hocane Skrevet 3. desember 2018 #1 Skrevet 3. desember 2018 Det finnes land i dag hvor det faktisk er et stort behov for feminisme, men istedet for å gjøre viktig arbeid for kvinner som faktisk trenger det velger dagens feminister å fokusere på ting som at barbiedukker har urealistiske kropper, at det er få kvinner i den teknologiske arbeidssektoren og å klage på lønnsgapet mellom kvinner og menn. 4
Lauge Skrevet 3. desember 2018 #2 Skrevet 3. desember 2018 Hvorfor kan ikke du trå frem som et stjerneeksempel og starte å engasjere da? Kan ikke bare stå og be andre gjøre noe, og så ikke gjøre noe selv. Det går ikke 8
Gjest Faerunpedia Skrevet 3. desember 2018 #3 Skrevet 3. desember 2018 Jeg tror den kampen må komme innenfra, i saudia-arabia er de neppe interessert i hva norske feminister måtte mene.
asterix Skrevet 3. desember 2018 #4 Skrevet 3. desember 2018 Ting går framover til og med i Saudi Arabia. Kvinner der har nå lov til å kjøre bil. https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/0EXJzG/kvinner-i-saudi-arabia-faar-lov-aa-oevelseskjoere 2
hocane Skrevet 3. desember 2018 Forfatter #5 Skrevet 3. desember 2018 22 minutter siden, asterix skrev: Ting går framover til og med i Saudi Arabia. Kvinner der har nå lov til å kjøre bil. https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/0EXJzG/kvinner-i-saudi-arabia-faar-lov-aa-oevelseskjoere Bra det men som artikkelen sier er det en lang vei å gå. De kan fortsatt ikke kjøre uten mannlig tilsyn
bananbøy Skrevet 3. desember 2018 #6 Skrevet 3. desember 2018 Om kvinner får kjøre bil eller ikke i Saudi Arabia kjenner jeg bryr meg ekstremt lite mens guttebarn fremdeles kjønnslemlestes helt lovelig og med myndighetenes og helsevesenets samtykke og hjelp her i Norge. 1
AmandaVI Skrevet 4. desember 2018 #7 Skrevet 4. desember 2018 Når jeg kjeder meg tar jeg frem scrapboka og hobbysakene. Bare en tanke.
stan Skrevet 4. desember 2018 #8 Skrevet 4. desember 2018 Det er jo og har vært et internasjonalt press på Saudi Arabia om dette og menneskerettigheter generelt. Men så lenge USA er i lomma på prinsen... 1
absinthia Skrevet 4. desember 2018 #9 Skrevet 4. desember 2018 Her er noen av Saudi Arabias feminister https://www.newsweek.com/saudi-arabian-activists-launch-feminist-radio-online-1081354
ops2 Skrevet 4. desember 2018 #10 Skrevet 4. desember 2018 30 minutter siden, stan said: Det er jo og har vært et internasjonalt press på Saudi Arabia om dette og menneskerettigheter generelt. Men så lenge USA er i lomma på prinsen... Internasjonalt press er en floskel. Andre regjeringer enn USA sier mye, men gjør lite. Donald Trump er i det minste ærlig nok til å si at han støtter Saudi på grunn av at det er en balanserende faktor i Midtøsten. Det ender med katastrofe hver gang man kaster en diktator. Irakkrigen førte til tap av hundretusener sivile liv og IS ble skapt under den USA støttete nye regjeringen i Irak. Libya, Syria... det finnes ikke noe demokrati som tar over. Det blir bare borgerkrig, mindre prinser og generaler som kaster landet ut i et blodbad, stopper oljeproduksjonen, åpner for at Iran kan selge olje og vokse seg sterke, samt øker risikoen for et angrep på Israel. Så Saudi er det minste av to onder. Det blir muligens likestilling og demokrati der om noen hundre år.
Drizzt Skrevet 4. desember 2018 #11 Skrevet 4. desember 2018 Feministene er opptatt av å hate menn. De har ikke tid til å kritisere islamske regimer som undertrykker kvinner. Fokuset er endret dramatisk fra kvinners rettigheter til mannehat.
Gjest hind Skrevet 4. desember 2018 #12 Skrevet 4. desember 2018 Hihihi! Du er nå litt søt noen ganger i din iver etter å ta feminstene. Jeg ser for meg reaksjonen i Saudi hvis norske feminster kommer på banen og legger seg i hvordan de innretter seg der nede Dette initiativet må nok komme fra kvinnene selv og ikke minst de moderne og fornuftige mennene rundt dem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå