Gå til innhold

Synes dagens barn er så bortskjemte at det er pinlig å være vitne til..

Anbefalte innlegg

Skrevet

ja jeg synes det. De bare krever og krever, og jeg gruer meg nesten til de blir tenåringer. Nå får de til og med ipad på skolen. Hva er egentlig vitsen? 

Anonymkode: 9662f...589

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ipaden de får på skolen, får de ikke bruke til privat bruk, de får ikke lov til å laste ned noe, og alle helger skal den ligge på skolen. Så her har sønnen min egen ipad, som han sparte til selv. Alle barn er ikke bortskjemte.

Anonymkode: 3d8f5...b40

• Liker 7
Skrevet

Vel, jeg har det ikke slik med min 8-åring. Såklart kan det skje enkelthendelser hvor han ikke forstår verdien av penger og ikke tenker seg om, men generelt sett så krever han ikke og er veldig takknemlig.

Anonymkode: eeeac...95c

• Liker 6
Gjest Jegskulleønskeat
Skrevet

Ikke alle er bortskjemte. 

Skrevet

Vel, det er kanskje ikke rart at de blir bortskjemte når de blant annet får adventskalendere (les. gavekalender) til flere hundre kroner. Er vel også de som får gavekalendere til flere tusen kroner også.  Gaver hver dag i nesten en måned før det hele skal toppes med gavebonanza på julaften. Med den utviklingen som er i dag, er det ikke rart at barn blir bortskjemte. Foreldrene vil  kanskje se mest mulig vellykket ut, ved å gi poden(e) flotte ting, for så å legge det ut på instagram for likes. Hva skjedde med den gode gamle sjokoladekalenderen til 10 kr fra nille??

Ser jo også at en del unger mangler total respekt for andre mennesker. En seksåring som er frekk mot et annet voksent menneske, men foreldre som bare lar det fare. Det kjenner jeg provoserer meg. 

Anonymkode: 73b05...189

• Liker 14
Skrevet

Mitt barnebarn på ett år har så mye klær og leker, at det er ingenting foreldrene ønsker seg til hen til jul.

Anonymkode: 6cb1b...ce4

• Liker 4
Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vel, det er kanskje ikke rart at de blir bortskjemte når de blant annet får adventskalendere (les. gavekalender) til flere hundre kroner. Er vel også de som får gavekalendere til flere tusen kroner også.  Gaver hver dag i nesten en måned før det hele skal toppes med gavebonanza på julaften. Med den utviklingen som er i dag, er det ikke rart at barn blir bortskjemte. Foreldrene vil  kanskje se mest mulig vellykket ut, ved å gi poden(e) flotte ting, for så å legge det ut på instagram for likes. Hva skjedde med den gode gamle sjokoladekalenderen til 10 kr fra nille??

Ser jo også at en del unger mangler total respekt for andre mennesker. En seksåring som er frekk mot et annet voksent menneske, men foreldre som bare lar det fare. Det kjenner jeg provoserer meg. 

Smakte ræv.

Anonymkode: 25b26...7d3

• Liker 11
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Smakte ræv.

Anonymkode: 25b26...7d3

Jeg syns den var god, jeg. Men uansett så regner jeg med at du tar poenget?? 

• Liker 9
Gjest Jegskulleønskeat
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Den er så god😍

Skrevet

Gjesp.. Dette har alle tidligere generasjoner sagt om den nye generasjonen gjennom historien.

Anonymkode: 1350f...1d6

• Liker 18
Skrevet

Bortskjemte, overbeskyttede med digre puter under armene og pakket i bomull og bobleplast. Så når voksenlivet slår inn klarer de ikke forholde seg til det.  Og foreldrene kommer løpende med all mulig hjelp. Helst penger. Og ved minste motstand legger de seg ned og griner...og igjen kommer foreldrene løpende.   Så de vil aldri voksne, selvstendige individer.

Gidder ikke diskutere, men følte for å si hva jeg tenker om dagens barn og unge.

God natt.   :)

Anonymkode: 862e1...e1e

• Liker 7
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Bortskjemte, overbeskyttede med digre puter under armene og pakket i bomull og bobleplast. Så når voksenlivet slår inn klarer de ikke forholde seg til det.  Og foreldrene kommer løpende med all mulig hjelp. Helst penger. Og ved minste motstand legger de seg ned og griner...og igjen kommer foreldrene løpende.   Så de vil aldri voksne, selvstendige individer.

Gidder ikke diskutere, men følte for å si hva jeg tenker om dagens barn og unge.

Mente ikke være anonym. Beklager.

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Mente ikke være anonym. Beklager.

Pokker, da. Hva skjer?  Nå, da?

• Liker 1
Gjest Jegskulleønskeat
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror du snakker for noen, men slettes ikke for alle. 

Skrevet

Barn nå for tida er utvilsomt bortskjemte. Men er det så farlig da, at de får noen år i luksus? Innen de blir velvoksne, bor de i et ganske annet land, et av de fattigste i Europa. Da kan det være godt å tenke tilbake på at de i hvert fall fikk oppleve noen lykkelige år, mens velferdsstaten fremdeles fungerte. Mens de forbanner foreldre- og besteforeldregenerasjonen som klarte å ødelegge et velfungerende land.
Men slik er nødvendigvis demokratiet: partiene slåss om å overby hverandre med brød og sirkus, her og nå – fanden spare! Etter oss kommer syndfloden, men det er ikke vårt problem.

Anonymkode: a47ff...a3d

• Liker 5
Skrevet

Mine barn får aldri gaver utenom fødselsdager og jul. Da blir det en gave fra mamma og pappa og en gave fra hver av de få slektningene vi har.

De har aldri fått pakkekalendere, de får heller sjokoladekalender fra Windel til kr 10,-

Når barn får gaver hele tiden, forsvinner gleden og spenningen over nye ting

Anonymkode: d5faf...2eb

• Liker 4
Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Gjesp.. Dette har alle tidligere generasjoner sagt om den nye generasjonen gjennom historien.

Anonymkode: 1350f...1d6

Så ille som det har blitt nå, har det aldri vært

• Liker 3
Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva skjedde med den gode gamle sjokoladekalenderen til 10 kr fra nille??

Herregud den inneholder jo sukker må vite. 

Anonymkode: 85194...1f3

• Liker 3
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så ille som det har blitt nå, har det aldri vært

DET har ihverfall alle generasjoner gjennom tidene sagt  🤣

• Liker 9
Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Både jeg som nå er mor, og min egen mor fikk i vår tid pakkekalendre. Greier ikke å tro at det er at enkelte bladt nåtidens yngste generasjon får det er det som ødelegger.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...