ops2 Skrevet 8. desember 2018 #21 Skrevet 8. desember 2018 Live fra Paris. Jeg har sett flere live sendinger som har blitt stengt, så denne kan stenges også.
ElinX0Xpoliti Skrevet 8. desember 2018 Forfatter #22 Skrevet 8. desember 2018 Makron har nå 18% oppslutning. Ser ut som Le Pen eller nasjonalist kommer til å ta over i nær fremtid, Makron overlever ikke dette. Tror Makron må flytte ifra Frankrike. Etter fallet av Markron så faller EU, med mindre Tyskland går full Tyranni og tar over mindre deler av Europa da. Media blokkerer alt av nyheter om dette, og later som det ikke skjer. Hadde dårlig tillit til Norsk media, men nå er den på bånd. 2
ops2 Skrevet 8. desember 2018 #23 Skrevet 8. desember 2018 Det spørs om Macron må skrive ut nyvalg. Han har ikke vist seg de siste dagene. På den ene siden har du FNs klimapanel som forteller at verden er iferd med å gå under, massedød og armageddon hvis ikke folk lar bilen stå og betaler grønne avgifter på alt. På den andre siden, ser vi hvor ille vi får det hvis vi virkelig skal ta Parisavtalen på alvor og begynne å betale for et grønt skifte, slik den forutsetter.
ops2 Skrevet 8. desember 2018 #24 Skrevet 8. desember 2018 (endret) Det er flere live sendinger. Det er kaos rundt omkring, tåregass og tanks. Edit: Det er vel ikke tanks.... mobile vannkanoner? Endret 8. desember 2018 av ops2
ops2 Skrevet 8. desember 2018 #25 Skrevet 8. desember 2018 28 minutter siden, ElinX0Xpoliti said: Makron har nå 18% oppslutning. Ser ut som Le Pen eller nasjonalist kommer til å ta over i nær fremtid, Makron overlever ikke dette. Tror Makron må flytte ifra Frankrike. Etter fallet av Markron så faller EU, med mindre Tyskland går full Tyranni og tar over mindre deler av Europa da. Media blokkerer alt av nyheter om dette, og later som det ikke skjer. Hadde dårlig tillit til Norsk media, men nå er den på bånd. Nå, det er da live sendinger på minst to aviser. De skriver ikke så mye i dybden, men de skriver da noe.
Apis Skrevet 8. desember 2018 #26 Skrevet 8. desember 2018 Bør passe seg de privilegerte i Frankrike, giljotinen er vel ikke gjemt så godt bort 1
ops2 Skrevet 8. desember 2018 #27 Skrevet 8. desember 2018 3 minutter siden, Apis said: Bør passe seg de privilegerte i Frankrike, giljotinen er vel ikke gjemt så godt bort Marseillasen er ganske spenstig. " Store Gud! Med lenkede hender Måtte vi bøye våre hoder under åket. Usle despoter ville bli Herrer over våre skjebner! Skjelv, tyranner og forrædere, Skjensel for alle parter, Skjelv! deres planer om fadermord Vil koste dere dyrt! " Og den delen om at urent blod vil vanne våre plogfurer? Du kan ikke si det bedre.
ElinX0Xpoliti Skrevet 8. desember 2018 Forfatter #28 Skrevet 8. desember 2018 2 hours ago, ops2 said: Nå, det er da live sendinger på minst to aviser. De skriver ikke så mye i dybden, men de skriver da noe. Iforhold det som skjer der, så er media dekningen helt ikke eksisterende. Makron gjemmer seg bak en stol omtrent det som Jensmann gjør og Media er mer fokusert på tull. Hadde ikke alternativ media dekket dette så hadde vi ikke vist om det.
ops2 Skrevet 11. desember 2018 #29 Skrevet 11. desember 2018 De Gule Vestene har avvist Macrons tilbud fra talen hans i går kveld, sagt det er for lite. De varsler en ny helg med demonstrasjoner, den femte på rad. Her er en liste over kravene på engelsk: https://www.sott.net/article/402396-What-do-the-protesters-in-France-want-Check-out-the-official-Yellow-Vest-manifesto
Gjest Alterego666 Skrevet 11. desember 2018 #30 Skrevet 11. desember 2018 På 4.12.2018 den 8.42, Drizzt skrev: Flere og flere franskmenn innser nå at de valgte feil president. Tenk at han er to ganger mindre populær enn Trump. Det er en bragd i seg selv. Det gir ikke mening. Du mener halvparten så populær.
Drizzt Skrevet 11. desember 2018 #31 Skrevet 11. desember 2018 2 timer siden, Alterego666 skrev: Det gir ikke mening. Du mener halvparten så populær. Haha, ja, det var det jeg mente. Mye rart kan komme ut etter en søvnløs natt (hadde to syke barn da). 1
Gjest Alterego666 Skrevet 11. desember 2018 #32 Skrevet 11. desember 2018 28 minutter siden, Drizzt skrev: Haha, ja, det var det jeg mente. Mye rart kan komme ut etter en søvnløs natt (hadde to syke barn da). 👍🏻No worries. Jeg skjønte jo meningen, men jeg kan bli litt analretentiv på slikt. Sporty respons fra deg. Mer slikt på KG!
