AnonymBruker Skrevet 2. desember 2018 #1 Skrevet 2. desember 2018 Jeg avsluttet studiene i sommer, og har søkt jobber i snart ett år (typisk kontorarbeid). Har en vikarjobb som er helt urelevant (helsesektoren) og med varierende arbeidsmengde, men nok til at jeg klarer meg i hverdagen. Har derfor kun søkt på jobber som jeg har veldig lyst på og ser for meg at jeg kan bli værende i over lengre tid, men jeg kommer alltid til kort, og begrunnelsen er lite erfaring. Jeg tenker derfor å utvide søket til jobber som ikke egentlig er jobber jeg har lyst på, men som i det minste er litt mer relevante enn den jeg har nå. Men jeg er så redd for å takke ja til en jobb jeg egentlig ikke har så lyst på, og så plutselig få et tilbud fra et sted jeg faktisk vil. Hvordan løser dere andre dette? Det er vel ikke akkurat positivt å ta på seg en jobb og så si opp etter en måned eller to fordi det dukket opp noe bedre? Jeg prøver å søke på mye engasjementer og vikariater, ville dere ha sagt opp en halv-relevant jobb for et relevant vikariat? Anonymkode: 689ed...66a
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2018 #2 Skrevet 2. desember 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men jeg er så redd for å takke ja til en jobb jeg egentlig ikke har så lyst på, og så plutselig få et tilbud fra et sted jeg faktisk vil. Sånn kan du ikke tenke. Jobb må du ha, og er den relevant takker du ja. Det er ikke noe poeng i å gjøre et problem ut av to relevante jobbtilbud når du ikke engang har fått ett. Anonymkode: c9fb4...06f 3
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2018 #3 Skrevet 2. desember 2018 Det er bare å ta jobben, du skriver jo selv at det ikke har dukket opp noe relevant du har fått siden sommeren. Anonymkode: ffb1f...2eb 2
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2018 #4 Skrevet 2. desember 2018 1 minutt siden, AnonymBruker said: Sånn kan du ikke tenke. Jobb må du ha, og er den relevant takker du ja. Det er ikke noe poeng i å gjøre et problem ut av to relevante jobbtilbud når du ikke engang har fått ett. Anonymkode: c9fb4...06f Jeg har jo jobb nå. Så spørsmålet her er strategien, skal jeg bytte ut min nåværende ikke-relevante jobb med en som er litt mer relevant, men som kanskje kan hindre meg i å takke ja om jeg plutselig får drømmejobben. Drømmejobben min er en helt vanlig type jobb som det gjerne dukker opp nye utlyste stillinger opptil flere ganger i uka, men det er mange om benet og jeg har som sagt ikke relevant erfaring. De jobbene jeg er usikker på om jeg skal søke på er ikke nødvendigvis direkte relevante, men mer relevante enn den jeg har nå. Nå jobber jeg med pasienter, drømmejobben er en type kontorjobb. Vurderer nå og søke på det meste som er av jobber jeg er kvalifisert for og som foregår på kontor, selv om det er helt andre arbeidsoppgaver enn i jobbene jeg ønsker meg. Men hvis jeg får en av de, føler jeg meg låst til denne for en stund. Man kan jo ikke si opp en jobb etter å ha jobba der i en måned eller to? Jeg ønsker meg jo kontakter og referanser også. Anonymkode: 689ed...66a
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2018 #5 Skrevet 2. desember 2018 2 minutter siden, AnonymBruker said: Det er bare å ta jobben, du skriver jo selv at det ikke har dukket opp noe relevant du har fått siden sommeren. Anonymkode: ffb1f...2eb Har ikke fått tilbud enda, da jeg ikke har begynt å søke på den typen jobber. Men jeg tenker f.eks. å søke på noen av de mange salgsstillingene som ligger ute. Jobben jeg ønsker meg har ikke noe med salg å gjøre, men begge jobbtypene er i en kontorsetting. Så jeg tenker at det kanskje er bedre med en sånn type stilling enn i helsesektoren jeg har nå, det er i hvert fall litt mer relevant? Jeg kjenner andre som har fått jobb jeg ønsker meg som nyutdannet, men da har de gjerne hatt kontakter eller det har vært perioder med lavt søkertrykk. Virker som det er mange flere om benet nå enn bare for et år siden, håper at det er naturlige svigninger og at det ikke vil fortsette å være like stort trykk hele tiden. Anonymkode: 689ed...66a
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2018 #6 Skrevet 2. desember 2018 Men hva har du utdanning innen? Økonomi eller noe helt annet? Siden du sier det ikke er relevant i helsesektoren. Søk på alt du kommer over som innebærer kontorarbeid, så du får mer utbytte av relevans til utdannelsen din. Du kan slutte hvis du blir tilbudt en annen jobb, alt avhenger jo av oppsigelsestid og om du har samvittighet til det. Anonymkode: 6db1b...3c3
Sliten&kjørt52 Skrevet 2. desember 2018 #7 Skrevet 2. desember 2018 (endret) 1 time siden, AnonymBruker skrev: Man kan jo ikke si opp en jobb etter å ha jobba der i en måned eller to? Selfølgelig kan du det ! Om du får en "bedre" jobb vil det jo gå frem av papira ? Og bare å opplyse om i søknad... Og, -starte i vikarbyrå, relevant bransje. Letteste måten å komme innafor ett sted, -og du bygger relevant erfaring, hver dag ! Du kan fort bli fast annsatt, og du vet da allerede om du trives. Viser og initiativ ! Kjør på. 🙂 Edit: Alltid lettere å få jobb, -om man er i jobb. ""Virker som det er mange flere om benet nå""... Det "beinet" ER DITT ! -Gå å Ta Det ..! A.(CAVE:Fnatt) Endret 2. desember 2018 av Sliten&kjørt51
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå