffet sitter bedre da. Anonymkode: 80751...c5d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå