AnonymBruker Skrevet 2. desember 2018 #1 Skrevet 2. desember 2018 Det skal jo liksom være stilt etter kl 23, men hva med oss som bor i byen og ved siden av uteplasser? Skal ikke vi få sove om natten?Har ikke de støynivå de må følge og isolering osv? Kan jeg ringe til politi og klage om det står gjester utenfor vinduet mitt og hoier i to tiden på natten? Anonymkode: c8c66...66a
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2018 #2 Skrevet 2. desember 2018 Visste du ikke at dette ville skje da du flyttet dit?🤔 Anonymkode: 747c0...d2a 20
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2018 #4 Skrevet 2. desember 2018 Det er faktisk ingen regel om at det skal være stille etter kl 23, selv om det praktisere som om det er det. Hvis man bor midt i byen praktiseres det selvsagt annerledes. Anonymkode: 37e84...68f 3
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2018 #5 Skrevet 2. desember 2018 Helt idiotisk av deg å bosette deg i sentrum og i nærheten av et utested. Her ble det bygget boliger rett ved siden av et utested som har vært der i 20 år og noen av de nyinnflyttede klagde. Utestedet fikk restriksjoner og i ytterste konsekvens så kan de gå konkurs. Ja til et levende sentrum. De som ikke tåler støyen som følger med har kjøpt bolig på feil sted! Må legge til at jeg gjerne skulle ha bodd i sentrum, men jeg avstår siden jeg setter pris på stillheten. Anonymkode: bba1f...319 13
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2018 #6 Skrevet 2. desember 2018 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Helt idiotisk av deg å bosette deg i sentrum og i nærheten av et utested. Her ble det bygget boliger rett ved siden av et utested som har vært der i 20 år og noen av de nyinnflyttede klagde. Utestedet fikk restriksjoner og i ytterste konsekvens så kan de gå konkurs. Ja til et levende sentrum. De som ikke tåler støyen som følger med har kjøpt bolig på feil sted! Må legge til at jeg gjerne skulle ha bodd i sentrum, men jeg avstår siden jeg setter pris på stillheten. Anonymkode: bba1f...319 Pavarotti? Anonymkode: 64935...90e
Gjest Dævendøtte Skrevet 2. desember 2018 #7 Skrevet 2. desember 2018 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Helt idiotisk av deg å bosette deg i sentrum og i nærheten av et utested. Her ble det bygget boliger rett ved siden av et utested som har vært der i 20 år og noen av de nyinnflyttede klagde. Utestedet fikk restriksjoner og i ytterste konsekvens så kan de gå konkurs. Ja til et levende sentrum. De som ikke tåler støyen som følger med har kjøpt bolig på feil sted! Må legge til at jeg gjerne skulle ha bodd i sentrum, men jeg avstår siden jeg setter pris på stillheten. Anonymkode: bba1f...319 Samme som de som bosetter seg ved Kjeller flyplass, klager over flystøy. Eller de som flytta til Kolbotn, over et spisested med uteservering, og klager på støy, sigarett og matlukt. Hva tror de selv?
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2018 #8 Skrevet 2. desember 2018 Vår nabo liker ikke sau, og har bosatt seg midt mellom tre sauebruk. Å bare kalle han Idiot er et mildt uttrykk. Anonymkode: ebc07...3f6 8
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2018 #9 Skrevet 2. desember 2018 57 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det skal jo liksom være stilt etter kl 23, men hva med oss som bor i byen og ved siden av uteplasser? Skal ikke vi få sove om natten?Har ikke de støynivå de må følge og isolering osv? Kan jeg ringe til politi og klage om det står gjester utenfor vinduet mitt og hoier i to tiden på natten? Anonymkode: c8c66...66a Jeg ville byttet vinduer. Går helt fint å bo midt i byen uten å bli plaget av støy så lenge bygget er noenlunde lydisolert. Anonymkode: a5514...19d 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2018 #10 Skrevet 2. desember 2018 Bråk henger gjerne sammen med åpningstidene for skjenkesteder. Her er hva som gjelder i Oslo: https://www.aftenposten.no/osloby/i/xREwa8/Slik-blir-de-nye-skjenkereglene-i-Oslo Anonymkode: 0ec98...9ca
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2018 #11 Skrevet 2. desember 2018 55 minutter siden, AnonymBruker said: Det er faktisk ingen regel om at det skal være stille etter kl 23, selv om det praktisere som om det er det. Hvis man bor midt i byen praktiseres det selvsagt annerledes. Anonymkode: 37e84...68f https://e24.no/privat/forbrukerrettigheter/naboen-kan-ikke-stoeye-fritt/10003165 "For eksempel sier støyforskriften for Oslo at støy skal unngås i boligstrøk mellom 23 og 07 på natten og at høyttalere ikke skal brukes utendørs mellom 20 og 07. Lignende bestemmelser finnes for de fleste kommuner i Norge." Anonymkode: 0ec98...9ca
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2018 #12 Skrevet 2. desember 2018 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Pavarotti? Anonymkode: 64935...90e Stemmer Anonymkode: bba1f...319
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2018 #13 Skrevet 2. desember 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Helt idiotisk av deg å bosette deg i sentrum og i nærheten av et utested. Her ble det bygget boliger rett ved siden av et utested som har vært der i 20 år og noen av de nyinnflyttede klagde. Utestedet fikk restriksjoner og i ytterste konsekvens så kan de gå konkurs. Ja til et levende sentrum. De som ikke tåler støyen som følger med har kjøpt bolig på feil sted! Må legge til at jeg gjerne skulle ha bodd i sentrum, men jeg avstår siden jeg setter pris på stillheten. Anonymkode: bba1f...319 De aller fleste steder kom boligene før utestedene... To steder hvor jeg har bodd har butikklokaler i nabolaget blitt omgjort til utesteder lenge etter at jeg flyttet inn. De minst levende strøkene i Oslo sentrum er der det ikke bor folk - det er ikke utestedene som skaper liv i byen, og festfolkene har ikke enerett på sentrum. Selvfølgelig må man leve med mer bråk når man bor sentralt, men det er i alles interesse at også sentrum er et sted det bor en variert befolkning. Anonymkode: 77434...ec8 2
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2018 #14 Skrevet 2. desember 2018 Jeg har alltid lurt på hvordan det er å bo på Aker Brygge, med tanke på nattestøy. Noen som vet? Hva med Barcode? Anonymkode: 0ec98...9ca
Filifjonkamor Skrevet 2. desember 2018 #15 Skrevet 2. desember 2018 Jeg liker å bo sentralt, men jeg valgte å ikke bosette meg midt i sentrum pga da kan jeg ikke forvente at det er stille om natten. Kan fint bo sentralt uten at en bor midt inni sentrum
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2018 #16 Skrevet 3. desember 2018 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er faktisk ingen regel om at det skal være stille etter kl 23, selv om det praktisere som om det er det. Hvis man bor midt i byen praktiseres det selvsagt annerledes. Anonymkode: 37e84...68f Ok trodde alle måtte følge et viss reglement angående ro og orden 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Helt idiotisk av deg å bosette deg i sentrum og i nærheten av et utested. Her ble det bygget boliger rett ved siden av et utested som har vært der i 20 år og noen av de nyinnflyttede klagde. Utestedet fikk restriksjoner og i ytterste konsekvens så kan de gå konkurs. Ja til et levende sentrum. De som ikke tåler støyen som følger med har kjøpt bolig på feil sted! Må legge til at jeg gjerne skulle ha bodd i sentrum, men jeg avstår siden jeg setter pris på stillheten. Anonymkode: bba1f...319 Det er fordi jeg har helseproblemer og å bo her er lett fremkommelig til butikk og leger og behandlinger jeg går på. Jeg velger det ikke selv i så måte, men takk for at du sier jeg er idiotisk.. 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Bråk henger gjerne sammen med åpningstidene for skjenkesteder. Her er hva som gjelder i Oslo: https://www.aftenposten.no/osloby/i/xREwa8/Slik-blir-de-nye-skjenkereglene-i-Oslo Anonymkode: 0ec98...9ca Takk 22 timer siden, AnonymBruker skrev: https://e24.no/privat/forbrukerrettigheter/naboen-kan-ikke-stoeye-fritt/10003165 "For eksempel sier støyforskriften for Oslo at støy skal unngås i boligstrøk mellom 23 og 07 på natten og at høyttalere ikke skal brukes utendørs mellom 20 og 07. Lignende bestemmelser finnes for de fleste kommuner i Norge." Anonymkode: 0ec98...9ca Takk, skal sjekke opp om det står noe angående støy her jeg bor. Vet jo om at de skal ha et viss lydisolering når de bygger osv.. 21 timer siden, AnonymBruker skrev: De aller fleste steder kom boligene før utestedene... To steder hvor jeg har bodd har butikklokaler i nabolaget blitt omgjort til utesteder lenge etter at jeg flyttet inn. De minst levende strøkene i Oslo sentrum er der det ikke bor folk - det er ikke utestedene som skaper liv i byen, og festfolkene har ikke enerett på sentrum. Selvfølgelig må man leve med mer bråk når man bor sentralt, men det er i alles interesse at også sentrum er et sted det bor en variert befolkning. Anonymkode: 77434...ec8 Her kom også boligene før uteplassene ved siden av her 21 timer siden, Filifjonkamor skrev: Jeg liker å bo sentralt, men jeg valgte å ikke bosette meg midt i sentrum pga da kan jeg ikke forvente at det er stille om natten. Kan fint bo sentralt uten at en bor midt inni sentrum Nei jeg forventer ikke helt stillhet men en viss ro hadde jeg håpet på. Takk til dere som svarer på det jeg spør om Anonymkode: c8c66...66a 1
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2018 #18 Skrevet 3. desember 2018 Dette må du nok lenger ut på landet med, bokstavelig talt. Utesteder i byen stenger ikke kl 23, og lyd fra mennesker i nattens uteliv må påberegnes. Står det noen lenge og gauler utenfor vinduet ditt, kan du selvsagt ringe politiet. Men tror neppe de prioriterer det. Anonymkode: 0cf22...bd1
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2018 #19 Skrevet 3. desember 2018 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette må du nok lenger ut på landet med, bokstavelig talt. Utesteder i byen stenger ikke kl 23, og lyd fra mennesker i nattens uteliv må påberegnes. Står det noen lenge og gauler utenfor vinduet ditt, kan du selvsagt ringe politiet. Men tror neppe de prioriterer det. Anonymkode: 0cf22...bd1 Jo, de gjør det hvis de har tid. Det er en myte at politiet ikke prioriterer slike henvendelser. Anonymkode: c7e6d...2e6
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2018 #20 Skrevet 3. desember 2018 58 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ok trodde alle måtte følge et viss reglement angående ro og orden Det er fordi jeg har helseproblemer og å bo her er lett fremkommelig til butikk og leger og behandlinger jeg går på. Jeg velger det ikke selv i så måte, men takk for at du sier jeg er idiotisk.. Takk Takk, skal sjekke opp om det står noe angående støy her jeg bor. Vet jo om at de skal ha et viss lydisolering når de bygger osv.. Her kom også boligene før uteplassene ved siden av her Nei jeg forventer ikke helt stillhet men en viss ro hadde jeg håpet på. Takk til dere som svarer på det jeg spør om Anonymkode: c8c66...66a Man kan da bo sentralt uten å bo midt i sentrumsgryta? Om livet i sentrum plager deg får du flytte til et roligere, men fortsatt sentralt område. Anonymkode: ce2c5...ca9 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå