AnonymBruker Skrevet 2. desember 2018 #1 Skrevet 2. desember 2018 liker du å være menneske? selv synes jeg det er helt grusomt. Vi gjør så masse meningsløst! Hva har vi gjort for naturen egentlig? Hva har naturen gjort for oss, kan vi vel spørre oss da....kanskje ikke så mye å være takknemmelige for..vi fikk høyeste intellligensen. men vi har missbrukt den, det er problemet. I stedet for å bygge opp det nødvendige, har vi begynt å ødelegge og tenker BARE på oss selv. Ikke bare at vi utsletter dyr som er nødvendige for naturen, for vår egen jævla sikkerhet og grådighet, men vi skal utslette hverandre også. Eneste folk er opptatt av er status og hvem som har de fineste tingene , finest utseende og høyest status. Religion skaper bare krig. Anonymkode: 4ba8a...11c 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2018 #2 Skrevet 2. desember 2018 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: liker du å være menneske? selv synes jeg det er helt grusomt. Vi gjør så masse meningsløst! Hva har vi gjort for naturen egentlig? Hva har naturen gjort for oss, kan vi vel spørre oss da....kanskje ikke så mye å være takknemmelige for..vi fikk høyeste intellligensen. men vi har missbrukt den, det er problemet. I stedet for å bygge opp det nødvendige, har vi begynt å ødelegge og tenker BARE på oss selv. Ikke bare at vi utsletter dyr som er nødvendige for naturen, for vår egen jævla sikkerhet og grådighet, men vi skal utslette hverandre også. Eneste folk er opptatt av er status og hvem som har de fineste tingene , finest utseende og høyest status. Religion skaper bare krig. Anonymkode: 4ba8a...11c 6% av alle kriger i historien er pågrunn av religion. Anonymkode: 50332...be1 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2018 #3 Skrevet 2. desember 2018 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Religion skaper bare krig. Uenig i det, de fleste har respekt for andres tro, dessverre er det et mindretall som ødelegger. Ellers enig i resten av hva du skriver Anonymkode: fec59...502
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2018 #4 Skrevet 2. desember 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: 6% av alle kriger i historien er pågrunn av religion. Anonymkode: 50332...be1 det kommer jo alltid noen og motbeviser, for i de andre trådene så mener folk at religion er den største årsaken. Økonomi er nok også en årsak. Anonymkode: 4ba8a...11c
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2018 #5 Skrevet 2. desember 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Uenig i det, de fleste har respekt for andres tro, dessverre er det et mindretall som ødelegger. Ellers enig i resten av hva du skriver Anonymkode: fec59...502 men religion hindrer også folk å finne hverandre. For det er alltid flere i hver sin familie som er redd for det fremmede. Dette er jo enda en splid som mennesker skaper og vedlikeholder. Men så til syvende og sist så tror jeg ingen er bedre enn noen andre. Det er bare forskjellig tro, syn på ting og hva man har lært. Men selvfølgelig, det er mye ulogiske og urettferdige syn på ting. men det er rart at mennesker ikke har noen evne til å på en måte våkne opp. Alle holder seg til det vanlige trygge. Gjør du ikke det er du dum . Og så har vi jo denne forbanna økonomien. Anonymkode: 4ba8a...11c
Jadzia Skrevet 2. desember 2018 #6 Skrevet 2. desember 2018 Du kan selvfølgelig velge å se alt det negative i det å være menneske. Men du kan også snu på det. Tenk for en mulighet du har til å gjøre verden bittelitt bedre? Kanskje du ikke får det til i den store sammenheng, men du kan velge å forurense mindre, du kan endre vanene dine, gjøre gode ting for de rundt deg osv. Vi mennesker har en mulighet til å påvirke verden og de rundt oss, som ingen dyr har.
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2018 #7 Skrevet 2. desember 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: det kommer jo alltid noen og motbeviser, for i de andre trådene så mener folk at religion er den største årsaken. Økonomi er nok også en årsak. Anonymkode: 4ba8a...11c Den største årsaken til kriger i historien er kamp om ressurser og makt. Religion blir ofte brukt som motivasjon men det er sjeldent at religion er den faktiske årsaken til krig. Den siste religionskrigen i Europa var 30 årskrigen (1618-1648) men den religiøse konflikten var over i 1635. Anonymkode: 50332...be1
kaleidoskop Skrevet 2. desember 2018 #8 Skrevet 2. desember 2018 Jeg synes det er helt fantastisk å være menneske. Føler ikke jeg bryr meg om bare meg selv, men også venner og familie som er meg nære. Naboen jeg ikke kjenner bryr jeg meg ikke så mye om, men jeg er da medmenneske til denne personen også. Det er mange som gjør mye godt der ute også, som hjelper andre. Synes TS har fokusert veldig på det negative. Vi har fucka opp naturen, men til "forsvar" viste de ikke bedre da, og det er fortsatt noen som er der. "Global Warming is just fake news" f.eks. Men det er så mange som prøver å rette dette opp, og jeg håper og tror vi kommer dit. Barna og generasjonen under oss blir opplært til dette. De vil klare å ta vare på planeten. Vet ikke hvilke bekjentskap og venner du har TS som synes alle bryr seg om status og utseende. Men det er ikke de jeg omgås med. Vi må alle ha en plass og bo, klær og mat. Er vi på besøk hos hverandre skryter vi av det vi synes er fint og bra. Det er jo bare hyggelig. Men ingen har kjøpt seg klær for å vise status. Vi snakker også om at vi begynner å bli gammel, jo da, det går på utseende. Men så ler vi av det og ser hvem som har fått mest grå hår...
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2018 #9 Skrevet 2. desember 2018 2 minutter siden, kaleidoskop skrev: Jeg synes det er helt fantastisk å være menneske. Føler ikke jeg bryr meg om bare meg selv, men også venner og familie som er meg nære. Naboen jeg ikke kjenner bryr jeg meg ikke så mye om, men jeg er da medmenneske til denne personen også. Det er mange som gjør mye godt der ute også, som hjelper andre. Synes TS har fokusert veldig på det negative. Vi har fucka opp naturen, men til "forsvar" viste de ikke bedre da, og det er fortsatt noen som er der. "Global Warming is just fake news" f.eks. Men det er så mange som prøver å rette dette opp, og jeg håper og tror vi kommer dit. Barna og generasjonen under oss blir opplært til dette. De vil klare å ta vare på planeten. Vet ikke hvilke bekjentskap og venner du har TS som synes alle bryr seg om status og utseende. Men det er ikke de jeg omgås med. Vi må alle ha en plass og bo, klær og mat. Er vi på besøk hos hverandre skryter vi av det vi synes er fint og bra. Det er jo bare hyggelig. Men ingen har kjøpt seg klær for å vise status. Vi snakker også om at vi begynner å bli gammel, jo da, det går på utseende. Men så ler vi av det og ser hvem som har fått mest grå hår... Litt skeptisk. Dessverre er det mange av dagens foreldre som konkurrerer om hvilket hjem som har mest velstand. Sier ikke alle, men en del. Anonymkode: 4ba8a...11c
kaleidoskop Skrevet 2. desember 2018 #10 Skrevet 2. desember 2018 56 minutter siden, AnonymBruker said: Litt skeptisk. Dessverre er det mange av dagens foreldre som konkurrerer om hvilket hjem som har mest velstand. Sier ikke alle, men en del. Anonymkode: 4ba8a...11c Ja og det vil det alltid være. Men hvorfor dra alle over en kam? Det er en grunn til at det var makgale mennesker en gang i tiden, de finnes alltid. Det er noen som vil styre, ha makt, og som ikke vil dele. De finnes i store og mindre skala. De fleste har bare skjønt at man må dempe seg litt, men om de vil være "maktgale" i sin vennegjeng, so what? Jeg har trua på menneskeheten. Da jeg tror de fleste er medmenneskelige og skjønner at man må ta vare på hverandre og ikke jobbe mot hverandre.
Zaga Skrevet 2. desember 2018 #11 Skrevet 2. desember 2018 Jeg synes også det er handler om å ha det beste livet, det beste huset, beste bilen, beste interiør, og dyrest mulig klær og dyre vesker og det å se mest mulig velfungerende ut. Ser jo ofte det her også på kvinneguiden at noen ikke vil være venner med psykisk syke mennesker og det synes jeg er trist siden da blir forskjellen enda større. Fordommer er trist. Livet er trist og ensomt. Livet bare går fremover uten noen mening.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå