Gå til innhold

Blodpropp i foten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal oppsøke medisinsk hjelp, men er likevel nysgjerrig på hva det kan være

Jeg våknet opp kl 4 med ubehagelige kramper, stivhet og ømhet i den ene foten (i sålen), fikk ikke sove videre, krampene utviklet seg til å bli verre og mer vonde, samt at jeg ikke klarte å gå på foten lengre. ingen hevelse eller rødhet heller så vidt jeg ser. Mistenker egentlig at det kan være blodpropp, men finner heller ingenting på nettet om det er mulig? 

Anonymkode: c2fe9...d7c

Skrevet

Hvis du misstenker blodpropp så sitter du for f**** ikke på nettet og spør fremmede om råd!!! Da ringer du legevakten med en eneste gang!!! 

Anonymkode: e7ba8...744

• Liker 6
Skrevet

Selvfølgelig er det mulig. Alle kan få blodpropp. 

Kramper og stivhet i foten kan skyldes veldig mange ufarlige ting også, men såpass intense symptomer som oppstår akutt skal alltid føre til legeundersøkelse så fort som mulig. Ring legekontoret ditt med en gang det åpner og få deg en øhjelpstime.  

Anonymkode: d2efc...18e

Skrevet

Hadde  ikke slik symptomer. Benet var rødt, hovet og verkende smerter.

Anonymkode: 5a880...327

Skrevet

Oppdatering: Jeg ringte legevakten, ble bedt om å ta en ibux og om å ringe igjen dersom jeg opplevde rødhet og hevelser. Hadde eksamen kl 9 så kunne heller ikke bare sitte på legevakten og mase mens jeg  gikk glipp av eksamen slik at man automatisk stryker. Fremdeles noe kramper, stivhet og vanskeligheter for å tråkke på foten, men ingen hevelser eller rødhet. Får egentlig bare være litt obs og vente på hvordan dette utarter seg... slik jeg har forstått det så kan det ta flere dager 

ts

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skal oppsøke medisinsk hjelp, men er likevel nysgjerrig på hva det kan være

Jeg våknet opp kl 4 med ubehagelige kramper, stivhet og ømhet i den ene foten (i sålen), fikk ikke sove videre, krampene utviklet seg til å bli verre og mer vonde, samt at jeg ikke klarte å gå på foten lengre. ingen hevelse eller rødhet heller så vidt jeg ser. Mistenker egentlig at det kan være blodpropp, men finner heller ingenting på nettet om det er mulig? 

Ja, her har du virkelig stilt rette diagnosen :daane:

Blodpropp i fotsålen? Ja, er du virkelig unik og uvanlig så klarer du gjerne å få blodpropp både i fotsålen og med krampe som symptom. 

Andre emmesker får hovedsaklig blodpropper i store blodårer i legger og andre kroppsdeler som er større enn en fotsåle. De får heller, normalt sett, ikke ktampe som symptom, men rødhet, hevelse og smerte. Du har krampe, lille venn, og sannsynligvis bare en belastningsskade i muskler/sener. 

God bedring, og fortell nå inderlig legen at du er redd blodpropp og har vært på kvinneguiden for å få underbygget diagnosen :ironi: Jeg kan ikke annet enn å riste på hodet av deg.  :riste:

Anonymkode: d8700...077

• Liker 3
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Blodpropp i fotsålen? Ja, er du virkelig unik og uvanlig så klarer du gjerne å få blodpropp både i fotsålen og med krampe som symptom. 

Andre emmesker får hovedsaklig blodpropper i store blodårer i legger og andre kroppsdeler som er større enn en fotsåle. De får heller, normalt sett, ikke ktampe som symptom, men rødhet, hevelse og smerte. Du har krampe, lille venn, og sannsynligvis bare en belastningsskade i muskler/sener. 

God bedring, og fortell nå inderlig legen at du er redd blodpropp og har vært på kvinneguiden for å få underbygget diagnosen :ironi: Jeg kan ikke annet enn å riste på hodet av deg.  :riste:

Sto du opp på feil fot i dag eller? 😂

Blodpropp kan oppstå i alle blodårer i hele kroppen. Blodpropp i foten er faktisk ikke så uvanlig. Symptomer som krampelignende smerter og stølhet kan godt oppstå pga en blodpropp. Noen blodpropper gir ingen symptomer i det hele tatt, så hvis man først får noen symptomer som gjør at man blir engstelig, så bør man ta det på alvor. 

Dette er nok mest sannsynlig ikke snakk om en blodpropp, men nå har h*n hvertfall snakket med legevakt sånn at h*n vet at han kan kontakte dem hvis det blir verre.

• Liker 8
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du misstenker blodpropp så sitter du for f**** ikke på nettet og spør fremmede om råd!!! Da ringer du legevakten med en eneste gang!!! 

Dette!!!!

• Liker 1
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du forresten hørt om hersketeknikker? Der har du noe du er riktig god til, «lille venn». 

• Liker 8
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Blodpropp kan oppstå i alle blodårer i hele kroppen. Blodpropp i foten er faktisk ikke så uvanlig. Symptomer som krampelignende smerter og stølhet kan godt oppstå pga en blodpropp. Noen blodpropper gir ingen symptomer i det hele tatt, så hvis man først får noen symptomer som gjør at man blir engstelig, så bør man ta det på alvor. 

Dette er nok mest sannsynlig ikke snakk om en blodpropp, men nå har h*n hvertfall snakket med legevakt sånn at h*n vet at han kan kontakte dem hvis det blir verre.

Helt riktig. Skulle akkurat til å svare noe tilsvarende. 

Anonymkode: 38020...267

• Liker 1
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bra forsøk på hersketeknikker kjære deg. Bare synd du dreit deg ut 

• Liker 5
Skrevet

Synes veldig mange her inne krisemaksimerer alle kroppens tegn. Det er kreft, blodpropp, slag osv for hver minste ting. Har vi alle blitt hypokondere? 

Å få kramper, smerte ol er svært, svært vanlig. Sjeldent at det er noe alvorlig. Ikke rart fastlegene har uker med venteliste og legevakten kan du sitte i timesvis å vente. 

Dette var ikke bare ment til deg TS; det var bare et hjertesukk. Selvfølgelig skal man kontakte lege om man er bekymret, men man kommer også langt med sunn fornuft og ikke google. 

Anonymkode: 11997...e6d

Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her tar du grundig feil på flere plan. Leste du hvor hun mener å ha blodpropp? Leste du symptomene hennes? Og ikke minst leste du svaret fra legevakten?

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes veldig mange her inne krisemaksimerer alle kroppens tegn. Det er kreft, blodpropp, slag osv for hver minste ting. Har vi alle blitt hypokondere? 

Å få kramper, smerte ol er svært, svært vanlig. Sjeldent at det er noe alvorlig. Ikke rart fastlegene har uker med venteliste og legevakten kan du sitte i timesvis å vente. 

Dette var ikke bare ment til deg TS; det var bare et hjertesukk. Selvfølgelig skal man kontakte lege om man er bekymret, men man kommer også langt med sunn fornuft og ikke google. 

Anonymkode: 11997...e6d

Veldig mange har nok falt offer for helseangsten, ja. Angstlidelser er en merkelig ting. Man kan prøve alt man vil å skyve den bort med fornuft, men det nytter liksom ikke. For de med helseangst klarer ikke å få roen i seg før de får utelukket det verst tenkelige. Tankegangen funker motsatt enn hos de uten helseangst. I stedet for «frisk til det motsatte er bevist» sier hodet «syk til det motsatte er bevist». 

Jeg har hatt hypokondri selv og måtte i behandling for å bli frisk. Men problemet er at mange med hypokondri ikke er villig til å innse det selv. Sikkert fordi det er så stigmatisert. 

Dermed vil jeg benytte anledningen til å fortelle at dere er ikke dum eller svak eller dramatisk hvis noen av dere lider av helseangst. Det er hjelp å få og jeg lover at det er verdt det. 

Tenk så deilig å få slippe all googlingen! 

Skrevet

Det er mulig at jeg er litt hypokonder, men jeg går på yasmin p-piller (typen med mest hormoner, og er dermed nokså obs på symptomer på blodpropp. bedre å være føre var). Jeg har heller ikke trent på et par uker pga eksamen og har vært mye stillesittende. 
Som sagt så våknet jeg kl 4 med store kramper og ømhet i beinet og helt umulig for å sove. Jeg googlet jo selvfølgelig hva dette kunne være for noe. Jeg har opplevd å få kramper om natten før, men disse varer type 20 sekunder, og ikke nærmere 12 timer. Det var tydeligvis flere som hadde hatt blodpropp i beinet uten å få hevelse eller rødhet. Så da falt ikke tanken om at det kunne være blodpropp bort. 
Jeg ringte selvsagt legevakten som sa at jeg skulle se om jeg fikk flere symptomer. Flott det, men det er heller ikke mange uker siden noen her inne på kvinneguiden opplevde smerter i det ene beinet om natten (og hevelser), dro til legevakten, og ble likevel sendt hjem. Jeg følger selvfølgelig legevaktens råd, men uten en ordentlig undersøkelse så vil jeg jo selvsagt passe litt ekstra godt på fremover de neste dagene. Blodpropp blir tydeligvis verre med tiden, og det er gjerne da hevelse og rødhet blir synlig. 
Jeg har haltet rundt i hele dag, krampen er nesten borte, men jeg er fremdeles fryktelig øm under/i foten. Passer godt på om det skjer noe nytt mens jeg fortsetter å lese til eksamen.

ts 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Her tar du grundig feil på flere plan. Leste du hvor hun mener å ha blodpropp? Leste du symptomene hennes? Og ikke minst leste du svaret fra legevakten?

Ja, det gjorde vi, men det gir deg ingen rett til å le av folk som er redd for at de er syke. Du bruker i tillegg hersketeknikker.

Du bør komme deg av den høye hesten din, før du ramler av og brekker ryggen

• Liker 2
Skrevet

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ang dette med hvor blodproppen isåfall var, så er det fullt mulig å få blodpropp nede i foten. Så der tar du grundig feil. Det å le av andre fordi de er bekymret bør du skamme deg over!!. Det er som sagt fullt mulig å få blodpropp i fot og når det gjelder symptomer så er det vel ikke alle som vet om alle symptomer. Noen symptomer er vanlige og noen mindre vanlige. Noen får ikke symptomer i det hele tatt. Det at du prøver å latterliggjøre TS er rett og slett galt av deg! Skam deg! 

Anonymkode: 38020...267

• Liker 3
Skrevet

Kramper er ikke typisk for blodpropp.

Anonymkode: c8eb9...9b8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...