Gjest Dalwhinnie Skrevet 30. mars 2005 #1 Skrevet 30. mars 2005 Jeg trenger en dress/drakt til jobbruk, men sliter med størrelsene. Iblant går jeg inn i største størrelsen i vanlige butikker, men ofte ikke. Klær i såkalt store størrelser funker dårlig, da de som oftest er i helt feil snitt til meg. Fasongen min er nemlig helt fin - det er bare litt mye av den. Er i utgangspunktet på jakt etter en dress med bukse til, men hadde vært veldig ok med både skjørt og bukse i samme drakt. Vet at Claire har begynte å ta inn en del av klærne i større størrelser enn vanlig, så skal ta meg en tur innom der. Liker enkelt, moderne snitt, og størrelsene kan altså ikke være for små (ergo er f.eks Mango utelukket). Jeg liker heller ikke store posete klær som bare får meg til å se større ut, men vil ha noe som er fasongsydd og litt nett. Noen som har tips om butikker i Oslo jeg bør sjekke ut? Helst "vanlige" butikker som har klær i litt større størrelser enn vanlig (altså hvertfall til str 46) eller som rett og slett er romslige i størrelsene.
Lillesøster Skrevet 30. mars 2005 #2 Skrevet 30. mars 2005 Fugerer ikke H & M? Eller hva med Kapphal?
Gjest Dalwhinnie Skrevet 30. mars 2005 #3 Skrevet 30. mars 2005 Fugerer ikke H & M? Eller hva med Kapphal? H&M blir ofte for trangt over ryggen/puppene når det kommer til dressjakker og Kapp Ahl synes jeg ofte er skrekkelig kjerring. Var imidlertid innom der i dag og fant en kul rød semsket skinnjakke i dressjakkefasong. Den perfekte fasongsydde, nette dressen fant jeg i en nyåpnet butikk i Akersgt som har klær fra str 38 og oppover. Og jammen meg fant jeg ikke en sommerbukse på Claire også. En meget bra shoppingdag!
glaciera Skrevet 30. mars 2005 #4 Skrevet 30. mars 2005 Skal du ha en drakt til jobbsammenhenger tenker jeg at det er like greit å investere i et kvalitetssett. Jeg gikk på Ferner Jacobsen i samme ærend (aldri før, aldri siden :oops: ). Der har du utvalg, flotte snitt, mange modeller, og skreddertilpasning nettopp til deg inkludert i (den stive) prisen. Det koster, men du får noe som virkelig funker, som virkelig passer, som holder seg pent i årevis, og som er klassisk og tidløst.
Gjest Melk Skrevet 30. mars 2005 #5 Skrevet 30. mars 2005 Marina Rinaldi er design for store kvinner. Tror det er butikker på Paleet som fører klærne.
Gjest Dalwhinnie Skrevet 30. mars 2005 #6 Skrevet 30. mars 2005 Marina Rinaldi er design for store kvinner. Tror det er butikker på Paleet som fører klærne. Takk for tips! Skal huske det til neste gang.
Gjest Dalwhinnie Skrevet 30. mars 2005 #7 Skrevet 30. mars 2005 Skal du ha en drakt til jobbsammenhenger tenker jeg at det er like greit å investere i et kvalitetssett. Er i utgangspunktet enig, men akkurat nå hadde jeg ikke råd til den store investeringen + at en del av de kiloene jeg har ekstra nå kommer som følge av sykdom, og følgelig har jeg et håp om at de skal forsvinne igjen når ting ordner seg. Og da er det kjipt å ha den perfekte, dyre, men etter hvert for store dressen hengende i skapet. Den dressen jeg fant i butikken i Akersgt i dag var imidlertid helt perfekt. Kort jakke som var innsvinget i livet og satt som støpt, noe buksene også gjorde. Følte meg faktisk mindre enn på lenge. Ikke var den dyr heller. Slike kjøp er bare så utrolig deilig!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå