AnonymBruker Skrevet 2. desember 2018 #1 Skrevet 2. desember 2018 Leser stillinger på Finn for tiden og fant dette: "Vi ønsker en selvstendig, løsningsorientert, initiativrik og ikke minst rappmunnet ansatt som trives med å jobbe i team". Stillingen er som helsesekretær. Hva betyr rappmunnet, er ikke det at en person er frekk? Anonymkode: ed746...d0e 4
282_NaughtySpark Skrevet 2. desember 2018 #2 Skrevet 2. desember 2018 (endret) 5 minutter siden, AnonymBruker said: Leser stillinger på Finn for tiden og fant dette: "Vi ønsker en selvstendig, løsningsorientert, initiativrik og ikke minst rappmunnet ansatt som trives med å jobbe i team". Stillingen er som helsesekretær. Hva betyr rappmunnet, er ikke det at en person er frekk? Anonymkode: ed746...d0e Eller evt. flink til å komme opp med svada på kort tid. Noe enhver servicearbeider er godt kjent med, og klarer å servere uten at personen i andre enden egentlig får følelsen av det, om de er flinke nok. Endret 2. desember 2018 av 282_NaughtySpark 2
Svartfugl Skrevet 3. desember 2018 #3 Skrevet 3. desember 2018 Høres ut som det var slik noen helsesekretærer jeg har møtt, har blitt ansatt. Syrlige, frekke og sure. Fikk en time kl.12:00 en gang og hun la til "MEN DA MÅ DU FAKTISK KOMME KL.12 ALTSÅ", akkurat som om jeg pleide å komme for sent. Jeg hadde aldri vært sen til en time, men støtt og stadig ventet på time mellom 30 min og 45 min. 10
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2018 #4 Skrevet 3. desember 2018 Ts Tenkte kanskje det kunne ha en annen betydning enn jeg var klar over. Tenker at rappmunnet i den grad jeg definerer ordet er laaangt unna hva en helsesekretær skal være. Anonymkode: ed746...d0e 6
cleangal Skrevet 3. desember 2018 #5 Skrevet 3. desember 2018 Jeg har i hvert fall den perfekte genseren til jobbintervjuet: https://www.zizzi.no/overdeler/gensere/sweatshirt-svart-e02191a 6
Gjest ti10 Skrevet 3. desember 2018 #6 Skrevet 3. desember 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ts Tenkte kanskje det kunne ha en annen betydning enn jeg var klar over. Tenker at rappmunnet i den grad jeg definerer ordet er laaangt unna hva en helsesekretær skal være. Anonymkode: ed746...d0e Er enig med deg i det, hadde vært greit å søke etter en rappmunnet ansatt dersom det var en eller annen slags type selger/markedsfører de var ute etter. Ser ikke helt den naturlige sammenhengen mellom rappmunnethet og taushetsplikt Kanskje de har hatt en ekstremt introvert og taus ansatt før, og egentlig mener serviceinnstilt og utadvendt.
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2018 #7 Skrevet 3. desember 2018 Så annonsen i går jeg også, vurderer å søke på den! Slik jeg tolker det er at de søker etter munnrapp ansatt, er at kollegaene har en kvikk, uformelle, fleipete tone seg imellom. Antar at latteren sitter løst på pauserommet med innslag av ironi, og gjerne et par groviser;) Det er et miljø hvor de ikke tar seg selv for selvhøytidelig og vet å by på seg selv:) Anonymkode: ba674...9bd 5
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2018 #8 Skrevet 3. desember 2018 Rart dere vil søke på slike stillinger, høres ut som hvem enn som har skrevet den har drukket 10 kopper kaffe, er ekstremt slitsom og uempatisk. Setter pris på at helsesekretærer er beroligende jeg, så kan heller salgsbransjen samle inn de munnrappe. Anonymkode: 7ee5b...6be 5
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2018 #9 Skrevet 3. desember 2018 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Leser stillinger på Finn for tiden og fant dette: "Vi ønsker en selvstendig, løsningsorientert, initiativrik og ikke minst rappmunnet ansatt som trives med å jobbe i team". Stillingen er som helsesekretær. Hva betyr rappmunnet, er ikke det at en person er frekk? Anonymkode: ed746...d0e Rappmunnet er en som ikke er beskjeden, men rask i replikken. Altså ikke en som kaster bort verdifull tid på å tenke eller diskutere unødvendig. Men i sammenhengen her vil jeg påstå ordet ikke hører hjemme. Hvilken lege har lagt ut annonsen? Link? Anonymkode: ee9be...619 4
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2018 #10 Skrevet 3. desember 2018 Nja, spørs jo veldig hvor stillingen er og hva den går ut på da. Er det på et legekontor hadde jeg nok lurt litt, men er det på en kontortjeneste, servicetjeneste eller avdelinger på sykehus kunne jeg nok forventet det. Anonymkode: d980d...afa
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2018 #11 Skrevet 3. desember 2018 Nå måtte jeg faktisk google meg frem til den, og slik resten av utlysningen er så ville jeg ikke tenkt over det til tross for at det er på et legekontor. Hvertfall ikke får dette står under kontaktperson: Stillingstittel: the masterchief Anonymkode: d980d...afa 1
Gjest Mass Skrevet 3. desember 2018 #12 Skrevet 3. desember 2018 48 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så annonsen i går jeg også, vurderer å søke på den! Slik jeg tolker det er at de søker etter munnrapp ansatt, er at kollegaene har en kvikk, uformelle, fleipete tone seg imellom. Antar at latteren sitter løst på pauserommet med innslag av ironi, og gjerne et par groviser;) Det er et miljø hvor de ikke tar seg selv for selvhøytidelig og vet å by på seg selv:) Anonymkode: ba674...9bd Ja, de vil ikke ha noen som lar seg lett krenke og tar ting så vanvittig personlig mao.
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2018 #13 Skrevet 3. desember 2018 1 minutt siden, Mass said: Ja, de vil ikke ha noen som lar seg lett krenke og tar ting så vanvittig personlig mao. Så hvis man ikke er munnrapp så gjør man det, mener du? Jeg syns det er så godt med helsepersonell som er rolige og stille på en fin måte. Dårlige erfaringer med de «munnrappe». Anonymkode: 7ee5b...6be 3
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2018 #14 Skrevet 3. desember 2018 Rappmunnet betyr at vedkommende må svare/snakke lett og fort. Ikke nødvendigvis at vedkommende er frekk. Så er du beskjeden og snakker rundt grøten så er ikke jobben noe for deg, en spade er en spade og ikke ett graveredskap!! Anonymkode: b0fa4...47e 3
Gjest Mass Skrevet 3. desember 2018 #15 Skrevet 3. desember 2018 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så hvis man ikke er munnrapp så gjør man det, mener du? Jeg syns det er så godt med helsepersonell som er rolige og stille på en fin måte. Dårlige erfaringer med de «munnrappe». Anonymkode: 7ee5b...6be Nei - jeg tolker en munnrapp person til å være noen som svarer lett og fort. Innlegget jeg siterte passer best med slik jeg tolket det. I og med at dette kontoret vektlegger munnrapp allerede i annonsen tyder jo muligens på at de har et internt miljø med ironi, selvironi, humor og humør - og det passer ikke alltid med personer som lett lar ting gå personlig innpå seg. Jeg jobber selv med en slik person - og det er slitsomt og preger definitivt miljøet.
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2018 #16 Skrevet 3. desember 2018 48 minutter siden, Mass skrev: Nei - jeg tolker en munnrapp person til å være noen som svarer lett og fort. Innlegget jeg siterte passer best med slik jeg tolket det. I og med at dette kontoret vektlegger munnrapp allerede i annonsen tyder jo muligens på at de har et internt miljø med ironi, selvironi, humor og humør - og det passer ikke alltid med personer som lett lar ting gå personlig innpå seg. Jeg jobber selv med en slik person - og det er slitsomt og preger definitivt miljøet. Å være munnrap og svare lett og fort betyr ikke nødvendigvis at det er kvalitet i det som sies. Hadde jeg kommet over en annonse der det å være "munnrapp" hadde vært et kriterie, så hadde jeg vurdert arbeidsstedet som potensielt litt useriøst. Trenger ikke ha noe sammenheng med å ikke ha selvironi, humor og humør, det har det vært på de fleste steder jeg har jobbet. Men ovenfor kunder skal man først og fremst være profesjonell, og "munnrapp" er for meg ikke et kvalitetsstempel. Anonymkode: e7894...9d9 6
Ullvott Skrevet 3. desember 2018 #17 Skrevet 3. desember 2018 Det at man er munnrapp betyr jo bare at man kan svare for seg raskt, klart og utvetydig, uten veldig mye om og men. Er det noen som trenger den egenskapen, så er det førstelinje på legekontoret. Man er verken sur eller frekk per def. om man er munnrapp. Likevel: det er første gang jeg ser noen har brukt et slikt kriterium i en stillingsutlysning. Som regel skriver de «effektiv og utadvendt» og liknende. Ikke alle forstår hva det betyr i klartekst. Man skulle nesten tro at de hadde brent seg på at tidligere ansatt har hatt stikk motsatte egenskaper siden de går så tydelig ut. De ønsker helt tydelig ikke en introvert person med sterk beslutningsvegring, for å si det slik, og det er helt greit. 2
Gjest Mass Skrevet 3. desember 2018 #18 Skrevet 3. desember 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Å være munnrap og svare lett og fort betyr ikke nødvendigvis at det er kvalitet i det som sies. Hadde jeg kommet over en annonse der det å være "munnrapp" hadde vært et kriterie, så hadde jeg vurdert arbeidsstedet som potensielt litt useriøst. Trenger ikke ha noe sammenheng med å ikke ha selvironi, humor og humør, det har det vært på de fleste steder jeg har jobbet. Men ovenfor kunder skal man først og fremst være profesjonell, og "munnrapp" er for meg ikke et kvalitetsstempel. Anonymkode: e7894...9d9 Tenker at det ikke trenger å være så mye kvalitet vedrørende munnrappingen når det kommer til spøk og humor internt i arbeidsmiljøet heller. Er enig i at det må være kvalitet og service når det kommer til kunder, men det er jo en selvfølge. Mulig personalet også er ekstra blide og hyggelige dersom de har en munter tone på arbeidsplassen med sine kolleger. Selv setter jeg pris på humor når jeg har vært i kontakt med helsesekretærene. Heller det enn sure folk, tenker jeg. Ja, jeg blir munnrapp selv, jeg, når noen kontrer en spøk min vei.
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2018 #19 Skrevet 3. desember 2018 16 minutter siden, Mass skrev: Tenker at det ikke trenger å være så mye kvalitet vedrørende munnrappingen når det kommer til spøk og humor internt i arbeidsmiljøet heller. Er enig i at det må være kvalitet og service når det kommer til kunder, men det er jo en selvfølge. Mulig personalet også er ekstra blide og hyggelige dersom de har en munter tone på arbeidsplassen med sine kolleger. Selv setter jeg pris på humor når jeg har vært i kontakt med helsesekretærene. Heller det enn sure folk, tenker jeg. Ja, jeg blir munnrapp selv, jeg, når noen kontrer en spøk min vei. Spørs jo hva man snakker om, selvsagt bør det være rom for litt spøk, humor og lystbetont steming fremfor at alle sitter der som droner (prøvd det også, det er ikke spesielt givende i lengden). Men man må også kunne ta seg i nakken og være grav alvorlig i blant, når det er noe viktig som skal tas opp eller gjøres. For det kan også bli for mye fjas og tull, noe som går utover produktiviteten. Anonymkode: e7894...9d9
SoWhat? Skrevet 3. desember 2018 #20 Skrevet 3. desember 2018 Den som søker bør ihverfall ha selvtilliten i orden. Munnrapp betyr det samme som å være kjapp i replikken. At en kontrer andres uttalelser raskt og med humor. Så ut som et slitsomt sted å jobbe 🤔 men det er meg da som ser for meg masse teit humor og veldig mange interne "spøker". Vi leser jo ulikt, men ikke f om jeg hadde søkt der 😆 leser liksom mellom linjene at den forrige sekretæren ikke passet inn. Men det er som sagt min tolkning. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå