AnonymBruker Skrevet 3. desember 2018 #1 Skrevet 3. desember 2018 er det dumt å si dette på et intervju? jeg har alltid vært i jobber jeg ikke trives i og det har nok med dårlig arbeidsmiljø og kulturen der som jeg ikke passet inn i. Jeg skulle ønske jeg var så heldig å finne en jobb med et godt arbeidsmiljø for det betyr alt for meg. Men vil jo ikke snakke dårlig om tidligere jobber jeg har hatt heller, vet ikke helt hvordan jeg kan legge frem dette på evt et intervju. En del av problemet er at de jobbene jeg har vært i er ufaglærte stillinger og jeg har enda ingen ferdig utdannelse(men studerer nå) så det har gjort at jeg har måttet ta jobber jeg egentlig ikke vil ha og ikke passer til. Liker ikke tanken på å måtte grue seg til jobb hver dag. Nå har jeg vært utenfor arbeidslivet en stund og skal begynne å søke på jobber. Er så redd for at ingen skal gi meg en sjanse og at jeg skal mistrives i ny jobb(hvis jeg er så heldig å få en). Anonymkode: 93c17...24f
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2018 #2 Skrevet 3. desember 2018 Ikke si det på jobbintervju. Da tenker intervjuer umiddelbart at du har vanskeligheter med å finne deg til rette i arbeidsmiljøet samt at du ikke er motivert for å jobbe. Anonymkode: f04e2...53f 4
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2018 #3 Skrevet 3. desember 2018 Det ville jeg ikke sagt på intervju nei. Som arbeidstaker er du en del av arbeidsmijøet, og det er også ditt ansvar å skape et godt miljø på arbeidsplassen, det er ikke bare alle andre sitt ansvar. Da er det bedre å si at et godt arbeidsmiljø er viktig for deg, og noe du ønsker å bidra til (med da må du faktisk gjøre det og). Anonymkode: 037a1...dd6 5
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2018 #4 Skrevet 3. desember 2018 Det må du for all del ikke si i et jobbintervju! Anonymkode: 12dac...97a 1
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2018 #5 Skrevet 3. desember 2018 Nei, nei, nei. Spør de hva som er viktig for deg kan du jo for eksempel si at et godt arbeidsmiljø og hyggelige kollegaer er viktig for deg. Anonymkode: be936...3c4
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2018 #6 Skrevet 3. desember 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nei, nei, nei. Spør de hva som er viktig for deg kan du jo for eksempel si at et godt arbeidsmiljø og hyggelige kollegaer er viktig for deg. Anonymkode: be936...3c4 Jeg ville faktisk funnet på noe annet å si. Hvis man selv begynner å ta opp arbeidsmiljø, kan man risikere at de begynner å stille oppfølgingsspørsmål man ikke har lyst til å svare på. Anonymkode: 12dac...97a 2
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2018 #7 Skrevet 3. desember 2018 Samme her, men det er fordi jeg er student og både må ta stillinger som er ufaglærte og relevante. Jeg har ingen intensjon om å trekke frem dette i et jobbintervju. De fleste har nok en forståelse for at disse stillingene ikke er en høydare for studentene, men samtidig vil jeg nok oppfattes som både krevende og usympatisk. Jeg ville ha fokusert på hvorfor du søker deg til de ulike stillingene i stedet for hvorfor du vil bort fra det du har gjort før. Håper du finner deg noe du vil trives med. Anonymkode: 79b67...a9c 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2018 #8 Skrevet 5. desember 2018 Kan det være at det er yrket som ikke er helt rett for deg? Uansett må du ikke finne på å si dette under intervjuet, det hadde nok ikke vært positivt. Anonymkode: 0b6b9...f04
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå