AnonymBruker Skrevet 2. desember 2018 #1 Skrevet 2. desember 2018 Vil ikke lage et langt innlegg, men jeg er så sint på eksen til mamma. Han bidro til å ødelegge oppveksten min, og alt som betyr noe for han er penger og status. Veldig opptatt av at noen skal gå i de og de klærne, ha den mobilen og den bilen f.eks. Tåler veldig dårlig at andre har noe bedre. Men jeg var liksom alltid den "håpløse" ungen som aldri kom til å få seg noen utdannelse. Nå har jeg fått meg en jobb som innebærer at jeg må reise veldig mye. Jeg trives kjempe bra og føler jeg er på vei til å finne plassen min i livet. Men da kommer han og snakker om alt som er negativt ved det. "Blir ikke så mye i pensjon da?" Og det første han spør om er hva jeg tjener. Han spør alltid hva jeg har i lønn. Han har blitt ekstremt smiskete til broren min som er i jobb nå. Han var også en helt forferdelig håpløs unge, som kom til å ende opp som en samfunnstaper. Men i det han klarer noe så er han på med en gang! og slik kommer det til å bli med meg også! Men siden han alltid spør hva jeg tjener osv, så føler jeg han er livredd for at jeg skal klare noe mer enn han. Anonymkode: 66189...21a
petterm Skrevet 2. desember 2018 #2 Skrevet 2. desember 2018 Hvorfor bryr du deg om eksen til mora di? Det er vel en grunn til at han er eks? Stol på deg sjøl og gi pokkern i han. 12
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2018 #3 Skrevet 2. desember 2018 Akkurat nå, petterm skrev: Hvorfor bryr du deg om eksen til mora di? Det er vel en grunn til at han er eks? Stol på deg sjøl og gi pokkern i han. men jeg MÅ se han av og til fordi de dessverre fikk barn sammen. Anonymkode: 66189...21a
petterm Skrevet 2. desember 2018 #4 Skrevet 2. desember 2018 Du kan allikevel prøve å overse kommentarene hans. Stol på p deg sjøl. 5
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2018 #5 Skrevet 2. desember 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: men jeg MÅ se han av og til fordi de dessverre fikk barn sammen. Anonymkode: 66189...21a Du kan vel treffe halvsøsknene dine uten faren deres tilstede vel?! Anonymkode: 8f272...a73 2
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2018 #6 Skrevet 2. desember 2018 Mulig du er litt hårsår, virker bare som om han skal forsikre seg om at du har tenkt på alt. Pensjon er viktigere enn du tror. Anonymkode: 501f3...96f 1
Macro Skrevet 2. desember 2018 #7 Skrevet 2. desember 2018 Hvorfor gidder du å ha kontakt med fyren? 3
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2018 #8 Skrevet 2. desember 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Mulig du er litt hårsår, virker bare som om han skal forsikre seg om at du har tenkt på alt. Pensjon er viktigere enn du tror. Anonymkode: 501f3...96f Hvor viktig da? Skal jeg legge tilrette hele jævla livet for den helvetes alderdommen? Anonymkode: 66189...21a 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2018 #9 Skrevet 2. desember 2018 2 minutter siden, AnonymBruker said: Hvor viktig da? Skal jeg legge tilrette hele jævla livet for den helvetes alderdommen? Anonymkode: 66189...21a Det er veldig lurt å tenke på pensjonen. Om du pensjonere deg som 67-åring (som er det vanligste) kan det det være den du skal leve av i tjuefem til tredve år, hvis du blir så gammel. Anonymkode: 4ae59...61f 3
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2018 #10 Skrevet 2. desember 2018 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor viktig da? Skal jeg legge tilrette hele jævla livet for den helvetes alderdommen? Anonymkode: 66189...21a Ja, det skal du. Ikke nødvendigvis ved å drive med andre ting enn du ønsker eller droppe drømmejobben, men om du har en jobb av en type som ikke tjener opp pensjonspoeng bør du absolutt prøve å finne deg en god pensjonsforsikring og/eller sørge for å spare til alderdommen. Anonymkode: 739a7...69d 2
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2018 #11 Skrevet 2. desember 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er veldig lurt å tenke på pensjonen. Om du pensjonere deg som 67-åring (som er det vanligste) kan det det være den du skal leve av i tjuefem til tredve år, hvis du blir så gammel. Anonymkode: 4ae59...61f Og hva skjer med de som ikke har pensjon? Anonymkode: 66189...21a
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2018 #12 Skrevet 2. desember 2018 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor viktig da? Skal jeg legge tilrette hele jævla livet for den helvetes alderdommen? Anonymkode: 66189...21a Ja, faktisk. Hva gjør du uten penger etter fylte 65? Anonymkode: 501f3...96f 2
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2018 #13 Skrevet 2. desember 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, det skal du. Ikke nødvendigvis ved å drive med andre ting enn du ønsker eller droppe drømmejobben, men om du har en jobb av en type som ikke tjener opp pensjonspoeng bør du absolutt prøve å finne deg en god pensjonsforsikring og/eller sørge for å spare til alderdommen. Anonymkode: 739a7...69d nei, jeg lar ikke være å leve nå bare fordi jeg skal bli gammel. man kan vel få aktiv dødshjelp om man ønsker det da.. Anonymkode: 66189...21a 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2018 #14 Skrevet 2. desember 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: nei, jeg lar ikke være å leve nå bare fordi jeg skal bli gammel. man kan vel få aktiv dødshjelp om man ønsker det da.. Anonymkode: 66189...21a Ok, jeg begynner å forstå hvorfor han er bekymret. Anonymkode: 6e09e...ded 9
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2018 #15 Skrevet 2. desember 2018 Når han spør hva du tjener, svar «nok til å klare meg» eller noe annet nøytralt, med et smil :) Han har da ingenting med det å gjøre, så sykt irriterende med sånne folk som ikke har folkeskikk. Han har heller ingenting med hva du gjør på jobb. Bare svar «litt forskjellig», og skift tema :) Hold kontakten på et absolutt minimum, og stikk på do, ta en telefon osv. om dere blir alene og han graver. Lett å sno seg unda nysgjerrige folk som graver om man lærer seg litt triks:) Lykke til! Anonymkode: 63aa6...da0 6
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2018 #16 Skrevet 2. desember 2018 Når han spør hva du tjener... Smil søtt og si "mer enn deg" Anonymkode: 4b0ce...b7f
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2018 #17 Skrevet 2. desember 2018 Jeg har ei tante som er av samme type. Ekstremt opptatt av penger og status. Når hun graver om lønn sier jeg bare at jeg garantert tjener mer enn henne, og så blunker jeg lurt. Eller: Ja det skulle du vel likt å vite Osv osv. Du har faen ikke opplysningsplikt til han. Anonymkode: 78cbd...4e0 3
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2018 #18 Skrevet 2. desember 2018 1 hour ago, AnonymBruker said: Og hva skjer med de som ikke har pensjon? Anonymkode: 66189...21a Da får du minstepensjon fra folketrygden. Tror den er på ca. 15000 i mnd. Anonymkode: 4ae59...61f
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2018 #19 Skrevet 2. desember 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ok, jeg begynner å forstå hvorfor han er bekymret. Anonymkode: 6e09e...ded bekymret?? Det er det han vil! Jeg bare værer det... Han vil bare at jeg skal komme til han og si at "skulle hørt på deg". For han har alltid hatt et ekstremt behov for å være bedre enn andre. ALLTID har han hatt et bedre forslag når det kommer til karrierevalg og økonomiske valg, men aldri har vi hatt så god velstand hjemme som etter han flyttet ut. Han vil bare at jeg skal slutte med det jeg driver med, for der risikerer jeg å tjene dobbelt så mye som han. Anonymkode: 66189...21a
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2018 #20 Skrevet 2. desember 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: nei, jeg lar ikke være å leve nå bare fordi jeg skal bli gammel. man kan vel få aktiv dødshjelp om man ønsker det da.. Anonymkode: 66189...21a Så du har problemer med leseforståelsen i tillegg til den økonomiske forståelsen? Kan ikke se noen annen grunn til at du skulle tolke innlegget mitt slik du gjør her. Anonymkode: 739a7...69d 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå