Gå til innhold

Røyker du? (Sigaretter)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Røyker du og hvor lenge har du røyket?

Hvor gammel var du når du begynte og gammel er du nå?

hva er det beste med å røyke?

Anonymkode: 72886...a26

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja jeg røyker, har røyket litt av og på siden jeg begynte, mest på:-p

Jeg er 23 år og begynte når jeg var 18...

Det beste med å røyke er at det er godt og avslappende:-) Og jeg har litt røyke fetisj så synes også det er sexy:-p

Skrevet
33 minutter siden, Ariel95 skrev:

Det beste med å røyke er at det er godt og avslappende:-) Og jeg har litt røyke fetisj så synes også det er sexy:-p

Sexy med råtne tenner og lungekreft samt rynker og grå hud. 

Anonymkode: 30b5b...d28

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sexy med råtne tenner og lungekreft samt rynker og grå hud. 

Tror hun mente sigarettene. 

Anonymkode: 255f4...aff

• Liker 4
Skrevet

Tidligere kunne jeg ta en «festrøyk». Etter å ha besøkt lungeavdelingen på Rikshospitalet - ALDRI igjen. 

Skrevet
6 timer siden, Vera skrev:

Tidligere kunne jeg ta en «festrøyk». Etter å ha besøkt lungeavdelingen på Rikshospitalet - ALDRI igjen. 

Hva så du der? Fortell litt. Hvorfor var du der? På besøk?

Skrevet

3-5 om dagen.  Etter jeg begynte å snuse har jeg kutta drastisk ned.

Skrevet
6 timer siden, Ariel95 skrev:

Enig at det er sexy med jenter som røyker, av og til. Men du bør holde forbruket nede, og slutte når du blir noen år eldre.

mann.

Anonymkode: 255f4...aff

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva så du der? Fortell litt. Hvorfor var du der? På besøk?

Jeg så dødssyke mennesker med behov for pustehjelp, fordi lungene var totalt ødelagt. De aller fleste satt i kø for å få nye lunger. De aller fleste fikk ikke nye lunger fordi de var for syke. 

Jeg var der ganske lenge som pårørende. 

Skrevet
1 time siden, Vera skrev:

Jeg så dødssyke mennesker med behov for pustehjelp, fordi lungene var totalt ødelagt. De aller fleste satt i kø for å få nye lunger. De aller fleste fikk ikke nye lunger fordi de var for syke. 

Jeg var der ganske lenge som pårørende. 

Var alle syke pga røyk? Måtte de bare ligge inne hele dagen fordi de ikke kunne være uten maskinen? Kan de ikke gjøre noe annet fordi de venter på lunger? Kan vel ikke være så mange donorer i Norge? 

Hvorfof fikk de ikke sjokk og sluttet før det gikk så langt?  

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Var alle syke pga røyk? Måtte de bare ligge inne hele dagen fordi de ikke kunne være uten maskinen? Kan de ikke gjøre noe annet fordi de venter på lunger? Kan vel ikke være så mange donorer i Norge? 

Når man har f.eks kols grad 4 er man fullstendig avhengig av oksygen og kan bli dødsliten bare man går på do så livskvaliteten er deretter. 

Skrevet

Ja, jeg røyker. Begynte når jeg var 15-16 og er 27 nå. Røyker 10-15 om dagen. Noen ganger blir det for mye og jeg vet det.

Røyk er trøst, belønning, avbrekk. Dessverre for meg er det mye avhengighetsproblematikk i familien på begge sider. Jeg bruker det ikke som en unnskyldning, men for dem som slutter på dagen (med hva det måtte være) kan aldri forstå hvor dypt det sitter.

Anonymkode: fda89...dfa

• Liker 1
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Det finnes mange lungesyke som ikke har røkt. 

Jeg har røkt i 23 år, og får en tilfredsstillende ro av å ta meg en røyk. Røyker alt fra 3-10 om dagen avhengig av hva jeg gjør den dagen. Jeg jobber er sted hvor det ikke er lov med røyk i arbeidstiden så på dager jeg jobber dobbelt skift så røyker jeg bare 3, mens på fridager røyker jeg 10. 

Har et aktivt liv, er veltrent og spiser sunt. Har hvite tenner (ble sendes spurt for noen uker siden om jeg bleker dem) og har ikke fått tilbakemelding om at jeg lukter vondt (selv om jeg selvfølgelig vet at det lukter) 

Anonymkode: 330cf...753

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Det finnes mange lungesyke som ikke har røkt. 

