AnonymBruker Skrevet 3. desember 2018 #1 Skrevet 3. desember 2018 Noen som har hatt det? Og vil komme med none innspill/erfaringer? Setter stooor pris på! Anonymkode: c54db...d51
Gjest shadowofthewind Skrevet 3. desember 2018 #2 Skrevet 3. desember 2018 Jeg hadde det for mange år siden og husker vi måtte ha det etter skoletid (for min del var det i fem tiden), og det fungerer på samme måte som offentlig muntlig eksamen. Det er ingen stor forskjell.
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2018 #3 Skrevet 3. desember 2018 1 time siden, shadowofthewind skrev: Jeg hadde det for mange år siden og husker vi måtte ha det etter skoletid (for min del var det i fem tiden), og det fungerer på samme måte som offentlig muntlig eksamen. Det er ingen stor forskjell. Men det er vel slik at man får en oppgave 30 min før og ikke dagen før slik som vanlig vgs? bruker folk powerpoint eller? Anonymkode: c54db...d51
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2018 #4 Skrevet 3. desember 2018 Det er forskjell på muntlig og muntlig-praktisk. Du må kunne hele pensum, møter på eksamensdagen, når det er din tur så trekker du oppgave og blir satt på et rom hvor du kan forberede deg. deretter snakker du om oppgaven du trakk i ca 5-10minutter. Ikke powerpoint eller annet stæsj, du svarer på oppgaven du fikk muntlig. Deretter gjør du et forsøk (feks kjemi, biologi, naturfag. Gjelder muntlig-praktisk eksamen). Så kommer sensorspørsmål som er ukjent frem til du får det, feks «kan du forklare meg hva osmose er?» helt enkle og greie spørsmål. Kan du pensum så klarer du eksamen fint. Anonymkode: 2a7fc...6bf 1
Gjest shadowofthewind Skrevet 3. desember 2018 #5 Skrevet 3. desember 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Men det er vel slik at man får en oppgave 30 min før og ikke dagen før slik som vanlig vgs? bruker folk powerpoint eller? Anonymkode: c54db...d51 Bekalger for sent svar. Ja, jeg ble vist til et rom hvor jeg fikk lese litt på alternative oppgaver som jeg kanskje ville få på muntlig eksamen 30 min før muntlig eksamen. Så det er den harde sannheten med å være privatist. Man får ikke den lange forberedelsen. Men det var verdt det for fikk artium til slutt.
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2018 #6 Skrevet 3. desember 2018 Når det er din tur til å forberede deg så trekker du en oppgave/tema fra sensorene. Du får så en halvtimes forberedelse. Tips: Organiser notatene dine før eksamen, da går det mye raskere å finne frem under forberedelsen. Velg stikkord med omhu, unngå å skrive setninger på kladdarket du får ta med til samtalen. Sensorer vil helst at du snakker med det du har kunnskap om, sensorer liker ikke at eleven leser opp fra arket under hele fremføringen. Mine erfaringer er at sensorene starter samtalen etter fremføringen med å stille spørsmål ut fra det du har snakket om. De vil så snakke med deg om noe annet fra faget for å teste breddekunnskapen din. Ved realfag vil det være et forsøk med for eksempel mikroskop eller modell av noe (hjerte eller molekyl kanskje), og om du er usikker eller ikke har gjort forsøket kan du snakke om det på et teoretisk grunnlag. Sørg for å ta det med ro, mine erfaringer er at sensorene er snille og vil alltid prøve å hjelpe deg på vei hvis du skulle få jernteppe Anonymkode: 4aa4d...ed3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå