Gå til innhold

Huden min trenger vel litt pleie...

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg er ikke noe flink til å ta vare på huden min i det hele tatt, og tenkte det er noe jeg burde gjøre noe med.

Jeg har en rensegele-sak som skrubber litt, kjøpt på dagligvare da, som jeg bruker i dusjen. Den er snart tom. Når jeg har brukt den blir huen veldig tørr, så jeg smører inn med fuktighetskrem, har vaseline intensive care sin dagkrem stående, som jeg synes fungerer greit. (Denne er slett ikke snart tom, men om jeg bytter gjør ingenting, sambo bruker også denne, så han bruker den nok opp uansett. (han nekter liksom å gå til innkjøp av noe eget, og synes denne ikke lukter så mye "dame", så han bruker den, for han er en "tørrpinn" i ansiktet))

Ellers går det bare i en vaskeklut med varmt vann når jeg står opp (dusjer ikke om morgenen nå som det fortsatt er såpass kaldt ute, jeg vil ikke bli forkjøla av å gå til jobb med vått hår)

Huden min er altså ikke spesielt tørr da, annet enn etter denne rense-gel'en, og etter skiturene i påskesola da. Jeg har derimot litt kviser/urenheter. Nettopp sluttet på p-piller, og vet at jeg gjenomgår litt hormonforandringer som jo kan være noe av årsaken til dette da. Disse er i panna og på kinnet under øynene stort sett, av og til litt på haka. Ikke store kviser, bare små urenheter stort sett.

Jeg bruker ikke så mye sminke, men den bør jo uansett fjernes på en effektiv og skånsom måte.

Forøvrig er jeg 25 år gammel, ferdig med pubertetens plager, men ikke helt klar for rynkebekjemping enda, altså :-)

Noen anbefalinger til en litt helhetlig hudpleie, som helst ikke er altfor dyr, men jeg vet jo at man må betale litt for kvalitet da. Det er så mye å velge mellom at jeg blir helt svimmel...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det er så mye kremer og miksturer, masker og peeling at en blir helt svimmel! Tror det lureste er å gå til et sted de selger litt forskjellige merker, og be om hjelp.

Jeg bruker Clinique sine produkter og er godt fornøyd med de. Jeg handler de på Kvinneguidens parfymeri, Strawberrynet.

Gjest Anonymous
Skrevet

Ja, du har sikkert rett i det med å gå en plass og spørre, men da føler jeg at de sikkert bare vil selge meg det de tjener mest på, og de har jo bare begrensede utvalg, uansett hvor jeg titter, synes jeg.

Jeg tenkte også å shoppe via strawberrynet, og håpet noen her hadde litt tips. Men det er vel ikke så lett, sånn uten videre.

Skrevet

Vichy-serien som du får på apoteket gir god valuta for pengene, synes jeg. Jeg har brukt den mye, og har blandingshud.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...