Jeg har røkt i 23 år, og får en tilfredsstillende ro av å ta meg en røyk. Røyker alt fra 3-10 om dagen avhengig av hva jeg gjør den dagen. Jeg jobber er sted hvor det ikke er lov med røyk i arbeidstiden så på dager jeg jobber dobbelt skift så røyker jeg bare 3, mens på fridager røyker jeg 10. 

Har et aktivt liv, er veltrent og spiser sunt. Har hvite tenner (ble sendes spurt for noen uker siden om jeg bleker dem) og har ikke fått tilbakemelding om at jeg lukter vondt (selv om jeg selvfølgelig vet at det lukter) 

Anonymkode: 330cf...753

Du burde ta tak i det før du faktisk blir syk. 23 år med røyking setter garantert spor. Men du kan fjerne de verste konsekvensene som kommer noen år frem i tid om du slutter NÅ. Fatter ikke at du orker å gå rundt med den grusomme lukten hjemme, i klær og i hår. Nei, selvsagt sier ingen noe til deg fordi de er høflige. Men inni seg tenker de sitt og holder seg et stykke unna. 

• Liker 1
Gjest Paramount
Skrevet

Røyk stinker grusomt for ikkerøykere, men at noen velger å røyke av og til burde vært en bagatell. Det er mange seiglivede myter rundt røyking, gule tenner, grå hud, kysse et askebeger osv. Bare tull dersom du røyker mindre enn 5 sigaretter om dagen. Da er det mye annet som er atskillig farligere. Driver ikke reklame for røyking her, røyker ikke selv, men mener det er alt for mye hysteri rundt enkelt ting i dette landet. 

Skrevet
19 timer siden, Peonjenta skrev:

3-5 om dagen.  Etter jeg begynte å snuse har jeg kutta drastisk ned.

Oki, hvor gammel er du? Hvor lenge har du røyket?

Synes du røyk eller snus er best?

Skrevet

Jeg røyker omlag 30 rullings om dagen og cirka to tjuepakninger på fredager og lørdager når jeg drikker - og det gjør jeg alltid. Hvis de minste ungene er inne skrur jeg på kjøkkenvifta selv om jeg har lite tro på at det er noe særlig skadelig.

Sist jeg var gravid greide jeg ikke stoppe røykinga og sant å si merker jeg ikke noe forskjell på han på to år og de andre fire søsknene så at det er så farlig tviler jeg på.

At det lukter vondt er en myte. Hverken han jeg bor med nå eller jeg kjenner noe ihvertfall.

Jeg er 38 og har røyka siden jeg var 14

Anonymkode: 64958...91c

Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når man får for lite oksygen blir man veldig sliten. Da gjør man nok kun det man er nødt å gjøre og sparer kreftene til neste gang man må gjøre det (spise, gå på do osv). Så ja, man blir nok veldig immobil. Bare det å snakke krever krefter og oksygen. Det er desverre alt for lite donorer i Norge. Jeg mener det burde vært slik at man automatisk er donor, men kan melde seg av opplegget om man ikke ønsker å donere - men da får man heller ikke organ om man trenger det en gang. Det er dog en helt annen diskusjon. 

Fordi man ofte ikke innser alvoret før det er for sent. Helt normalt.

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Oki, hvor gammel er du? Hvor lenge har du røyket?

Synes du røyk eller snus er best?

46. Røyket siden jeg var 19 men kuttet drastisk ned for 5 år siden da jeg begynte å snuse.  Sluttet helt 2 ganger. En av de var i våres da jeg begynte å dampe e-sigg men begynte å røyke igjen i ferien.  Hadde ikke røyk luktet så og ikke vært så farlig hadde jeg sikkert valgt røyk fremfor snus.  Fordelen med snus er jo at man kan snuse over alt....det kan man jo ikke med røyk. 

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg røyker omlag 30 rullings om dagen og cirka to tjuepakninger på fredager og lørdager når jeg drikker - og det gjør jeg alltid. Hvis de minste ungene er inne skrur jeg på kjøkkenvifta selv om jeg har lite tro på at det er noe særlig skadelig.

Sist jeg var gravid greide jeg ikke stoppe røykinga og sant å si merker jeg ikke noe forskjell på han på to år og de andre fire søsknene så at det er så farlig tviler jeg på.

At det lukter vondt er en myte. Hverken han jeg bor med nå eller jeg kjenner noe ihvertfall.

Jeg er 38 og har røyka siden jeg var 14

Anonymkode: 64958...91c

Røyker du inne med små barn???

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...