Gå til innhold

Forstuet hånd: plager 6 måneder senere

Anbefalte innlegg

Gjest Hufsa0991
Skrevet

Hei!

Jeg skadet hånda i mai. Falt skikkelig på utstrakt hånd, og jeg trodde virkelig at jeg hadde pådratt meg et brudd i skafoid eller trapezium. Røntgen viste ikke brudd, og "diagnosen" ble forstuing. Jeg har hele tiden hatt i bakhodet om jeg kan ha hatt et brudd likevel, men som var så clean at de ikke kunne se det på røntgen før det eventuelt hadde blitt arrvev. - Men det er jo ikke sikkert. Jeg er bare åpen for muligheten.

Hånda har gradvis blitt bedre i løpet av disse seks månedene. I begynnelsen var den så vond at det gikk ut over søvnen. I tre måneder kunne jeg ikke ta i et dørhåndtak, eller skru opp et lokk. Nå er hånda ganske bra, men det er utfordrende å trene med den, på enkelte måter. Jeg har unngått å trene slik at hånda blir vondere, men nå har jeg prøvd litt. Å holde vekter går fint. - Men det å ta push-ups, stå i strak planke, stå på hendende etc. gjør hånda mye verre igjen. Altså posisjoner det hånden er vippet bakover - håndbak mot underarm, og så press ned mot f.eks gulvet, det gjør vondt. 

Nå er hånda verre igjen, og jeg våknet med øm verking etter gårsdagens økt, der jeg prøvde å drite i det, og kjøre på. 

Er det vanlig at forstuinger varer i månedsvis? Usikker på hvordan jeg kan/bør trene. Tar det som et dårlig tegn at smerten øker, egentlig, da.
Litt redd for å gå til legen, og at han skal synes det er en filleting. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja det er ikke uvanlig. Iallefall ikke når du provoserer området slik du forteller at du gjør.

Anonymkode: 88727...64b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...