Gå til innhold

Julegave til ungdom man ikke har kontakt med

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har 3 nieser og nevøer jeg ikke har mye kontakt med. 
De er alle i slutten av tenårene og de skal få en liten gave. 
Dette er en "pliktgave" som bare må til, jeg har ikke tenkt å bruke mye penger. 
Men jeg aner ikke hva jeg skal gi, alle forslag mottas med takk. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En tohundrelapp sammen med et pent julekort.

Anonymkode: 879c0...0fc

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Takk, for tips. Men penger blir det ikke :)
Det skal være en gave. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg liker å gi bøker. De pleier å ha god peiling i bokhandelen, hva som er populært. Med byttekort, er du trygg.

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, kaleidoskop skrev:

Takk, for tips. Men penger blir det ikke :)
Det skal være en gave. 

Skjerf og hansker eller en pengebok i skinn.

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selv 200kr synes jeg var mye for en pliktgave. Å gi penger er også så tydelig hvor mye man legger ut, mye bedre å kjøpe noe symbolsk for 50-100kr. 

Anonymkode: 6c1f3...383

• Liker 2
Skrevet

Håndkle sammen med dusjsåpe? Pledd + kako, tøfler? Pynteting, feks lyshus fra kahler? Shampo/balsam? Hvis det er jenter har the body shop mange fine gaveesker? Eller duftlys?

Anonymkode: a2499...050

• Liker 1
Skrevet

Takk, dette er mange supre tips :)
Har tenkt på duflys, te og såper og sånn selv. Men vært litt usikker på om det er for "voksent".
Jeg er også litt "redd" for at jeg er den dølle tanta som ikke har smak om jeg gir klær og skjerf. Men byttekort er så klart veldig greit, da kan de gjøre som de selv vil. 
Likte også tanken med bøker, spørre de som jobber der. 

Skrevet

Tror jeg hadde gitt noe godterier eller annet spiselig/ drikkelig om jeg ikke ante hva de likte. Ihvertfall syntes jeg alltid det var litt nedtur å få sminke, kjærlighetsromaner, såper eller annen pjatt jeg ikke brydde meg om da jeg var tenåring. 

Om du har en liten anelse om hva de liker, så er det mye lettere. Liker noen av de sci fi, krim, historie for eks? Da kan man kjøpe bok. Men bøker kan fortsatt slå veldig feil om man ikke aner hva de liker. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg pleier å få et av de større flaxloddene og penger av en tante, det synes jeg er helt greit.

Anonymkode: de2a3...5d7

Skrevet
2 minutter siden, magikeren said:

Tror jeg hadde gitt noe godterier eller annet spiselig/ drikkelig om jeg ikke ante hva de likte. Ihvertfall syntes jeg alltid det var litt nedtur å få sminke, kjærlighetsromaner, såper eller annen pjatt jeg ikke brydde meg om da jeg var tenåring. 

Om du har en liten anelse om hva de liker, så er det mye lettere. Liker noen av de sci fi, krim, historie for eks? Da kan man kjøpe bok. Men bøker kan fortsatt slå veldig feil om man ikke aner hva de liker. 

Ja, er akkurat dette jeg har minner av selv. 
Jentene "spiser ikke godteri" :P  Men noe i den stilen er nok lurt, at det kan brukes opp. Så man ikke kjøper noe de absolutt ikke har lyst på. 
Jeg har virkelig ikke anelse, vi er ikke en nær familie. Så jeg kjenner dem ikke etter at de har blitt store. 

Gjest Dævendøtte
Skrevet
1 time siden, kaleidoskop skrev:

Jeg har 3 nieser og nevøer jeg ikke har mye kontakt med. 
De er alle i slutten av tenårene og de skal få en liten gave. 
Dette er en "pliktgave" som bare må til, jeg har ikke tenkt å bruke mye penger. 
Men jeg aner ikke hva jeg skal gi, alle forslag mottas med takk. 

Jeg gjør det enkelt, har sju stk nevøer og nieser. En gang i året setter jeg inn en sum på foreldrenes eller barnas konto. For både jul og bursdag. Begynte med 1000 kr på hver i året, nå er jeg nede i 600 kr. Følte en tusenlapp ble litt mye da det kom tre barn til på rappen :)

Skrevet

Det selges jo så mye kjekt på bokhandlere i dag, så jeg pleier bare å spørre betjeningen om hva som er populært for x år gammel jente/gutt og jeg pleier å gjøre suksess med det. Får selvfølgelig med byttelapp også sånn i tilfelle.

Anonymkode: 1fe30...81f

• Liker 1
Skrevet

Kanskje Gavekort på ett kjøpesenter eller kanskje gavekort på ikea hvis det er i nærheten?

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, kaleidoskop said:

Ja, er akkurat dette jeg har minner av selv. 
Jentene "spiser ikke godteri" :P  Men noe i den stilen er nok lurt, at det kan brukes opp. Så man ikke kjøper noe de absolutt ikke har lyst på. 
Jeg har virkelig ikke anelse, vi er ikke en nær familie. Så jeg kjenner dem ikke etter at de har blitt store. 

Er disse jentene opptatt av kosthold? Er fancy krydder, utrete/ grønn te et alternativ? Kanskje drops fra apotek eller helsekost faller bedre i smak, kanskje det føles sunnere? 🤔 Om du skal sende det er det kanskje litt vanskelig å finne noe spennende mat i glass mtp at det kan knuse. Koselige eller kule tekopper, kanskje? Sånne tesiler eller hva det heter

Du aner ikke om de er nerdete, sportslige, sofagriser, er med i klubber, driver med noe på fritiden eller noe? Om de går på skole eller er studenter, kanskje noe praktisk til hybelen kunne vært noe? Eller noe nyttig til kjøkken. 

Du får snike på fb-profilene deres og se hva de liker :P 

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, magikeren said:

Er disse jentene opptatt av kosthold? Er fancy krydder, utrete/ grønn te et alternativ? Kanskje drops fra apotek eller helsekost faller bedre i smak, kanskje det føles sunnere? 🤔 Om du skal sende det er det kanskje litt vanskelig å finne noe spennende mat i glass mtp at det kan knuse. Koselige eller kule tekopper, kanskje? Sånne tesiler eller hva det heter

Du aner ikke om de er nerdete, sportslige, sofagriser, er med i klubber, driver med noe på fritiden eller noe? Om de går på skole eller er studenter, kanskje noe praktisk til hybelen kunne vært noe? Eller noe nyttig til kjøkken. 

Du får snike på fb-profilene deres og se hva de liker :P 

Ja, det er veldig opptatt av mat og trening etter min mening. 
For et par år siden fikk de påskeegg med masse fint oppi, blandt annet godteri. Eggene ble nesten ikke sett i, de fikk med seg godteri. Dette ble det veldig rynket på nesen av. Det var også lipsyl, neglelakk, teskjorte (riktignok billigste fra HM, men noe "fyll"), søt påskefigur + litt til. 
Dette er grunnen til at jeg tenker jeg er den dølle tanta. Uansett hva jeg hadde gitt hadde det vært kjipt?!

Selv husker jeg på den alderen at vi ga hverandre fine tekopper og te som luktet godt, samt noe sjokolade. Bodyshop var kult uansett om man brukte produktene eller ikke. 
Men det er jo en halv livsalder siden jeg var på den alderen, og tenker at ting har forandret seg...

Skrevet

Hmm. De er ikke så gamle at du kan droppe gi dem noe i år, da? At du sier fra til foreldrene dems at de er så gamle at du tenker det er på tide å slutte gi dem gaver? I vår slekt slutter man å gi til "barna" når de er konfirmert

• Liker 3
Skrevet

Hva med å bare eie det å være den "dølle" tanta? Her fikk vi fra ei tante diverse ting vi kom til å trenge når vi flytta hjemmefra, da vi begynte å bli ungdommer. Kjøkkenutstyr og sånt. Kjempedølt der og da, men noe som virkelig ble satt pris på et par år senere - og slapp å bruke penger på mye sånt på den første hybelen :) Har takka ho så hjerteligst sånn i etterkant, selv om nok ikke klarte å være like entusiastisk for en slikkepott der og da 😛 

Anonymkode: 46c6c...73d

• Liker 3
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva med å bare eie det å være den "dølle" tanta? Her fikk vi fra ei tante diverse ting vi kom til å trenge når vi flytta hjemmefra, da vi begynte å bli ungdommer. Kjøkkenutstyr og sånt. Kjempedølt der og da, men noe som virkelig ble satt pris på et par år senere - og slapp å bruke penger på mye sånt på den første hybelen :) Har takka ho så hjerteligst sånn i etterkant, selv om nok ikke klarte å være like entusiastisk for en slikkepott der og da 😛 

Anonymkode: 46c6c...73d

😂
Hehe, jo, jeg likte dette!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...