Gjest Hufsa0991 Skrevet 3. desember 2018 #1 Skrevet 3. desember 2018 Hei! Jeg skadet hånda i mai. Falt skikkelig på utstrakt hånd, og jeg trodde virkelig at jeg hadde pådratt meg et brudd i skafoid eller trapezium. Røntgen viste ikke brudd, og "diagnosen" ble forstuing. Jeg har hele tiden hatt i bakhodet om jeg kan ha hatt et brudd likevel, men som var så clean at de ikke kunne se det på røntgen før det eventuelt hadde blitt arrvev. - Men det er jo ikke sikkert. Jeg er bare åpen for muligheten. Hånda har gradvis blitt bedre i løpet av disse seks månedene. I begynnelsen var den så vond at det gikk ut over søvnen. I tre måneder kunne jeg ikke ta i et dørhåndtak, eller skru opp et lokk. Nå er hånda ganske bra, men det er utfordrende å trene med den, på enkelte måter. Jeg har unngått å trene slik at hånda blir vondere, men nå har jeg prøvd litt. Å holde vekter går fint. - Men det å ta push-ups, stå i strak planke, stå på hendende etc. gjør hånda mye verre igjen. Altså posisjoner det hånden er vippet bakover - håndbak mot underarm, og så press ned mot f.eks gulvet, det gjør vondt. Nå er hånda verre igjen, og jeg våknet med øm verking etter gårsdagens økt, der jeg prøvde å drite i det, og kjøre på. Er det vanlig at forstuinger varer i månedsvis? Usikker på hvordan jeg kan/bør trene. Tar det som et dårlig tegn at smerten øker, egentlig, da. Litt redd for å gå til legen, og at han skal synes det er en filleting.
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2018 #2 Skrevet 3. desember 2018 Ja det er ikke uvanlig. Iallefall ikke når du provoserer området slik du forteller at du gjør. Anonymkode: 88727...64b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå