AnonymBruker Skrevet 3. desember 2018 #1 Skrevet 3. desember 2018 2 dager siden en økt som tydeligvis gikk over bøtter og spann, er på det verste i dag. Når ville dere trent de samme øvelsene igjen? Er nok ingen fare for at det skjer for tidlig her i og med at jeg knapt kan sette meg på en stol, langt mindre gå ned i knebøy. Anonymkode: 132dd...c21
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2018 #2 Skrevet 3. desember 2018 Jeg ville ha nøyd meg med å sykle eller å gå tur på en sånn dag. Roe ned stølheten. Anonymkode: 4ad27...972
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2018 #3 Skrevet 3. desember 2018 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: 2 dager siden en økt som tydeligvis gikk over bøtter og spann, er på det verste i dag. Når ville dere trent de samme øvelsene igjen? Er nok ingen fare for at det skjer for tidlig her i og med at jeg knapt kan sette meg på en stol, langt mindre gå ned i knebøy. Anonymkode: 132dd...c21 Når rkoppen er restituert er du klar til å trene mer. Mer trening nå, og du risikerer en ødelagt kropp i både sener, ledd og bein. Anonymkode: 62c82...992
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2018 #4 Skrevet 3. desember 2018 Hvor mamge dager ca tar det tror dere? Anonymkode: 132dd...c21
Gjest Vanlig fyr Skrevet 3. desember 2018 #5 Skrevet 3. desember 2018 Just now, AnonymBruker said: Hvor mamge dager ca tar det tror dere? Anonymkode: 132dd...c21 Det kommer helt an på. La heller kroppen hvile til den er ferdig, du.
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2018 #6 Skrevet 3. desember 2018 2 timer siden, Vanlig fyr skrev: Det kommer helt an på. La heller kroppen hvile til den er ferdig, du. Sikkert smart, gått en liten rolig tur i dag, det kjentes godt Anonymkode: 132dd...c21
Gjest Vanlig fyr Skrevet 3. desember 2018 #7 Skrevet 3. desember 2018 1 minutt siden, AnonymBruker said: Sikkert smart, gått en liten rolig tur i dag, det kjentes godt Anonymkode: 132dd...c21 Bra! Restitusjon er like viktig som selve treningen.
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2018 #8 Skrevet 3. desember 2018 8 timer siden, Vanlig fyr skrev: Bra! Restitusjon er like viktig som selve treningen. Ja ikke sant, er litt mykere nå, men lar de delene av kroppen være en stund til, forrige natt var så ille at jeg våknet flere ganger, kan ikke huske å ha hatt så gangsperre på mange år, helt sykt. Anonymkode: 132dd...c21
Kicki_90 Skrevet 4. desember 2018 #9 Skrevet 4. desember 2018 Siste runden min med skikkelig gangsperre, etter altfor mange utfall og knebøy (uten vekt) i samme økt ga meg 2 dager med ekstremt stive bein, men det var først dag 5 hvor beina var tilbake til normalen 😁 Anbefaler aktivitet som gåtur, sykling og evt litt tøying, både dynamiske og statiske øvelser for å få litt varme i beina uten å presse musklene noe 🙂
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2018 #10 Skrevet 4. desember 2018 Støl blir man. Ikke stopp trening pga dette, jeg antar du ikke er erfaren med å trene? Om du har startet med styrketrening ville jeg startet med 1-2ganger i uken første mnd. Etterhvert fortsette med 2-3 ganger pr uke. Du vil føle deg enda mer støl på dag nr.2 uten trening. 24timer etter trening kan du tøye ut litt forsiktig om du ønsker det, men ville heller fokusert på å trene styrke regelmessig. Når du bruker muskler du ikke har brukt før så vil det også kjennes verre ut. Anonymkode: af2ab...f44
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2018 #11 Skrevet 4. desember 2018 8 minutter siden, Kicki_90 skrev: Siste runden min med skikkelig gangsperre, etter altfor mange utfall og knebøy (uten vekt) i samme økt ga meg 2 dager med ekstremt stive bein, men det var først dag 5 hvor beina var tilbake til normalen 😁 Anbefaler aktivitet som gåtur, sykling og evt litt tøying, både dynamiske og statiske øvelser for å få litt varme i beina uten å presse musklene noe 🙂 De fleste trener helt feil, uten mål og mening. Trener for mye. Anonymkode: af2ab...f44
Kicki_90 Skrevet 4. desember 2018 #12 Skrevet 4. desember 2018 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: De fleste trener helt feil, uten mål og mening. Trener for mye. Anonymkode: af2ab...f44 Vel, ja, mange gjør det. Jeg har en plan og pt, så selv om det virker snodig så har det en mening for meg 🙂
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2018 #13 Skrevet 4. desember 2018 21 timer siden, AnonymBruker skrev: 2 dager siden en økt som tydeligvis gikk over bøtter og spann, er på det verste i dag. Når ville dere trent de samme øvelsene igjen? Er nok ingen fare for at det skjer for tidlig her i og med at jeg knapt kan sette meg på en stol, langt mindre gå ned i knebøy. Anonymkode: 132dd...c21 Du skal bare ikke trene de samme muskelgruppene innenfor 24 timer, så du er innenfor å trene det igjen! Lurt å trene de før det har gått for lang tid (3 dager) for da får du samme runde med stølhet. Om du trener de du er støl i nå så kan stillheten gå bort fortere Anonymkode: e816b...8ce
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2018 #14 Skrevet 4. desember 2018 Så lenge du varmer skikkelig opp og gjør øvelsene på riktig måte, samt varmer riktig ned igjen så blir det ingen skader i muskler og sener. Uansett hvor støl du er nå. Anonymkode: e816b...8ce
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2018 #15 Skrevet 4. desember 2018 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Du skal bare ikke trene de samme muskelgruppene innenfor 24 timer, så du er innenfor å trene det igjen! Lurt å trene de før det har gått for lang tid (3 dager) for da får du samme runde med stølhet. Om du trener de du er støl i nå så kan stillheten gå bort fortere Anonymkode: e816b...8ce Man kan fint vente tre dager mellom to økter og få både fremgang og redusert stølhet. Stølhet er typisk når man gjør noe som er uvant. Heldigvis kan det gå mer enn tre dager mellom to økter uten å bli støl av den grunn. Ts: når du skal trene igjen kommer litt an på. Dag 2 er som regel den "verste" dagen. Dag 3 kjenner du deg nok litt, men kanskje ikke når du blir varm. Så lenge stølheten ikke hindrer god teknikk, er det ingenting i veien for å trene med stølhet. Anonymkode: 3b991...5b2
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2018 #16 Skrevet 4. desember 2018 Ts her, jeg trente veldig aktivt før, for mange år siden, driver og trener meg opp etter langtidsykdom, men har fått nye treningsrutiner fra fysio. Overdrev det litt nok nå, hadde for å være ærlig glemt hvor støl en kan bli.. er nå dag 3 og jeg føler meg mye bedre, takker for alle råd her. Anonymkode: 132dd...c21
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå