Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Sesselja
Skrevet

Går det an å bevare vennskapet når den romantiske kjærligheten forsvinner? Eller er det slik at når man først har vært kjærester, så kan man ikke ha noe videre etter bruddet?

Videoannonse
Annonse
Gjest Bellatrix
Skrevet

Det finnes vel ikke noe fasitsvar på det, men jeg tror de fleste vil ha problemer med å være venner etter et brudd.

Gjest SumoBryter
Skrevet

Nei! I hvertfall ikke etter man får ny kjæreste. Og jeg syns det er bare dumt å prøve....

Skrevet
Går det an å bevare vennskapet når den romantiske kjærligheten forsvinner? Eller er det slik at når man først har vært kjærester' date=' så kan man ikke ha noe videre etter bruddet?[/quote']

Ja det kan man - bare avstanden blir stor nok. Det er bare tull å prøve å forsette noe nært og tett vennskap rett etter et brudd for da vil det være for mange følelser der, men etter en tid så går det fint.

Det er nå min erfaring i allefall.

Gjest Lilleulv
Skrevet

Det kan man så lenge begge to er over hverandre... Er det noe følelser et sted, vil det alltid bli pes.

Gjest Madam Felle
Skrevet

Noen klarer det, og da spesielt om begge er ferdig med forholdet. Det vanskeligste er nok om den ene håper på at forholdet skal bli bra igjen, og den andre bare vil være venner.

Men dette er forskjellig fra par til par, der noen klarer å være venner, mens andre blir bitre fiender, eller bare går fredelig hver for seg.

Gjest Anonymous
Skrevet
Går det an å bevare vennskapet når den romantiske kjærligheten forsvinner? Eller er det slik at når man først har vært kjærester' date=' så kan man ikke ha noe videre etter bruddet?[/quote']

Tull og tøys! Selvsagt kan man være venner :-)

Selv er jeg god venn med en slik en. Hun bor vel o merke i Stockholm nå, så det blir ikke mye samværet, men venner er man da :)

Skrevet

Ja, det tror jeg så absolutt! :)

Gjest GreenSky
Skrevet

Umulig er det ikke. Jeg er faktisk venn med en eks, men nære venner er vi ikke. Generelt sett har jeg ikke noe ønske om å være venn med ekser.

Gjest Sesselja
Skrevet

Hvordan reagerer nye kjærster på at dere er venn med en eks? Oppfatter de det som positivt (viser at man er sivilisert kanskje?) eller negativt (sjalusi, mistenksomhet?)

Gjest GreenSky
Skrevet
Hvordan reagerer nye kjærster på at dere er venn med en eks? Oppfatter de det som positivt (viser at man er sivilisert kanskje?) eller negativt (sjalusi' date=' mistenksomhet?)[/quote']

Det har de da ikke noe med.

Skrevet

Jeg kjenner ei som hadde eks'en sin som forlover da hun giftet seg :ler:

Skrevet

Ja, min nærmeste venn var jeg faktisk forlovet med for noen år siden.

Gjest the imp
Skrevet

Selvsagt er det mulig og jeg skjønner ikke hvorfor folk har sånne motforestillinger mot det. Har lite sans for folk som mener at man absolutt ikke skal være venner bare fordi man er ekser, og enda verre, folk som mener at en eks er en eks og når man har fått seg ny kjæreste skal man glemme alle de årene man hadde med eksen.

Er man kjærester så har man jo gjerne felles venner også, og å kreve at felles venner skal velge en synes jeg er noe drøyt. Det bør være mulig å oppføre seg som folk og gå overens sammen i det minste. Er det et stygt brudd kan jeg forstå det, men hvis det var et vennskapelig brudd ser jeg ikke problemet.

Moren og faren min er skilt og har vært skilt i mange år. De kan fortsatt dra på ferie sammen, de er på med på mye sosialt sammen med felles venner. Faren min er alltid med når vi barna kommer på besøk til moren min og alle høytider feires sammen. Synes det er kjempebra jeg. Det har jo definitivt gjort det lettere for oss barna.

Jeg var venn med eksen min i over et år etter at det ble slutt. Kjæresten min tok det helt fint, ikke noe problem der og hvis han faktisk hadde hatt noe imot det, så hadde han ikke vært den riktige personen for meg. Eks-kjæresten min var mye med på sosiale ting. Men da eks-kjæresten min fikk seg ny kjæreste ble det rabalder. Etter et par mindre hyggelige episoder sluttet jeg å ta kontakt med eksen min. Har ikke hatt kontakt med ham på lenge nå dessverre. Synes det er veldig trist, for han var en veldig god venn, og jeg savner ofte vennskapet vårt.

Skrevet

selvfølgelig kan man være venner med eksen. bodde sammen med en av mine i et par år, det var så trivelig så.

Gjest Anonymous
Skrevet

Kjæresten min er venn med sin eks. Vet ikke om jeg liker det så utrolig godt, men prøver å akseptere det da.

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg vet ikke.Noen ganger kanskje. Jeg hilser ikke på min første ex engang :ler::ler: , men så skiltes vi ikke som venner akkurat.

Gjest Seleena
Skrevet

Tja.. Joda, det går sikkert i enkelte tilfelle!

Eg og min eks skriv mail til kvarandre og går ut saman når han er heime. (Med andre og sjølvsagt!)

Ingen følelsar i det heile... Det er så greit forhold at vi prøver å finne kandidatar til kvarandre.

Barnsleg kanskje, men eg syntest det er litt fint. :)

Gjest Mrs. Potter
Skrevet

Det er sikkert mulig å fortsette som venner,men jeg hadde ikke klart det. Har ikke kontakt med noen av mine eks-kjærester.

Skrevet

Jeg har to exer.

Med den ene har vi prøvd å være venner mellom bruddene våre.Havner alltid sammen igjen.

Så denne gangen satser jeg ikke på å beholde noe vennskap med ham.

Den andre exen har jeg barn med.Det vennskapet savner jeg.Kunne godt tenke meg å vært sosial med ham.Men han har ny dame,og slikt godtar hun ikke.Så da så.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...