ElinX0Xpoliti Skrevet 15. desember 2018 Forfatter #41 Skrevet 15. desember 2018 15 minutter siden, ops2 said: Kun VG dekker dette, eller er det andre? https://www.vgtv.no/live/168821/direkte-store-demonstasjoner-i-paris Det er flere kameraer. Noen viser folk som går rolig, noen viser røyk fra tåregass og politi. Media har fått munnkurv, det ser ut som kun når noe stort skjer at de får lov til å si noe eller sosiale medier sier noe som ikke kan benektes. Men det er greit å vite at Media i hele Europa kan ikke stoles på, at Media er så kontrollert at de har mulighet til omtrent sensurere dette bort er helt dystopisk. Det kan være opprør i Frankrike og Media kuer seg for den politiske klassen. Nei vi trenger ny form for media, der personer er i senter og ikke hvor de jobber.
Madame Butterfly Skrevet 15. desember 2018 #43 Skrevet 15. desember 2018 1 hour ago, ops2 said: Fire forskjellige kameraer. Video no longer available
ops2 Skrevet 15. desember 2018 #44 Skrevet 15. desember 2018 1 hour ago, Madame Butterfly said: Video no longer available Nei, det er ikke så lett å vite hva som skjer med slike live-opptak. Eller hvem som slo sammen 4 kameraer. Opptaket i mitt innlegg #36 virker fremdeles.
ops2 Skrevet 15. desember 2018 #45 Skrevet 15. desember 2018 Ser ut som om det er over, mer eller mindre. Hvis det stemmer at det bare var 3000 demonstranter i Paris i dag, så var det lite oppmøte. Nå er det julefeiring og nyttårsfeiring, demonstrantene har familie som de vil være sammen med. Vet ikke hvor mange som er lei av å demonstrere, eller hvor mange som sier seg fornøyde med Macrons innrømmelser. Han kan ha berget sin stilling.... inntil videre.
ops2 Skrevet 22. desember 2018 #46 Skrevet 22. desember 2018 Den 6. helgen på rad med demonstrasjoner. Ingen forventer så mange, siden det har vært mindre folk med siden Macron meldte ifra om at han kansellerer avgiften og øker minstelønnen litt. Nytt er at Versailles er stengt, siden noen har sagt at de vil demonstrere der. Politiet følger med på hva de Gule Vestene skriver på sosiale media. Og så er det to dager før jul, det har vel noe å si. Skal se om det skjer noe spennende og kanskje finne en live strøm. Lager jeg ikke flere poster, har det vært tamt. https://www.thelocal.fr/20181221/yellow-vests-act-vi-what-the-protesters-are-planning-for-this-saturday
ops2 Skrevet 22. desember 2018 #48 Skrevet 22. desember 2018 (endret) Jeg visste ikke så mange som 3000 var skadet i løpet av disse ukene. Heller ikke at 9 har mistet livet. Jeg hadde hørt om 6 for en uke siden. Det må være mindre demonstrasjoner lokalt som vi ikke får vite om. https://www.rt.com/news/447154-yellow-vests-number-injured/ En kommentar under linken over: " We've been peaceful so far and all we got in return has been beatings, gassings and arrests. 2019 will bring changes. " Jeg tror ikke jeg får tid til å være mer på KG, og ihvertfall ikke slike lange poster som jeg bruker å skrive. Stopper livestrømmene over, får dere søke opp noe selv. Endret 22. desember 2018 av ops2 lagt til sitat
ops2 Skrevet 31. desember 2018 #49 Skrevet 31. desember 2018 Jeg har ikke hatt tid til å skrive mer om dette. Det er så mange tema, så liten tid. Dette skjedde sist lørdag: Brann i Paris, Eiffeltårnet delvis skjult av røyk. https://mfamediagroup.com/eiffel-tower-is-shrouded-by-smoke-as-paris-burns/ Satte også i gang en brann foran avisen Le Parisien, mens de ropte slagord mot media som "Désinformation"! og "Journalists – Collaborationists"! Quote Die-hard yellow vest supporters believe the movement will live on in 2019 and plans are underway for New Year’s Eve protests. Nearly 8,000 people are listed on Facebook as intending to attend, insisting it will be ‘festive and non-violent’. Det virket som om oppmøtet i Bordeaux var like stort som Paris:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå