Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dessverre har datteren min vært så "dum" at hun har tatt en IQ-test på Facebook, og i etterkant fått en melding om at hun vil få tilsendt en faktura for denne testen. Jeg aner ikke hvordan vi skal gripe tak i dette, for å få henne ut av denne situasjonen. Syns det er trist at hun har gjort noe som vi har advart mot (ikke tro på tester som kommer på FB og andre sosiale media og være forsiktig med hvor man legger igjen info), men nå er det altså gjort, og vi må finne en løsning. Noen andre som vet noe om dette ?

Anonymkode: 3e345...628

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da har dere fått svar på iq testen...

Er den dyr? Kan det være svindel? 

Anonymkode: 098cf...115

• Liker 2
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da har dere fått svar på iq testen...

Er den dyr? Kan det være svindel? 

Anonymkode: 098cf...115

Hmmm. Til og med som mor tenkte jeg tanken.... 

Ifølge siden koster den 500. Det jeg frykter,er at det plutselig skal begynne å dukke opp trekk på mobilregningen. Å nekte å betale en tilsendt faktura er en ting, å stoppe et trekk fra mobilregningen som er "godkjent" med et kode er verre. Ettersom det er noe forsinkelser på nettsiden til mobileratøren for forbruk,vet jeg ikke mer før i morgen. Men at dette var en totalt unødvendig situasjon å komme i,er det ingen tvil om.

Skrevet

hvor gammel er hun? 
Firma må bevise at avtalen er gjort med en myndig person, ellers er ikke avtalen gyldig, og dermed ikke lov sende faktura. 

Anonymkode: d7a51...4fc

Skrevet
37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

hvor gammel er hun? 
Firma må bevise at avtalen er gjort med en myndig person, ellers er ikke avtalen gyldig, og dermed ikke lov sende faktura. 

Anonymkode: d7a51...4fc

Dessverre, hun er myndig. Og kanskje nettopp pga alderen, ble jeg så lei for at hun kunne finne på å klikke på noe slikt og bekrefte en kode. Har nå sendt mail til den mailadressen som er oppgitt på firmaets side, og kansellert i henhold til angreretten som også gjelder i EU (firmaet er polsk). Nå er håpet at de faktisk følger lovverket, og godtar at angrerett blir brukt.

Ser forresten at det advares mot dette på nettet https://forbrukereuropa.no/aktuelt/ungdom-lures-av-iq-tester-i-sosiale-medier/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...