FrodeF Skrevet 11. desember 2018 #33 Skrevet 11. desember 2018 På 4.12.2018 den 8.42, Drizzt skrev: Flere og flere franskmenn innser nå at de valgte feil president. Tenk at han er to ganger mindre populær enn Trump. Det er en bragd i seg selv. Hva er to ganger mindre?
ops2 Skrevet 11. desember 2018 #34 Skrevet 11. desember 2018 Listen over De Gule Vestenes krav i mitt innlegg #29 over https://www.sott.net/article/402396-What-do-the-protesters-in-France-want-Check-out-the-official-Yellow-Vest-manifesto sammenlignet med VGs reportasje: https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/ddWOVB/opptoeyene-i-frankrike-derfor-tok-ayrton-25-paa-seg-gul-vest Den sto øverst på nettavisen i dag tidlig, men nå måtte jeg søke etter den. VG nevner selvfølgelig ikke punktet under "politikk" som lyder slik: Break up media monopolies and end their interference in politics. Make media accessible to citizens and guarantee a plurality of opinions. End editorial propaganda. Gule Vester vil ikke at media skal ha monopol, eller innflytelse på politikken. Man vil ha en garanti for at flere forskjellige synspunkter skal bli hørt. Man vil ikke ha redaksjonelle artikler med propaganda. VG nevner selvfølgelig ikke punktet under "Foreign Affairs" som lyder slik: Prevent migratory flows that cannot be accommodated or integrated, given the profound civilizational crisis we are experiencing. Gule Vester vil ikke ha strømmer av migranter som man ikke kan sørge for eller integrere. Det har vært gjort en undersøkelse av hvor sterkt ytringsfriheten står i noen land. Frankrike var med, og fikk bunnplassering, etter landene i Øst-Europa som var med. Til og med dårligere enn Russland! De frieste landene har: "relative absence of hate speech laws, an impartial (non-politicized) judicial system, the willingness or unwillingness of governments to ask Google and Facebook to censor unacceptable political opinion (a practice that in Western Europe almost always targets the right), the number of news agencies, and the possibility of holding open discussion without government censorship." Frankrike og Tysklands utvidete lover mot "hate speach" nevnes spesielt. https://www.theamericanconservative.com/articles/think-eastern-europe-is-authoritarian-try-germany-and-france/ 2
Drizzt Skrevet 11. desember 2018 #35 Skrevet 11. desember 2018 8 timer siden, FrodeF skrev: Hva er to ganger mindre? I dette tilfellet - halvparten. Se forklaringen over
ops2 Skrevet 15. desember 2018 #36 Skrevet 15. desember 2018 Uke 5. Jeg prøver å finne ut om det kommer flere eller færre demonstranter i dag. Live video under. Når jeg kikket på den, var det ingen slike scener, bare en rolig og fredelig strøm av mennesker med gule vester.
ops2 Skrevet 15. desember 2018 #37 Skrevet 15. desember 2018 Det skal være utkommandert 8000 politi i Paris. https://www.reuters.com/article/us-france-protests-preps/french-police-prepare-for-fifth-wave-of-yellow-vest-protests-idUSKBN1OD1LF?utm_source=reddit.com
ElinX0Xpoliti Skrevet 15. desember 2018 Forfatter #38 Skrevet 15. desember 2018 Militærer i Frankrike kaller Makron en forræder der fem generaler kritiserer han i et åpent brev. Jeg tror at om den politiske klassen i Frankrike setter inn militæret så tror jeg at de blir ryddet bort og generalene setter inn Le Pen eller en General. Skal finne engelsk versjon av brevet. Frankrike setter inn 89 000 politi i de 7 store byene til å slå ned "opprøret", i Paris så er det 8 000 ekstra politi slik ops2 sier. De politiske situasjonen i Frankrike er nå ute av kontroll, hva som skjer. Makron kommer ikke til å overleve stort lengre, og jeg antar at de politiske elementene kommer til å gjøre noe drastisk. Det har vært 11 lister av krav der 2 lister er de mest populære, samtlige lister av krav krever Makron avgang. Mens dette skjer så er Marie Le Pen passiv og ser ut som Frontnasjonal venter på etter opprøret for pushe sin agenda og personer allierte med Frontnasjonal. De andre partiene i Frankrike støtter Makron så hva som skjer med dem er mest sannsynlig ikke til deres fordel.
ops2 Skrevet 15. desember 2018 #39 Skrevet 15. desember 2018 Kun VG dekker dette, eller er det andre? https://www.vgtv.no/live/168821/direkte-store-demonstasjoner-i-paris Det er flere kameraer. Noen viser folk som går rolig, noen viser røyk fra tåregass og politi.
ops2 Skrevet 15. desember 2018 #40 Skrevet 15. desember 2018 Juleforberedelser, det kalde været eller generell tretthet, det er færre demonstranter nå enn sist uke. Det rapporteres at små grupper uten gule vester dannes. Sikkert slike som er ute etter å herje og knuse. Muligens voldsvenstre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå