AnonymBruker Skrevet 3. desember 2018 #1 Skrevet 3. desember 2018 Ein amerikansk radiostasjon i Cleveland i Ohio har fjerna juleklassikaren «Baby, It's Cold Outside» frå spelelistene sine etter klager frå lyttarar. Dei meiner songen frå 1944 har ein upassande tekst. https://www.nrk.no/kultur/radiostasjon-droppar-juleklassikar-1.14321544 Ja dette blir bare mer å mer idiotisk. Anonymkode: 1456b...6ee 3
stan Skrevet 3. desember 2018 #2 Skrevet 3. desember 2018 Her er teksten om noen ikke kan den: I really can't stay (but baby, it's cold outside)I've got to go away (but baby, it's cold outside) This evening has been (been hoping that you'd drop in)So very nice (i'll hold your hands, they're just like ice) My mother will start to worry (beautiful what's your hurry?)My father will be pacing the floor (listen to the fireplace roar) So really I'd better scurry (beautiful please don't hurry)But maybe just a half a drink more (put some records on while I pour) The neighbors might think (baby, it's bad out there)Say what's in this drink? (no cabs to be had out there) I wish I knew how (your eyes are like starlight now)To break this spell (i'll take your hat, your hair looks swell) I ought to say, no, no, no sir (mind if I move in closer?)At least I'm gonna say that I tried (what's the sense in hurtin' my pride?) I really can't stay (oh baby don't hold out)But baby, it's cold outside I simply must go (but baby, it's cold outside)The answer is no (but baby, it's cold outside) Your welcome has been(how lucky that you dropped in)So nice and warm (look out the window at this dawn) My sister will be suspicious (gosh your lips look delicious)My brother will be there at the door (waves upon the tropical shore) My maiden aunts mind is vicious (gosh your lips are delicious)But maybe just a cigarette more (never such a blizzard before) I've gotta get home(but baby, you'd freeze out there)Say lend me a coat(it's up to your knees out there) You've really been grand (i thrill when you touch my hand)But don't you see? (how can you do this thing to me?) There's bound to be talk tomorrow (think of my lifelong sorrow)At least there will be plenty implied (if you got pnuemonia and died) I really can't stay (get over that old out)Baby, it's coldBaby, it's cold outside Songwriters: Frank Loesser Baby, It's Cold Outside lyrics © Kobalt Music Publishing Ltd.
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2018 #4 Skrevet 3. desember 2018 Du bryr deg fordi? Anonymkode: 0d15b...15b
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2018 #5 Skrevet 3. desember 2018 2 minutter siden, AnonymBruker said: Du bryr deg fordi? Anonymkode: 0d15b...15b Fordi neste gang er det noe du bryr deg om eller noe TS bryr seg om som blir bannlyst i forståelsens navn. Tåpelig å ta en sang av radioen for slikt tull. Vi er virkelig styrt av generasjon krenket nå ja. Anonymkode: 491ac...898 6
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2018 #6 Skrevet 3. desember 2018 Jeg mener det er helt riktig avgjørelse. Det er klart sangen hadde en annen betydning da den var ny, men samfunnet har endret seg. For alle de som ikke kjenner konteksten vil denne sangen fi helt feil inntrykk. Denne sangen oppfordrer i dag til å ikke ta et nei for et nei, og heller forsøke å overtale til man får viljen sin. Den oppfordrer til å gi vage svar, heller enn å si hva man faktisk vil. Dette er to ting som er dypt problematiske i dagens ungdomskultur, og derfor noe man bør forsøke å bekjempe. Å spille denne sangen gir helt feil inntrykk. Jeg synes også at NRK Super burde droppe denne sangen fra sin radio-spilleliste. Anonymkode: 2b4fa...93a 2
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2018 #7 Skrevet 3. desember 2018 Just now, AnonymBruker said: Jeg mener det er helt riktig avgjørelse. Det er klart sangen hadde en annen betydning da den var ny, men samfunnet har endret seg. For alle de som ikke kjenner konteksten vil denne sangen fi helt feil inntrykk. Denne sangen oppfordrer i dag til å ikke ta et nei for et nei, og heller forsøke å overtale til man får viljen sin. Den oppfordrer til å gi vage svar, heller enn å si hva man faktisk vil. Dette er to ting som er dypt problematiske i dagens ungdomskultur, og derfor noe man bør forsøke å bekjempe. Å spille denne sangen gir helt feil inntrykk. Jeg synes også at NRK Super burde droppe denne sangen fra sin radio-spilleliste. Anonymkode: 2b4fa...93a Men som fortsatt er like aktuell i dag, da man fremdeles må presse litt på og jenter som oftest gir litt vage svar.... Anonymkode: 491ac...898
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2018 #8 Skrevet 3. desember 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fordi neste gang er det noe du bryr deg om eller noe TS bryr seg om som blir bannlyst i forståelsens navn. Tåpelig å ta en sang av radioen for slikt tull. Vi er virkelig styrt av generasjon krenket nå ja. Anonymkode: 491ac...898 Det er i Ohio i USA. Det får være grenser for hva folk skal bruke tiden sin på altså. Anonymkode: 0d15b...15b
Dr. A. Kula Skrevet 3. desember 2018 #9 Skrevet 3. desember 2018 2 timer siden, stan skrev: Her er teksten om noen ikke kan den: I really can't stay (but baby, it's cold outside)I've got to go away (but baby, it's cold outside) This evening has been (been hoping that you'd drop in)So very nice (i'll hold your hands, they're just like ice) My mother will start to worry (beautiful what's your hurry?)My father will be pacing the floor (listen to the fireplace roar) So really I'd better scurry (beautiful please don't hurry)But maybe just a half a drink more (put some records on while I pour) The neighbors might think (baby, it's bad out there)Say what's in this drink? (no cabs to be had out there) I wish I knew how (your eyes are like starlight now)To break this spell (i'll take your hat, your hair looks swell) I ought to say, no, no, no sir (mind if I move in closer?)At least I'm gonna say that I tried (what's the sense in hurtin' my pride?) I really can't stay (oh baby don't hold out)But baby, it's cold outside I simply must go (but baby, it's cold outside)The answer is no (but baby, it's cold outside) Your welcome has been(how lucky that you dropped in)So nice and warm (look out the window at this dawn) My sister will be suspicious (gosh your lips look delicious)My brother will be there at the door (waves upon the tropical shore) My maiden aunts mind is vicious (gosh your lips are delicious)But maybe just a cigarette more (never such a blizzard before) I've gotta get home(but baby, you'd freeze out there)Say lend me a coat(it's up to your knees out there) You've really been grand (i thrill when you touch my hand)But don't you see? (how can you do this thing to me?) There's bound to be talk tomorrow (think of my lifelong sorrow)At least there will be plenty implied (if you got pnuemonia and died) I really can't stay (get over that old out)Baby, it's coldBaby, it's cold outside Songwriters: Frank Loesser Baby, It's Cold Outside lyrics © Kobalt Music Publishing Ltd. Dette må du regne med blir slettet av KG sine regler om opphavsrett, men teksten finnes på siden linket i HI. Ellers er det interessant å se videoen fra filmen "Neptuns Daughter" som også finnes i linken i HI, der sangen brukes i to settinger. Merkelig nok settes det oftest bare fokus på den ene varianten. Er det fordi folk ikke lenger ser noe ferdig?
lalaB Skrevet 3. desember 2018 #10 Skrevet 3. desember 2018 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg mener det er helt riktig avgjørelse. Det er klart sangen hadde en annen betydning da den var ny, men samfunnet har endret seg. For alle de som ikke kjenner konteksten vil denne sangen fi helt feil inntrykk. Denne sangen oppfordrer i dag til å ikke ta et nei for et nei, og heller forsøke å overtale til man får viljen sin. Den oppfordrer til å gi vage svar, heller enn å si hva man faktisk vil. Dette er to ting som er dypt problematiske i dagens ungdomskultur, og derfor noe man bør forsøke å bekjempe. Å spille denne sangen gir helt feil inntrykk. Jeg synes også at NRK Super burde droppe denne sangen fra sin radio-spilleliste. Anonymkode: 2b4fa...93a Hvis det skal bli et argument at sangene må ha en etisk "riktig" tekst, så kan man vel kutte ut omtrent halvparten av alle sangene som spilles på radio. 7
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2018 #11 Skrevet 3. desember 2018 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg mener det er helt riktig avgjørelse. Det er klart sangen hadde en annen betydning da den var ny, men samfunnet har endret seg. For alle de som ikke kjenner konteksten vil denne sangen fi helt feil inntrykk. Denne sangen oppfordrer i dag til å ikke ta et nei for et nei, og heller forsøke å overtale til man får viljen sin. Den oppfordrer til å gi vage svar, heller enn å si hva man faktisk vil. Dette er to ting som er dypt problematiske i dagens ungdomskultur, og derfor noe man bør forsøke å bekjempe. Å spille denne sangen gir helt feil inntrykk. Jeg synes også at NRK Super burde droppe denne sangen fra sin radio-spilleliste. Anonymkode: 2b4fa...93a Jeg har alltid tolket teksten dithen at hun egentlig har veldig lyst til å bli, men er redd for sladder og at far blir sint, fordi «pene piker» ikke gjør slikt. Hun finner jo selv på unnskyldninger for å drøye avskjeden. Anonymkode: 152fd...ca4 13
Perelandra Skrevet 3. desember 2018 #12 Skrevet 3. desember 2018 Har aldri tenkt på den som en julesang? 1
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2018 #13 Skrevet 3. desember 2018 Jeg elsker den julesangen, en av mine favoritter. Ellers er jeg enig med ab ca4 tolkning. Men i dennes krenkende tiden så er jo alt fælt. Anonymkode: 01046...251 3
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2018 #14 Skrevet 3. desember 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg mener det er helt riktig avgjørelse. Det er klart sangen hadde en annen betydning da den var ny, men samfunnet har endret seg. For alle de som ikke kjenner konteksten vil denne sangen fi helt feil inntrykk. Denne sangen oppfordrer i dag til å ikke ta et nei for et nei, og heller forsøke å overtale til man får viljen sin. Den oppfordrer til å gi vage svar, heller enn å si hva man faktisk vil. Dette er to ting som er dypt problematiske i dagens ungdomskultur, og derfor noe man bør forsøke å bekjempe. Å spille denne sangen gir helt feil inntrykk. Jeg synes også at NRK Super burde droppe denne sangen fra sin radio-spilleliste. Anonymkode: 2b4fa...93a SNOWFLAKE ALERT. Anonymkode: 1456b...6ee 3
stan Skrevet 3. desember 2018 #15 Skrevet 3. desember 2018 Regner med at denne er klar til å forbys, forslag til andre sanger som vi krenkes av: 3
Gjest supernova_87 Skrevet 4. desember 2018 #16 Skrevet 4. desember 2018 Jeg elsker den sangen. Flørten og romansen er så fullstendig tilstedeværende og åpenbar samtidig som den er subtil og sky. Jeg blir forelska av den sangen!
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2018 #17 Skrevet 4. desember 2018 Har aldri sett det klippet før, men det er da ikke ok at han tar tak i henne og holder henne tilbake gang på gang når hun sier at hun vil gå. Har heller aldri tenkt på at den kunne oppfattes annerledes før nå. Anonymkode: fd07e...9bf
Dr. A. Kula Skrevet 4. desember 2018 #18 Skrevet 4. desember 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Har aldri sett det klippet før, men det er da ikke ok at han tar tak i henne og holder henne tilbake gang på gang når hun sier at hun vil gå. Har heller aldri tenkt på at den kunne oppfattes annerledes før nå. Anonymkode: fd07e...9bf Du så bare første halvdel?
AnonymBruker 42 Skrevet 4. desember 2018 #19 Skrevet 4. desember 2018 20 timer siden, stan skrev: forslag til andre sanger som vi krenkes av Spoiler "You're shying away, I'll be coming for you anyway" Skummelt!!! Denne tråden burde vel strengt tatt ligge under et annet forum, eller?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå