AnonymBruker Skrevet 2. desember 2018 #1 Del Skrevet 2. desember 2018 Datteren min har julekalenderen fra Glitter, og i dagens luke fikk hun fine øredobber i nikkel. Hun har hatt hull i ørene i 3 år nå og kun brukt fra gullsmeden. Hun vil gjerne bruke disse hun fikk idag, men jeg er redd hun skal utvikle allergi for nikkel. Prøvd å Google litt, men finner ikke noe konkret. Så jeg spør her, er det trygt hun bruker disse i nikkel eller ikke? Anonymkode: 1c20b...d14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2018 #2 Del Skrevet 2. desember 2018 Finnes det nikkel i øredobber nå til dags da? Mener det ble forbudt for 20 år siden eller noe. Anonymkode: 869cc...2da 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blomaden Skrevet 2. desember 2018 #3 Del Skrevet 2. desember 2018 Tror ikke hun kan få det av å bruke nikkel, tror nok at hun enten tåler det eller ikke. Jeg tåler ikke nikkel, så hvis jeg bruker øredobber med nikkel i så begynner det å blø i øredobbhullet. Dere må nesten bare teste det litt ut. Vertfall det jeg ville gjort Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2018 #4 Del Skrevet 2. desember 2018 Nikkel er et sølvhvitt høyglansmetall som blant annet brukes i produksjonen av rustfritt stål. Alle smykker som selges hos Glitter følger EU-direktivet for nikkel. For deg som har nikkelallergi finnes det alternativer som for eksempel våre plastsmykker Jeg er allergisk mot både plast og nikkel, men for noen få timer, kan jeg bruke nikkeløredobber. Anonymkode: 48be5...a33 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2018 #5 Del Skrevet 2. desember 2018 1 minutt siden, Mallefisk skrev: Tror ikke hun kan få det av å bruke nikkel, tror nok at hun enten tåler det eller ikke. Jeg tåler ikke nikkel, så hvis jeg bruker øredobber med nikkel i så begynner det å blø i øredobbhullet. Dere må nesten bare teste det litt ut. Vertfall det jeg ville gjort Joda, nikkelallergi kan utvikles over tid. Spesielt om man begynner eksponeringen tidlig. Dette er en veldig god grunn til at barn ikke bør bruke billige, nikkelholdige øredobber. Anonymkode: 8e096...043 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blomaden Skrevet 2. desember 2018 #6 Del Skrevet 2. desember 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Joda, nikkelallergi kan utvikles over tid. Spesielt om man begynner eksponeringen tidlig. Dette er en veldig god grunn til at barn ikke bør bruke billige, nikkelholdige øredobber. Anonymkode: 8e096...043 Det visste jeg ikke! Da lærte man noe nytt i dag også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ViljaH Skrevet 2. desember 2018 #7 Del Skrevet 2. desember 2018 Nei! Hvis hun eksponeres for nikkel, kan hun utvikle allergi og den er ganske dum å ha da det er nikkel i så mye rundt oss. Penger, glidelåser... alt mulig. Du kan ta på blank neglelakk over metallet for å skape en barriere. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2018 #8 Del Skrevet 2. desember 2018 Som Vilja over skrev, pensle med blank neglelakk, så burde det gå bra! Jeg har nikkelallergi, og det går fint om jeg lakker over først. Kjøper ikke øredobber som ikke er "ekte", men får av og til i gave og sånn, og da vil jeg jo gjerne bruke de 😊 Anonymkode: 53326...6bc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2018 #9 Del Skrevet 2. desember 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Datteren min har julekalenderen fra Glitter, og i dagens luke fikk hun fine øredobber i nikkel. Hun har hatt hull i ørene i 3 år nå og kun brukt fra gullsmeden. Hun vil gjerne bruke disse hun fikk idag, men jeg er redd hun skal utvikle allergi for nikkel. Prøvd å Google litt, men finner ikke noe konkret. Så jeg spør her, er det trygt hun bruker disse i nikkel eller ikke? Anonymkode: 1c20b...d14 Allergi for nikkel kan hun like gjerne utvikle fra knapper og hekter i klær. Uansett å gi barn "juggelsmykker" er ikke særlig smart. Anonymkode: 8dc8c...76f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2018 #10 Del Skrevet 2. desember 2018 Takk for alle svar. Da legges øredobbene bort, og kan heller brukes senere når hun blir eldre. Min datter er som jenter flest som elsker dill dall, noe vi fleste her inne også gjorde som små. Er mest spenner, strikk og neglelakk i den, står på Glitter sin nettside. Så den kalender fikk hun, uansett juggel eller ei i noen få av kulene. Strikk og spenner trenger hun uansett ts. Anonymkode: 1c20b...d14 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2018 #11 Del Skrevet 3. desember 2018 12 hours ago, AnonymBruker said: Takk for alle svar. Da legges øredobbene bort, og kan heller brukes senere når hun blir eldre. Min datter er som jenter flest som elsker dill dall, noe vi fleste her inne også gjorde som små. Er mest spenner, strikk og neglelakk i den, står på Glitter sin nettside. Så den kalender fikk hun, uansett juggel eller ei i noen få av kulene. Strikk og spenner trenger hun uansett ts. Anonymkode: 1c20b...d14 Er du sikker på at det er nikkel i de da? Anonymkode: 4006d...a2b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå