Gå til innhold

Stemor er sint etter at jeg sendte med pakkekalender til barna

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har to barn (8 og 7) mens de har er barn som er 5 og jeg har laget pakkekalender til alle tre siden jeg er glad i dem alle sammen og vil ikke gjøre forskjell.

Stemor er sint, eller kanskje mest irritert fordi jeg sendte med pakkekalenderen til far nå, og mener at jeg prøver å erstatte henne som mor for eget barn. Jeg har opp gjennom sittet masse barnevakt for 5-åringen og tenker at hun er en naturlig del i min familie som også selvfølgelig skal få kalender. Jeg spurte også far om det var greit, men han hadde ikke klarert det med stemor og det har blitt veldig ekkelt. Stemor sier at hun ikke skal bruke meg som barnevakt mer (det er greit, jeg får jo ikke betalt men gjør det fordi de er søsken og jeg har jo blitt glad i jenta) og at mine barn er uønsket i hennes hus nå. De har to uker hos far nå, siden jeg skal på jobbtur. 

Var jeg helt dust i hodet? Burde jeg latt være? 

Anonymkode: 0a2aa...958

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har to barn (8 og 7) mens de har er barn som er 5 og jeg har laget pakkekalender til alle tre siden jeg er glad i dem alle sammen og vil ikke gjøre forskjell.

Stemor er sint, eller kanskje mest irritert fordi jeg sendte med pakkekalenderen til far nå, og mener at jeg prøver å erstatte henne som mor for eget barn. Jeg har opp gjennom sittet masse barnevakt for 5-åringen og tenker at hun er en naturlig del i min familie som også selvfølgelig skal få kalender. Jeg spurte også far om det var greit, men han hadde ikke klarert det med stemor og det har blitt veldig ekkelt. Stemor sier at hun ikke skal bruke meg som barnevakt mer (det er greit, jeg får jo ikke betalt men gjør det fordi de er søsken og jeg har jo blitt glad i jenta) og at mine barn er uønsket i hennes hus nå. De har to uker hos far nå, siden jeg skal på jobbtur. 

Jeg tenker at det er fint at du også laget til 5-åringen, men hvorfor spurte du ikke bare stemor til dine barn når du ikke fikk ordentlig svar fra far? Hun overreagerer jo veldig når hun sier at du prøver å erstatte henne, og sier du ikke får være barnevakt mer..

Vi har også pakkekalender, men kun pakker på dagene som barna er hos oss. 

Anonymkode: 919a5...b3d

• Liker 8
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Jeg kan ikke se noe galt i det.

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker at det er fint at du også laget til 5-åringen, men hvorfor spurte du ikke bare stemor til dine barn når du ikke fikk ordentlig svar fra far? Hun overreagerer jo veldig når hun sier at du prøver å erstatte henne, og sier du ikke får være barnevakt mer..

Vi har også pakkekalender, men kun pakker på dagene som barna er hos oss. 

Anonymkode: 919a5...b3d

Far sa det var greit, men har kommet frem at han ikke spurte stemor og at han bare tok det forgitt. Jeg antok at han hadde spurt, siden vi pleier å ha veldig god kommunikasjon og samarbeider kjempe godt oss imellom. 

• Liker 12
Skrevet

Om noen er dust i hodet her så er det vel ihvertfall ikke deg. Hun høres en smule sjalu ut? Jeg syns det var snilt av deg 😊

• Liker 33
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror like mye på dette som på julenissen🎅🏻

Anonymkode: 19800...b7c

• Liker 16
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror like mye på dette som på julenissen🎅🏻

Anonymkode: 19800...b7c

Hahaha, jeg lo litt nå. Spørs om du er barn eller ei. Men det er dessverre veldig reellt for meg akkurat nå, og jeg var redd det var noen sosiale koder jeg ikke har plukket opp på. 

• Liker 5
Skrevet

Tanken var god, men jeg forstår at hun reagerer. Hvordan ville du likt om hun troppet opp på døra med pakkekalender til dine barn? Det kan jo være at hun har helt andre tanker enn deg om hva en kalender skal inneholde, pris og lignende, og så kommer du seilende inn og kupper hele greia. Du burde tatt en prat med henne om det på forhånd, og ikke bare med faren. Kjempedumt når man prøver å gjøre noe hyggelig og så feiler det fullstendig, men man må jo bare ta kritikken som kommer og prøve å lære noe av det til en annen gang. 

Skrevet (endret)

Så barna som du har sammen med eksen er ikke lengre velkommen hjem til faren sin? Siden du skrev at stemor sa at barna er ikke velkomne i hennes hus lengre? Pga en pakkekalender 😳

Hvis dette er tilfelle; snakk om overreaksjon fra stemor! 

(hadde du bare sendt med til dine barn så hadde nok det blitt feil også)

Kan ikke se at du har gjort noe galt her. Men her har jo eksen din tråkket skikkelig i baret ved å ikke si noe til kona si

Endret av skruf
  • Liker 22
Skrevet

Min datter kom hjem med pakkekalender fra mammaen til bestevenninnen. Jeg ble så rørt og glad. Tenk at folk gjør slikt❤ Så da har hun 2 pakkekalendere. Så hva? For et barn er det fantastisk å ha mange rundt seg som bryr seg og som gledelig overrasker😊 

Anonymkode: 2ac8a...968

• Liker 35
Skrevet
13 minutter siden, skruf skrev:

Så barna som du har sammen med eksen er ikke lengre velkommen hjem til faren sin? Siden du skrev at stemor sa at barna er ikke velkomne i hennes hus lengre? Pga en pakkekalender 😳

Hvis dette er tilfelle; snakk om overreaksjon fra stemor! 

(hadde du bare sendt med til dine barn så hadde nok det blitt feil også)

Kan ikke se at du har gjort noe galt her. Men her har jo eksen din tråkket skikkelig i baret ved å ikke si noe til kona si

Jeg regner og tror hun sa det i affekt, men har sagt til begge to at om det er noe så ringer de så kommer mormor og henter. Vi har aldri hatt et sånt problem som dette før, men det er godt mulig at jeg burde spurte stemor også, og ikke bare far. Tok det for gitt siden kommunikasjon har alltid vært så god. 

• Liker 6
Skrevet
10 minutter siden, hind skrev:

Tanken var god, men jeg forstår at hun reagerer. Hvordan ville du likt om hun troppet opp på døra med pakkekalender til dine barn? Det kan jo være at hun har helt andre tanker enn deg om hva en kalender skal inneholde, pris og lignende, og så kommer du seilende inn og kupper hele greia. Du burde tatt en prat med henne om det på forhånd, og ikke bare med faren. Kjempedumt når man prøver å gjøre noe hyggelig og så feiler det fullstendig, men man må jo bare ta kritikken som kommer og prøve å lære noe av det til en annen gang. 

Far har vel lov å si ja til kalenderhan og??? Er det forbeholdt kun mor å bestemme? Slike svar gjør at jeg støtter utsagnet om at pakkekalender er mest til mødres ære..

Anonymkode: e828b...ce6

• Liker 35
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg regner og tror hun sa det i affekt, men har sagt til begge to at om det er noe så ringer de så kommer mormor og henter. Vi har aldri hatt et sånt problem som dette før, men det er godt mulig at jeg burde spurte stemor også, og ikke bare far. Tok det for gitt siden kommunikasjon har alltid vært så god. 

Personlig så synes jeg at det holder å spørre den ene forelderen, og det gjorde du jo. Er like mye far sin unge som stemor sin. 

Så er det noen stemor bør være sur på her så er det jo mannen sin som ga klarsignal uten å høre med henne 

Skulle ikke være nødvendig å levere inn søknad i tre eksemplarer om å få lage en uskyldig pakkekalender 

• Liker 36
Gjest BearMama
Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun sier mannens barn er uønsket i hennes hus? 🙄😂

Lykke til med det forholdet...

Hun er dust. Du gjorde noe koselig.

Skrevet
8 minutter siden, skruf skrev:

Personlig så synes jeg at det holder å spørre den ene forelderen, og det gjorde du jo. Er like mye far sin unge som stemor sin. 

Så er det noen stemor bør være sur på her så er det jo mannen sin som ga klarsignal uten å høre med henne 

Skulle ikke være nødvendig å levere inn søknad i tre eksemplarer om å få lage en uskyldig pakkekalender 

Jeg tenkte egentlig bare at hele greia skulle være koselig. Var jo ikke meningen at det skulle bli noe drama av en pakkekalender. Må innrømme at jeg synes hele greia er underlig, så trengte hjelp for å se om jeg hadde vært helt idiot. 

• Liker 8
Skrevet

Ungene er uønsket, men skal likevel være der i to uker nå?

Anonymkode: 36139...500

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ungene er uønsket, men skal likevel være der i to uker nå?

Anonymkode: 36139...500

Denne stusset jeg også på. 

Skrevet

Altså, du spurte han og han sa ja, da må de jo være greit? Hun får eventuelt bli sur på han da, som ikke hørte med henne også. Det er vel deres felles barn, ergo hans barn også?

Veldig spesiell reaksjon fra henne. Skjønner at det kan føles rart at kjærestens eks lager kalender til sitt barn, men hun må jo se på det store bildet 1. dine får og det skal ikke bli urettferdig - 2. du spurte barnets pappa.

Anonymkode: bfde1...39d

• Liker 5
Skrevet
48 minutter siden, AnonymBruker said:

Far har vel lov å si ja til kalenderhan og??? Er det forbeholdt kun mor å bestemme? Slike svar gjør at jeg støtter utsagnet om at pakkekalender er mest til mødres ære..

Anonymkode: e828b...ce6

Nei, selvfølgelig ikke, men begge bør spørres. Særlig mødre pleier å ha sterke meninger om julekalenderen og hva den skal inneholde, og da er det dumt at andre bare stormer inn og trer en kalender ned over hodet på dem. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...