Gå til innhold

barnefordelingsak for bare ett av flere barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som kjenner til eller hørt om at en foreldre har gått til en barnefordelingssak for å få hovedomsorgen over bare ett av flere barn?

Før kritikken kommer så litt info. Barna er 11 og 16 år, mor og div instanser ser at far ikke klarer begge barna samtidig. Har derfor nå delt opp samvær mest mulig for å imøtekomme fars ønske om 50/50, barna bor derfor fra hverandre i ukedager. Det minste barnet er henvist til spesialisthelsetjenesten for behandling og utredning og viser klare tegn på at det ikke har det bra. Mor er skolert i å møte barnet og ivareta det følelsesmessig, far er ansett som emosjonell utilgjengelig og ikke møter barnet slik det trengs. Forstår ikke barnets behov for trygghet, bruker lite tid på det og lignende. Yngste barn er i en lojalitetskonflikt og lider av dette. Det er vanskelig å samarbeide med far, han krever delt omsorg men mor og andre ser at barnet ble bedre når det bodde mesteparten av tiden hos mor. Derfor er det vanskelig å gå med på delt omsorg så hun vurdere å gå til sak da hun mener barnets beste er å være mest hos henne.  

Det andre barnet er så stort at det må få bestemme selv. Det er bare viktig for mor at barna i så liten grad som mulig er sammen hos far på hverdager, da det ut fra forholdene ikke er forsvarlig at de er alene sammen. 

Noen som har hørt om en barnefordelingssak med bare ett av flere barn?

Anonymkode: 4badb...5bd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, har ei venninne som står i det samme akkurat nå. Vil ikke fortelle for mye, for da blir situasjonen fort lett gjenkjennelig. Men der er det 3 barn, hvor det krangles om bare 2 av dem. Det tredje barnet synes i grunn det er helt greit, og synes mest synd på søsknene som antakelig må på en eller annen form for samvær. 😕

Anonymkode: ca6d6...a97

Skrevet

Jeg vet noen med tre barn. Det diskuteres om de to eldste, den yngste er ikke på bordet og skal bo hos mor.

Skrevet

Så barna er helsøskrn, men bor aldri på samme sted? Høres trist ut for dem.

Anonymkode: 64c17...003

• Liker 1
Skrevet

Er du mor kan du i stort sett gjøre akkurat hva du vil, tjener sikkert under grensen for fri rettshjelp og så bare å fyre løs mot far. 

Anonymkode: aad5f...63a

Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er du mor kan du i stort sett gjøre akkurat hva du vil, tjener sikkert under grensen for fri rettshjelp og så bare å fyre løs mot far. 

Anonymkode: aad5f...63a

Da beskriver du noen andre, for frirettshjelp får jeg ikke. Dette handler ikke om økonomi i det hele tatt. Er det riktig å skrive under på  delt bosted og en 50/50 ordning når du mener det er feil, men gjør det bare for å unngå bråk, som desverre rammer barna.

Skrevet

Han som er 16 kan faktisk velge selv.

Skrevet

Ja, jeg har ikke tenkt å overstyre noe der, ungdommen er smart nok selv til å la være å være hos far når yngstemann er der for far klarer ikke å håndtere begge samtidig. Derfor bare for den minste.

Skrevet

Ett barn er like viktig som flere barn. Så er det behov for rettsak for ett barn, så går man for det. Uansett hvor mange søsken det er.

Lykke til, håper det ordner seg til det beste for barnet.

Skrevet
33 minutter siden, Pinkee skrev:

Ett barn er like viktig som flere barn. Så er det behov for rettsak for ett barn, så går man for det. Uansett hvor mange søsken det er.

Lykke til, håper det ordner seg til det beste for barnet.

Det beste for barnet er det eneste jeg er opptatt av, og derfor ditter jeg nå med en klump i magen da ordningen er styrt av fars behov og krav om en rettferdig fordeling. «For i følge han er barna like mye hans» dette er tankegangen.

Skrevet

Jeg håper at noen nøytrale vurderer denne "skolerte" moren og hennes påstander .

barnet utredes - og viser tegn på at det ikke har det bra: Dvs det er ennå ikke påvist diagnose - og barnet viser tegn på å ikke ha det bra til tross for skolert mor... 

Det er utrolig lett å kritisere motsatt part om man har dysfunksjonelle barn. Ofte er det like mye en selv..... eller ingen 

og vi føler jo alle at vi "møter "barnet behov best..

Anonymkode: 8bcbe...31f

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg håper at noen nøytrale vurderer denne "skolerte" moren og hennes påstander .

barnet utredes - og viser tegn på at det ikke har det bra: Dvs det er ennå ikke påvist diagnose - og barnet viser tegn på å ikke ha det bra til tross for skolert mor... 

Det er utrolig lett å kritisere motsatt part om man har dysfunksjonelle barn. Ofte er det like mye en selv..... eller ingen 

og vi føler jo alle at vi "møter "barnet behov best..

Anonymkode: 8bcbe...31f

Åjada det er en grundig rapport som underbygger det jeg har dratt frem.  Mitt høyeste ønske er at barnet kan tilbringe så mye tid som mylig med far, men til hvilken pris spør jeg meg nå, når det går utover fungering.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...