AnonymBruker Skrevet 2. desember 2018 #1 Skrevet 2. desember 2018 Andre som syntes det er kjipt når folk gjør det? En ting er at det føles litt tullete å utveksle pengekonvolutter, en annen ting er at det da blir veldig tydelig hvor mye penger man gir, noe som er kjipt om man har litt lite penger det året. Man kan også lure på om de får så dårlige julegaver at de ikke ønsker gaver. Jeg tenker at man like godt kan droppe julegaveutveksling om man skal gi hverandre penger. Tenker for øvrig det samme om bursdager Anonymkode: 083d7...352 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2018 #2 Skrevet 2. desember 2018 Jeg synes det er kjipt med mindre det er snakk om nære familiemedlemmer som enten ønsker å gi forskudd på arv eller vet at vedkommende sparer til EK, bil, barn, osv. Da er det uansett bedre å overføre til bankkonto og heller kjøpe et kort hvor man oppgir beløpet som blir overført. Synes forøvrig at penger er helt innafor å ønske seg til bursdager så lenge det ikke er fra bekjente. Anonymkode: 3cd7d...f1c 1
Chablis Skrevet 2. desember 2018 #3 Skrevet 2. desember 2018 Jeg gir aldri penger. Kan til nød gi gavekort i de tilfeller vedkommende ønsker seg noe veldig dyrt og ønsker seg gavekort av alle for å få råd til det, som min bror+kone som ønsket seg hvitevarer til jul to år siden.
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 2. desember 2018 #4 Skrevet 2. desember 2018 Jeg har heller aldri gitt penger, da gir jeg heller et universal gavekort, om jeg ikke har peiling på hva jeg skal kjøpe.
kaleidoskop Skrevet 2. desember 2018 #5 Skrevet 2. desember 2018 Gir ikke penger til jul, av den grunn som du nevner TS Barna ønsker seg penger, av nieser og nevør, det får de bare ikke. De må da ønske seg noe annet sier jeg.
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2018 #6 Skrevet 2. desember 2018 Jeg syns det er veldig kjedelig å både gi og få penger. Bursdager og sånt er greit, men jeg føler at gaven man gir til jul helst skal bety noe litt mer. Etter at jeg flyttet hjemmefra, til en annen del av landet, har besteforeldrene mine konstant gitt meg penger. De sier også at det er det jeg får på forhånd. Det er jo praktisk, og jeg er selvsagt veldig glad for at jeg i det hele tatt får noe, men jeg syns likevel det ødelegger litt av poenget med julegaver. Anonymkode: 493e4...54b
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2018 #7 Skrevet 2. desember 2018 Syns bare unntaksvis det er ok å gi penger/ønske penger. Har to gaver som blir en ting+ penger i år: min sønn som tar kjøretimer for tiden og må betale noe selv. Dessuten søster+svoger som må bytte ut et møbel og ønsker seg bidrag til dette i år. Ellers kan det bli litt gavekort i vår familie, vi er ikke alltid geografisk samlet i jula og gavekort er praktisk å sende. Kan være på kino feks, eller type Ditt Gavekort som kan brukes mange steder. Når ungene blir spurt om gaveønsker, har de lært seg at de skal tenke på rimelige ting også, og ikke skrive PENGER øverst som en regel. Syns imidlertid det er ok i år at min sønn sier til besteforeldre at han ønsker penger til kjøretimer (går ikke an å kjøpe gavekort på kjøretimer her). Anonymkode: 64828...02b
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2018 #8 Skrevet 3. desember 2018 Jeg har som regel ønsket meg penger siden jeg ble ungdom, da det er det jeg har mest bruk for.. Veldig sjelden jeg har fått det, siden alle synes det er så stusselig å gi. Men sånn som i år ønsker jeg meg jo bare ting/klær som er alt for dyrt for den enkelte å kjøpe, da er det mye lettere å få penger så jeg kan kjøpe det selv Det er mye bedre enn å få masse smånips som bare blir satt til sides to dager etter det er åpnet. Anonymkode: 14c3d...786
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå