AnonymBruker Skrevet 2. desember 2018 #1 Skrevet 2. desember 2018 Jeg har nylig blitt kjent med en dame jeg stusser på. Vi er begge syke og havnet på samme sykehus pga sykdommen. Jeg fikk da en del meldinger fra venner og kjente at de tenkte på meg, mange av disse har jeg ikke så ofte kontakt med i hverdagen. Jeg ble både rørt og glad for alle meldinger. Denne damen fikk også slike meldinger, og hun ble så irritert på de. Hun sa «jeg har ikke hørt fra den og den på så så mange måneder. Og NÅ bryr de seg liksom!» (himlet med øynene). Da jeg svarte at jeg også fikk sånne meldinger og at jeg synes det bare var koselig, kikket hun smilende på meg og svarte: «Jeg svarte. Bare. Et hjerte» (sa det spydig og himlet med øynene). Hun smilte veldig falskt hele tiden, spesielt når hun fortalte sykdomshistorien sin, som var helt vill. Hun hadde uttalige akuttinnleggelser, skyldte på ulike medisiner at hun var tykk osv. Hun fortalte en del ting som ikke hang på greip, bl a at hun hadde spesifikke sykdommer, men fikk ikke medisiner for de fordi legen var redd hun ikke ville tåle bivirkningene. Jeg har samme sykdommer og vet at medisiner er livsviktige og evt bivirkninger er ikke farlige.. når jeg sa det bare smilte hun og endret tema. Hun virket irritert på alt og alle, men det var alltid den andres feil. Hvis jeg spurte rundt dette bare smilte hun. Og sa ting halvveis, og litt sånn «du skjønner» om ting jeg ikke skjønte eller kjente til (jeg hadde aldri møtt henne før dette..) Hun viste ofte bilder av barna sine og måten hun snakket om de fikk meg til å føle at det var ingen som var så god mor som henne og jeg kunne umulig være like glad i mine barn som hun var i sine. Mot meg er hun ekstremt opptatt av å skryte av meg, gir masse komplimenter, forteller hvor mye samtalene våre betyr, hvor glad hun er blitt i meg, hvor perfekt match vi er osv. Hun vil så veldig gjerne ha kontakt når vi drar hver til vårt Er det bare meg, eller er det noe rart med denne dama?🙈 Anonymkode: 317e2...872
Gjest duftlyset Skrevet 2. desember 2018 #2 Skrevet 2. desember 2018 For meg virker det som at sykdommen plager henne veldig og at hun har fått en slags "psykologisk" reaksjon på dette. Det kan jo selvsagt hende at hun er slik av natur, men da tenker jeg at dette ikke er noe å bry seg om.
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2018 #3 Skrevet 2. desember 2018 Ja, hun hørtes veldig spesiell ut. Hun er sannsynligvis en hypokonder ut fra beskrivelsene du gir av oppførselen hennes relatert til sykdomshistorie: https://www.lommelegen.no/annet/å-være-pasient/artikkel/hypokonder---symptomer-og-behandling/69024946 Tror ikke jeg hadde orket å ha henne som en venn. Anonymkode: 1ef00...693
Gjest shadowofthewind Skrevet 2. desember 2018 #4 Skrevet 2. desember 2018 Det mange ikke vet er at sykdom kan forandre noens personlighet. Noen til det bedre, noen til det verre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå