Gå til innhold

Hvilken Julekalender fra NRK er best?

jul  

59 stemmer

1. 1. Jul

• Barnas førjulskalender 1970
      0
    • Jul i Skomakergata
      16
    • Teodors Julekalender
      1
    • Portveiens julekalender
      0
    • Vertshuset den gyldne hale
      1
    • Jul på Sesam stasjon
      0
    • Vertshuset den gyldne hale
      0
    • Amalies jul
      8
    • Jul i Blåfjell
      12
    • Jul på Månetoppen
      2
    • Jul i Svingen
      9
    • En annen en.
      10

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så hvilken julekalender som fra NRK synes du er best?

Anonymkode: 09ce4...84b

Videoannonse
Annonse
Gjest Jegskulleønskeat
Skrevet

Jul i blåfjell. Jul i Skomakergata. Pakten

Skrevet

Jul på Sesam stasjon har jeg ikke noe minne av i det hele tatt! 

Skrevet

Du har Vertshuset den gyldne hale to ganger i lista :) og mangler Snøfall og Jul i Svingen.

Selv om jeg er gammel nok til å ha sett og huske de fleste av disse kalenderne, så holder jeg likevel en knapp på Snøfall som den aller, aller beste :)

(hilsen godt voksen dame, som eeelsker julekalendere på tv - og ser alle 5 for barn/ungdom som går iår 😛 ) 

Anonymkode: 70a5f...816

• Liker 5
Skrevet
25 minutter siden, Jegskulleønskeat skrev:

Jul i blåfjell. Jul i Skomakergata. Pakten

Pakten er ikke laget av NRK, den er dansk - men enig i at den ser ut til å virke nokså bra så langt, for litt større barn :)

• Liker 1
Gjest Jegskulleønskeat
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Pakten er ikke laget av NRK, den er dansk - men enig i at den ser ut til å virke nokså bra så langt, for litt større barn :)

Ja, jeg vet. Tok den bare med siden det er en julekalender. Synes også den er bra for litt eldre barn. 12+😊

Skrevet

Jul i Skomakergata, helt klart. 

Anonymkode: c42d2...02b

Skrevet

Jul i svingen, helt definitivt! 

Skrevet

Snøfall er min favorit selv om jeg egentlig tilhører "Skomakergata-generasjonen". Jeg var ni år første gang Jul i Skomakergata ble sendt. 

• Liker 4
Skrevet

Jul i blåfjell 💙 jul i svingen kommer på en solid 2. Plass ☺️

Skrevet

Elsker jul på Månetoppen, men fant ikke alternativet Snøfall som vant førsteplassen i mitt hjerte da den kom ut! 

• Liker 1
Skrevet

Jul i skomakergata, Amalies jul og Jul i blåfjell er det jeg liker best. Jeg har riktignok ikke sett noen av de siste, så burde kanskje det, men. Jul i skomakergata, da var jeg enda ganske ung (født i 90), men jeg digget den, den ble jo sendt på nytt og en gang på slutten av 90-tallet. Amalies jul husker jeg masse av, og tenkte å se den på NRK nett-tv nå. Den nattasangen kan jeg utenatt. I starten husker jeg at jeg var veldig skeptisk til jul i blåfjell, husker jeg ville at Amalies jul skulle bli sendt når den kom, men jeg digget jul i blåfjell. Jeg hadde både julekalender og fikk senere cden, så jeg kunne alle tekstene utenatt 😄

• Liker 1
Skrevet

Jul i Skomakergata:) 

liker også Snøfall. 

Anonymkode: dcb97...957

• Liker 1
Skrevet

Snøfall og Jul i Svingen har både barna og jeg likt. Barna liker julekongen også. De likte aldri Blåfjell og månetoppen, de vil ha BARN, ikke voksne som spiller barn. 

Anonymkode: 735f6...8f5

Skrevet

Hvorfor har ikke Jul i Svingen alle stemmene?????

• Liker 1
Skrevet
52 minutter siden, Nevod skrev:

Hvorfor har ikke Jul i Svingen alle stemmene?????

Fordi folk er forskjellige? 

• Liker 1
Skrevet

Snøfall, helt klart! Og Jul i Svingen som nr 2. 
Selv er jeg Skomakergata-barn, men jeg ser at verden har forandret seg mye siden den gang og har stor forståelse for at NRK mener denne har gått ut på dato. 
Da minstemann var liten var det Amalies jul og Blåfjell-seriene som gikk, men jeg syns ikke disse var så bra. Snøfall og Jul i Svingen, derimot, da har hele familien sittet benket foran TV hver kveld, selv om ungene nå er langt over barne-TValder 🙂

Skrevet

Av de på listen så liker jeg Amalies jul og Jul i Blåfjell aller best. Snøfall burde vært med på denne listen, den er utrolig bra. 

Anonymkode: 2596e...1e3

Skrevet

Du glemte julekongen :sjenert:

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...