Cata Skrevet 2. desember 2018 #1 Skrevet 2. desember 2018 Hjelp, jeg har hatt en Kenwood Master i årevis men jeg har aldri brukt hurtigmikseren på den. Her i forrige uke tenkte jeg å gjøre det og jeg ble stående som et stort spørsmålstegn. Jeg trodde det bare var å feste den oppå selve maskinen, men festet passer jo ikke. Delene går ikke sammen slik at drivverket når tak i motparten i hurtigmikseren. Aner ikke hvor bruksanvisningen er havnet hen og klarer heller ikke google fram bruksanvisning på Kenwood sine sider. Tydeligvis har nyere modeller overtatt. Er det noen som har en "gammel" Kenwood Master som kan forklare meg i enkle ordelag hvordan hurtigmikseren skal festes?
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2018 #2 Skrevet 3. desember 2018 Kom hurtigmikseren sammen med resten av maskinen, eller er den kjøpt til i etterkant? Hvis det siste er tilfellet: Kan du ha fått en hurtigmikser til feil modell? Det skal bare være å ta av dekselet, sette hurtigmikseren ned på sporet og vri rundt så den fester seg. Sånn funket maskinene moren og bestemoren min hadde på 70-tallet, og sånn funker min maskin fra 2000-tallet. (Jeg har forresten ikke hørt om Kenwood Master, bare Chef og Major (nå Chef XL). Når er den fra? Kan du legge ut bilde av koblingene?) Anonymkode: 04a1a...33e
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2018 #3 Skrevet 4. desember 2018 På 2.12.2018 den 16.45, Cata skrev: Hjelp, jeg har hatt en Kenwood Master i årevis men jeg har aldri brukt hurtigmikseren på den. Her i forrige uke tenkte jeg å gjøre det og jeg ble stående som et stort spørsmålstegn. Jeg trodde det bare var å feste den oppå selve maskinen, men festet passer jo ikke. Delene går ikke sammen slik at drivverket når tak i motparten i hurtigmikseren. Aner ikke hvor bruksanvisningen er havnet hen og klarer heller ikke google fram bruksanvisning på Kenwood sine sider. Tydeligvis har nyere modeller overtatt. Er det noen som har en "gammel" Kenwood Master som kan forklare meg i enkle ordelag hvordan hurtigmikseren skal festes? Bruk google og du finner ganske sikkert bruksanvisningrn. Anonymkode: b4b3b...065
Cata Skrevet 4. desember 2018 Forfatter #4 Skrevet 4. desember 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Bruk google og du finner ganske sikkert bruksanvisningrn. Anonymkode: b4b3b...065 Nei, det er det som er problemet. Jeg trodde også det ville være enkelt å google fram en bruksanvisning, men jeg har faktisk ikke klart å google fram en som er gammel nok. På Kenwood sine sider så finner jeg bare bruksanvisninger for nyere modeller og selv med forskjellige kombinasjoner av Kenwood Master og "bruksanvisning" eller "user guide" så finner jeg ikke noe fornuftig. Hadde godt håp for Youtube, men klarte ikke finne noe der heller.
Cata Skrevet 4. desember 2018 Forfatter #5 Skrevet 4. desember 2018 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Kom hurtigmikseren sammen med resten av maskinen, eller er den kjøpt til i etterkant? Hvis det siste er tilfellet: Kan du ha fått en hurtigmikser til feil modell? Det skal bare være å ta av dekselet, sette hurtigmikseren ned på sporet og vri rundt så den fester seg. Sånn funket maskinene moren og bestemoren min hadde på 70-tallet, og sånn funker min maskin fra 2000-tallet. (Jeg har forresten ikke hørt om Kenwood Master, bare Chef og Major (nå Chef XL). Når er den fra? Kan du legge ut bilde av koblingene?) Anonymkode: 04a1a...33e Unnskyld, du har helt rett - det ble feil i HI. Det skal selvsagt være Major. (Har vært riktig når jeg har googlet da.) Hurtigmikseren kom sammen med maskinen og jeg trodde også det bare skulle være å sette den ned på sporet og vri et "knepp" til ene eller andre siden så den låste seg. Slik var det på miksmasteren min og jeg trodde prinsippet var noenlunde likt på Kenwood. Problemet er at jeg finner ikke noe spor. Jeg ser at den "tappen" som utgjør drivverket på selve maskinen stemmer med den som er i bunnen av hurtigmikseren, men jeg får dem rett og slett ikke til å gå sammen. Føler meg ekstremt lite lur akkurat nå.
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2018 #6 Skrevet 4. desember 2018 Sikker på at du ikke har to fester på toppen? Anonymkode: b4c1a...1e6
Cata Skrevet 4. desember 2018 Forfatter #7 Skrevet 4. desember 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Sikker på at du ikke har to fester på toppen? Anonymkode: b4c1a...1e6 Jo, jeg har det. Det ene ("foran") er for kjøttkverna, og den har jeg brukt så den har jeg kontroll på. Sjekket den også da jeg prøvde å finne ut av den hurtigmikseren, men der er det forskjellig utseende på "koplingen" mellom ekstrautstyr og drivverk så der virker det enda mer håpløst enn på andre stedet.
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2018 #8 Skrevet 5. desember 2018 På 4.12.2018 den 21.59, Cata skrev: Jo, jeg har det. Det ene ("foran") er for kjøttkverna, og den har jeg brukt så den har jeg kontroll på. Sjekket den også da jeg prøvde å finne ut av den hurtigmikseren, men der er det forskjellig utseende på "koplingen" mellom ekstrautstyr og drivverk så der virker det enda mer håpløst enn på andre stedet. Nå har jeg sett på min egen Major, og jeg har tre fester: Ett i front slik du nevner, til bl.a. kjøttkverna. Løsnes med en hendel som sitter under foran. Ett oppå foran, til ett eller annet redskap jeg aldri har brukt. Ett oppå bak, der hurtigmikseren passer. De to siste festene ligger under hvert sitt plastlokk, og disse to plastlokkene dekker til sammen hele toppen på maskinen. Min likner veldig på denne og har de samme festene/uttakene, men er ikke 100 % lik å se på. Anonymkode: 04a1a...33e
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2018 #9 Skrevet 5. desember 2018 På 4.12.2018 den 20.01, Cata skrev: Unnskyld, du har helt rett - det ble feil i HI. Det skal selvsagt være Major. (Har vært riktig når jeg har googlet da.) Hurtigmikseren kom sammen med maskinen og jeg trodde også det bare skulle være å sette den ned på sporet og vri et "knepp" til ene eller andre siden så den låste seg. Slik var det på miksmasteren min og jeg trodde prinsippet var noenlunde likt på Kenwood. Problemet er at jeg finner ikke noe spor. Jeg ser at den "tappen" som utgjør drivverket på selve maskinen stemmer med den som er i bunnen av hurtigmikseren, men jeg får dem rett og slett ikke til å gå sammen. Føler meg ekstremt lite lur akkurat nå. Neste spørsmål: Hva slags hurtigmikser har du? De finnes så vidt jeg vet både i glass, stål og plast. Min er i klar plast. "Tappen" sitter i selve klarplastdelen, men nederst på denne skal det skrus på en litt høy, hvit plastring som har festene som skal låse hurtigmikseren fast i maskinen. Uten denne hvite plastringen er det mulig å sette "tappen" ned i sporet i drivverket, men den sitter ikke fast på noen som helst måte og vipper bare løst rundt. Kan det tenkes at du mangler denne ringen? Her fant jeg faktisk et bilde av en maskin med tilbehør, akkurat maken til min. Hurtigmikseren er gjemt litt bak, men du ser den hvite plastringen jeg snakker om. Anonymkode: 04a1a...33e
Cata Skrevet 6. desember 2018 Forfatter #10 Skrevet 6. desember 2018 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Her fant jeg faktisk et bilde av en maskin med tilbehør, akkurat maken til min. Hurtigmikseren er gjemt litt bak, men du ser den hvite plastringen jeg snakker om. Åååå, tusen takk. Det der ser akkurat ut som min maskin. Jeg har den hvite plastringen og jeg har prøvd med den, men det må være noe jeg gjør galt da. *går for å prøve enda en gang *
Cata Skrevet 6. desember 2018 Forfatter #11 Skrevet 6. desember 2018 AB...33e , du har reddet tålmodigheten min. Nå fikk jeg det til. Grunnen til at jeg ikke fikk delene til å passe sammen er plastkladeisen innenfor ringen på selve hurtigmikser delen. Jeg skjønte ikke at den var fjærbelastet (og det med en forholdsvis kraftig fjær også) så jeg presset ikke nok ned da jeg skulle sette delene sammen. Åh, så flott. Nå kan jeg bruke hurtigmikseren i stedet for stavmikseren neste gang jeg skal mose noe. 3
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2018 #12 Skrevet 6. desember 2018 2 timer siden, Cata skrev: AB...33e , du har reddet tålmodigheten min. Nå fikk jeg det til. Grunnen til at jeg ikke fikk delene til å passe sammen er plastkladeisen innenfor ringen på selve hurtigmikser delen. Jeg skjønte ikke at den var fjærbelastet (og det med en forholdsvis kraftig fjær også) så jeg presset ikke nok ned da jeg skulle sette delene sammen. Åh, så flott. Nå kan jeg bruke hurtigmikseren i stedet for stavmikseren neste gang jeg skal mose noe. Juhuu! Så bra det funket til slutt! Anonymkode: 04a1a...33e 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå